Pienoismallit.net

Pekka Muikku

M: 11 W päivänvalolamppuja   21.4.2007 11:13
Minulla myös on käytössä päivänvalolamppu, sellainen ympyränmuotoinen putkilamppu. Minäkin suosittelen mallailuvalaisimeksi päivänvalolamppua.
pienoismalli esitelmä   19.4.2007 22:14
Varsinkin jos esitelmän on tarkoitus kattaa pienoismalli-aihetta kokonaisuutena, ei muovimallien vanhennukseen(/säistämiseen) kannata paljon paneutua vaan esitellä se hyvin yleisluontoisesti, jos edes sen verrankaan. Jos kuitenkin rajaat esitelmäsi muovimalleihin ja pienoismalleihin harrastuksena, kannattaa vanhennus tuoda mukaan koska se kuitenkin on niin oleellinen osa hommaa. Ei siihen kuitenkaan kannata(kuten Kari mainitsikin) hyvin syvällisesti paneutua, sillä aika loppuu eivätkä kuuntelijat todennäköisesti jaksa kiinnostua kovin yksityiskohtiin menevästä esitelmästä.
pophead kirjoitti:
Sergeant Steiner kirjoitti:
No eipä ole ihme. Täällä juniorikin ja yleensäkin aloitteleva harrastaja uskaltaa kysellä asioista. Päin vastoin kuin tuolla "kaikella kunnioituksella-sivustolla".
Allekirjoitan täysin !
Kyllähän on minusta ihmeelllisiä allekirjoituksia…
Eipä kyllä IKINÄ ole minulle ainakaan tullut sellaista fiilistä, ettei IPMS:n sivuilla juniorikin tai aloitteleva harrastaja uskaltaisi kysellä asioista. Päinvastoin.
Pikkutarkat maalaamiset   18.4.2007 21:25
Samaa mieltä kuin kaimani. Pieni pensseli on tietenkin elinehto siinä hommassa. Ja sitten vain harjoittelua, malttia ja tekniikan hiomista. Itse maalaan pienimmät detaljit hengitystä pidättäen.
Niin.. ja välillä hengittäminen on sitten se toinen elinehto…;)
IPMS:n jäsen olen minäkin. Aikaisemmin kävin täällä ja IPMS:n sivuilla päivittäin. Täällä käyn edelleen joka päivä, mutta IPMS:llä ehkä kerran viikossa jos silloinkaan, sillä jotenkin tuo jälkimmäinen tuntuu paljon sekavammalta kuin ennen.
Tulee sellainen fiilis, että IPMS:n sivustojen keskusteluiden seuraaminen vaatii nykyään sen verran paneutumista ja "työtä", ettei siellä tule enää pistäydyttyä ohimennen. Näin minun kohdallani.
Mallix vai Pienoismalli?   12.4.2007 22:47
Mallixin olen tilannut ja silloin kun Pienoismalli-lehden satun ostamaan, luen ex-racistina myös ne rc-jutut tarkkaan. Muovimallaajalle mallixissa on enemmän sisältöä.
Combat Models myy myös Archer-kuivasiirtokuvia.
Enpä ole koskaan aikaisemmin kokeillut mitään taustamusiikkia mallaillessa, joten pitihän sitäkin kokeilla. Latasin koneeseen ruotsalaista kansanmusiikkia eli Backyard Babiesin Live in Paris. NO WAY! Näköjään meikäläisellä on sellaiset putkiaivot, että ainoa sopiva taustaääni mallaillessa on hiljaisuus.
Panelilinjojen \"pesu\"   8.4.2007 20:54
Sunbeam kirjoitti:
Pitipä vielä kysäisemäni, että onko mitään älliä tehdä litkutuksia ja sen semmosia pesselillä maalattuihin vekottimiin?

Elikkä tuleeko maalipinnasta automaattisesti niin paksu, että tulee enempi suttua?
Tietysti litkutukset yms. voi tehdä pensselimaalattuihin siinä missä ruiskumaalattuihinkin. Maalipinnasta ei todellakaan tule automaattisesti sen paksumpi, kun on ollut malttia maalata tarpeeksi ohuilla kerroksilla. Omat valmiit mallini ovat pensselimaalattuja ja litkutukset ym. vanhennukset läpi käyneitä.
Mallix ja Pienoismallit.net?   8.4.2007 12:40
Minunkin silmääni pisti tuo leimaava tyyli nimimerkkiasian esiintuonnissa. Olen sitä mieltä, että käyttäköön kukin nimimerkkiä tai nimeään, kunhan teksti on asiallista. Jos nimimerkin käytöstä jotain harmituksen aihetta etsitään, niin mielestäni sitä nimimerkin valintaa voisi hiukan miettiä, ennenkuin ottaa käyttöön jonkin "ison paskan" tms. Sellainen on mielestäni lapsellista.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Kyseisen artikkelin kirjoittaja ei varmastikaan tarkoittanut sitä, että kaikki nimimerkkiä käyttävät olisivat häirikköjä. Vaan enemmänkin varmaan sitä, että jotkut yksittäiset tapaukset käyttävät nimimerkkiä siksi, että voivat sanoa mitä sylki suuhun tuo.
Juuri siksi olisi tarpeen miettiä pariinkin kertaan mitä kirjoittaa, ettei tarvitse jälkeenpäin arvailla tarkoituksia. Jos artikkelin kirjoittaja tarkoitti, että vain jotkut yksittäiset tapaukset nimimerkkien käyttäjistä ovat olleet ongelma, niin silloin olisi pitänyt kirjoittaa niin. Nythän hän kirjoitti nimimerkkien "taakse piiloutumisen" olevan tämän foorumin sudenkuoppa ja häntä suuresti harmittava asia.