Pienoismallit.net

Pekka Muikku

Ei ole tullut käytettyä suojalaseja.. ellei sellaisiksi lasketa ahkerassa käytössä olevaa otsaluuppia.
Millä maalailet mallisi?   2.4.2007 21:43
Siveltimillä ja ruiskulla. Ruisku on minulle niin uusi hankinta, että opettelen vasta perusasioita sen käytöstä.
Petri Manninen kirjoitti:
Siks toisekseen, pitäis varmaan opetella tuo siveltimen käyttö ensin kunnolla.
Erittäin hyvä kommentti. Siveltimilläkin pärjää pitkälle, kunhan opettelee tekniikan kunnolla.
Metalliset piiput   30.3.2007 19:49
Kysymys on alumiinista sorvatuista tykinputkista. Sellainen voi tulla rakennussarjan mukana, mutta niitä myydään myös erillisinä osina. Etuna on liimasauman puuttuminen, koska se on valmis yhtenäinen osa.
Ei ole kuitenkaan itsestään selvää, että tällaisen metallisen putken ostamisella parantaisi lopputulosta. Esim. Tamiyan Leopard 2 A6 -sarjassa(1:35) sarjan mukana tuleva kahdesta muovisesta puolikkaasta koottava putki on paremmin mitoissaan kuin yksikään after market -aluputki kyseiseen malliin. Osien sopivuuskin Tamiyalla on niin hyvä, ettei huolellisesti kootusta ja viimeistellystä putkesta löydä saumaa tms.
ipms finland   29.3.2007 19:49
Jäsenkortista sen verran, että minulle ei ole tullut koskaan minkäänlaista IPMS-jäsenkorttia(liityin 2003). En oikeastaan edes tiedä mihin sitä voisin tarvita, kun jäsennumeroni kuitenkin tiedän.
Ihan edullinen vekotinhan tuo on. Ikean pyörivä tarjotin ajanee saman asian ja on meikäläiselle helpommin saatavissa, joten hommaan kai sen. Ajattelin vain, että jos tuota Tamiyan himmeliä olisi ollut saatavilla Suomesta.
Raksi kirjoitti:
fiksu muovimaakari ostaa Tamiyan Spray Works Painting Stand Set-jutskan, jossa mallia voi pyöritellä kuin karusellissa.
Raksi, mistä tuon Tamiyan Sprayworksbändständsin voi ostaa ja paljonko maksanee?
Mallien säilytys!   3.3.2007 16:52
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Olen liimannut finnfoam-levystä leikeltyjä palasia laatikoiden pohjaan tukemaan malleja, jotta ne eivät kuljetettaessa pääse liikkumaan. Näin pakattuna on kestänyt hyvin myös näyttelyreissut ja muutot ym.
Myös minulla on malleja pahvilaatikossa. Yksi yksinkertainen ja helppo keino saada mallit pysymään paikoillaan laatikon pohjalla esim. näyttelymatkoilla on niitata laatikon pohjalle hiomapaperia. Toimii ainakin maakalustolla, lekoista en olisi aivan niin varma. Kun mallin asettaa hiomapaperin päälle, niin laatikkoa voi melko ronskistikin heilutella ja kallistella, eikä malli liiku lainkaan.
Kotimaiset harrastelehdet   16.2.2007 21:54
Rantarosvo kirjoitti:
Mallix lehti ei oo viel vakuuttant senvertaa et oisin yhtään numeroo ostant. Sitä löytyy kyl lähikaupastaki, eikä lopu marketeistakaan.
Kertoo vissiin siitä ettei monet muutkaan taho löytää siitä mieleisiä juttuja.

Rosmo
Tai sitten kertoo siitä, että moni on sen tilannut suoraan kotiin kun on niin paljon mieleisiä juttuja eli ei tartte ostaa marketista:)
Itsellenikin tuli Pienoismalli joskun tilattuna, mutta lopetin tilauksen kun siinä kuitenkin on niin vähänlaisesti minua kiinnostavia juttuja. Mallixissa on enemmän sisältöä minun makuuni ja olen sen tilannutkin.
Mallarin tavoitteet   14.2.2007 20:47
Mallailu on minulle ensisijaisesti harrastus joka vie ajatukset pois työasioista yms.
Valmistuvien mallien määrällä ei ole oikeastaan pienintäkään merkitystä. Pyrin siihen, että kehityn kokoajan rakentajana. Tykkään ajatuksesta, että koskaan ei ole niin hyvä, etteikö voisi oppia lisää ja kehittyä.
Pienoisporakone   14.2.2007 19:42
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Myös suosituksia muista hyvistä (ja pieniin kierroksiin pystyvistä) pienoisporista saa toki edelleen heittää.
Sormipora on hyvä. Se on tarkka ja pystyy TODELLA pieniin kierroksiin..;)