Pienoismallit.net

Pekka Muikku

Ota joku hyvä kirja luettavaksesi tai lähde ongelle;). Ei vapaa-ajan tarvitse olla pelkkää mallailua tai muuta siihen liittyvää.
Hyviä maaleja?   15.7.2007 09:17
Vauhtipahvi kirjoitti:
Kylla Kuivalaiselta loytyy. Kannattaa vaikka soittaa ja kysella (perjantaisin ja lauantaisin liikkeen aukioloaikaan).
Kannattaa soittaa mieluummin MUULLOIN kuin liikkeen aukioloaikaan.
Kauppiaille oma alue?   28.6.2007 20:37
No joo.. miksikäs ei voisi olla omakin alue. Luulen vaan, että siitä tulisi melkoisen hiljainen alue. Itse lähtisin ehkä mieluummin siitä, että kauppiaat ja kaikki muutkin voisivat vinkata tapahtumista, tarjouksista yms. ihan täällä "yleiset mallailukeskustelut" -osiolla. Tehtäisiin selväksi, että sellainen on paitsi luvallista, niin jopa toivottavaa ja suotavaa. Ei minua ole koskaan haitannut, jos joku "mainostaa" omia tai muiden juttuja. Päinvastoin, kaikki sellainen on ollut ihan hyödyllistä lisätietoa. Jokainen sitten itse voi päättää, antaako mainos/vinkki aihetta taskun kaivamiseen.
Suomalaiset IIms maalit   28.6.2007 18:39
mixa aho kirjoitti:
kannattaa myöskin panna merkille tätä ketjua lukiessa että humbrolin maahantuonti ohjelma päättyy sävyyn 155, eli tätä isompia numeroita ei suomesta saa.
Näinhän se taitaa olla. Itse ostin esim. Humbrolin 170 -sävyä Haaparannan Jalasta, siellä on melkoisen hyvä valikoima Humbrolia.
Tässä hauska pätkä, jossa Rellun F1-moottori laulaa www.youtube.com/watch?v=XRXwWbo_mX0&mode=related&search
Kauppiaiden edusmiehet   27.6.2007 18:26
Heikki Jäntti kirjoitti:
Hyvä Pekkaseni puhuinko/kirjoitinko viesteissäni mahdollisesti jostain tietystä kauppiaasta. Muistaakseni kirjoitin monikkomuodossa ..kauppiaat.. ;-) joilta olin kuullut kertomuksia elävästä elämästä. Heh heh hee .. Pekkaseni sinullahan on mainio kyky lukea ihmisten kirjoituksia "kuin piru raamattua" kuten sanonta kuluu :-) . Niin ja Pekka Muikulle vieno ja kaino pyyntö, voisitko ystävällisesti olla sotkematta minua henkilökohtaisesti kehenkään kauppiaaseen, varsinkin kun tiedän ettemme tunne toisiamme, jolloin et voi kovinkaan hyvin tuntea minun taustojani, ihan näin kauniisti hattu kourassa pyytäen ;-) Heikki Jäntti. Sillä kuten toinen sanonta kuuluu ..Totuus on taruakin ihmeellisempää…
Ethän toki Heikkiseni puhunut/kirjoittanut viesteissäsi jostain tietystä kauppiaasta. Jos luet viestini uudelleen ajatuksella, niin huomaat etten sellaista ole väittänytkään. Kun kirjoitin "…jonkun tietyn kauppiaan kanssa vaikeampaa kuin muiden, niin sinun mielestäsi se on asiakkaan vika", en yksilöinyt ketään tiettyä kauppiasta. Sen taisit sinä tehdä mielessäsi, eli "piru pääsi taas sitä raamattua lukemaan." Kun kerroin omista kokemuksistani, niin silloin yksilöin kauppiaan jonka kanssa olin tekemisissä, mutta se on eri asia.
Tuollainen vieno ja kaino pyyntö on nykypäivänä jo katoavaa kansanperinnettä. Kiitos siitä. Tosin en oikeasti ymmärrä, miten muka olisin sotkenut sinua henkilökohtaisesti kehenkään kauppiaaseen. Sellaista et kirjoituksestani löydä eikä sellainen ole ollut ajatuskaan.
Emme tunne toisiamme, se on ihan totta. Uskallan arvella ettet myöskään tunne heitä, jotka kertovat saaneensa huonoa palvelua jostain kaupasta. Eikö siis ole aika rohkeaa esittää, että heidän kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä mitä tuli tehtyä, sanottua ja tilattua?
Omalta osaltani tämä aihe saa jo jäädä tähän.. jatkan Rämäpään väsäämistä jotta saisi jotain joskus valmiiksikin:)
Kauppiaiden edusmiehet   27.6.2007 11:03
Heikki Jäntti kirjoitti:
Pekka Muikku kirjoitti

Aivan..rauhallinen, kohtelias ja selkeä asiansa esittäminen on aina paikallaan. Jos Pekkaseni luulit/kuvittelit että tuon aikaisemman kommentin kirjoitin otsalohkot punaisella niin ei tuo sinun satiirisi/ironiasi nyt oikein osunut kohdalleen, pahus ;-) . Halusinpa vain hivenen kärjekkäämmin tuoda sen mitallin toisen puolen esiin, silloin kun näitä mallikauppoja toimitetaan. Sen enempää yksityiskohtiin menemättä olen kuullut kauppiailta suoraan/mutkan kautta kertomuksia elävästä kaupankäynti elämästä, joten nk. vastapainoksi tuolle kauppiaitten mollaukselle ja panettelulle halusin muistuttaa itseäni ja muita asiakkaita että kannattaa myös meidänkin katsoa siihen peiliin ja miettiä mitä tuli sanottua ja tehtyä ja höö … myös tilattua :-) .

T. Hessu

Ps. Mistä elokuvasta löytyy tuo luonnehdinta "Lierohinttikommari" ??
Enhän toki, Heikkiseni, luullut sinun kirjoittaneen mitään otsalohkot punaisina. Uskon toki, jos sanot sen olevan ihan tavallinen ilmaisutyylisi:)
Ymmärsin kyllä mitä yritit kirjoituksellasi kertoa. Vierastan vain ajatusta, että jos joku/jotkut kokevat kommunikoinnin ja kaupankäynnin olevan jonkun tietyn kauppiaan kanssa vaikeampaa kuin muiden, niin sinun mielestäsi se on asiakkaan vika. Itsekin olen asioinut CM:n kanssa. Toisinaan tilaamani tuotteet ovat tulleet aivan kuten olen tilatessani odottanutkin ja toisinaan saamani palvelu on ollut suorastaan parempaa kuin osaisin odottaakaan, kiitos RK:n asiantuntemuksen. Mutta… olen myös odottanut hyllyssä ollutta tuotetta viikkokausia, välillä asiasta tiedustellessani saanut kuulla "pistän tulemaan" ja "huomenna varmaan lähtee". On myös puhelimitse tehty tilaus unohtunut kokonaan. Ja Heikkiseni, jos väität minun olevan hankala asiakas joka ei osaa esittää asiaansa rauhallisesti, kohteliaasti ja selkeästi, olet Lie*ohin*tikom*ari;)
Kokemukseni CM:stä ovat kuitenkin niin paljon voittopuolisesti positiivisia, että tilaan sieltä jatkossakin. On täysin ymmärrettävää, ettei sivutoimiselta mallikaupalta pidä odottaa samaa toimitusaikaa jne. kuin joltain yritykselta jonka päätyö ja elämä on ko palvelussa.
Kauppiaiden edusmiehet   26.6.2007 23:55
Heikki Jäntti kirjoitti:
Itselläni ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa näitten kotimaisten kauppiaitten kanssa kun vain esittää asiansa rauhallisesti, kohteliaasti ja selkeästi

Ps. JA JOS JOKU lierohinttikommari yrittää väittää että olen jonkun kauppiaan käsikassara niin ei todellakaan tiedä asiasta yhtään mitään!! ;-P

T. Hessu
Aivan.. rauhallinen, kohtelias ja selkeä asiansa esittäminen on aina paikallaan.
Kauppiaiden edusmiehet   26.6.2007 09:23
Timo Rasimus kirjoitti:
Niin siis?
Tarkoitatko että jos joku on saannutkin hyvää palvelua, niin hän ei saa tuoda sitä esiin jos toinen on ehtinyt ensin kirjoittaa saanneensa huonoa palvelua?
Olisikohan Matias kuitenkin tarkoittanut esim. sitä, kun mielestään huonoa palvelua osakseen saanutta kehoitettiin perustamaan oma nettifirma. Vähän sama asia kuin jos huonolaatuisen auton ostanutta kehoitettaisiin rakentamaan itse parempi.
Malleihin lisää ilmettä   11.6.2007 18:02
Samuli Välimäki kirjoitti:
Ja spray on sitäpaitsi omasta mielestä halpa ja hyvä ratkaisu. Sillä saa paremman maalipinnan kuin pensselillä mutta monin verroin halvempi kuin ruisku.
Minunkin mielestäni se on ihan ok ratkaisu ja edullinen, riippuen tietysti vaatimustasosta lopputuloksen suhteen. Tuon jälkimmäisen väittämän suhteen en ole täysin samaa mieltä. Toki se on moninverroin halvempi ratkaisu kuin ruisku, mutta pensselillä saa kyllä hyvän pinnan mattamaalattaviin malleihin jos näkee vaivaa asian suhteen. Spray on jotenkin hankalammin kontrolloitavissa, enkä usko sillä päästävän samaan tasoon kuin pensselillä.