Pienoismallit.net

Toisen maailmansodan pommikoneet

Uusi He-111 Airfixilta on mielestäni myös aivan erinomainen (yllä mainitun Revell/Hasegawan lisäksi).
Kiitoksia vastauksista. Toki kaikkien sotaan osanottaineiden kalusto kiinnostaa. Tuota Airfixin HE-111 olen katsellutkin ja vaikuttaisi hyvältä. RAF osastoakaan en ole rakentanut herran aikoihin niin pitää tutustua niihinkin :)
Kannattaa harkita myös FW-200 Condoria, jos suuri koko on merkitsevä valintakriteeri. Tai Blohm&Vossin kuusimoottorinen lentovene, muistaakseni B&V 222.
E-P Sinkkonen kirjoitti:
Kannattaa harkita myös FW-200 Condoria, jos suuri koko on merkitsevä valintakriteeri. Tai Blohm&Vossin kuusimoottorinen lentovene, muistaakseni B&V 222.
Tätä tarkoittanet: www.scalemates.com/kits/259037-revell-04383-blohm-and-voss-bv222-wiking
Siipien kärkiväli 63cm 1:72 mittakaavassakin..
Styreenisenä kaikki operatiiviset tyypit löytyy 1/72 skaalassa ainakin 98%, kun ottaa huomioon valmistajat:

Airfix, Revell, Hasegawa, Matchbox, Academy, Minicraft, Special Hobby, MPM, Azur(Frrom), Valom, ICM, Amodel, Roden, Italeri, RS, AZ, Smer, KP, ADP, Supermodel, Fly, IBG, Mach, Williams Bros.

Resiinisiä sitten löytyy lisää vaikka Planet Modelsilta ja LF:ltä.

Wanhoja Frogeja ja Airfixeja ei tarvitse, vaikka wanhat jotkut Frogit (ja Airfixit) saattavat olla yllättävän hyviä.

Unohdinko jotain?

JU-86E:tä ei kai kukaan nyt valmista, kun vanhaa Italeria ei valmisteta. Se on selvä puute.
Mika Kauranen kirjoitti:
JU-86E:tä ei kai kukaan nyt valmista, kun vanhaa Italeria ei valmisteta. Se on selvä puute.
1/72 Ju 86 killuu kyllä mukavasti Italerin 2018 (uudelleen)tulevien julkaisulistalla. Ja vielä seitsemät (7) eri tunnukset paketissa mukana! Tyylikkään näköinen vempele.

--

Itse olenkin viimeaikoina rakennellut vain moderneja rauhan hävittäjiä, joten hyvä aktivointi tämä pommikone-ketju, kiitän. Jos alkaisi hamuamaan itselleen jotakin näyttävää pommaria … vaikka tuo Ju 86 tai brittikaunotar, suosikkini Vickers Wellesley 1/72 …

Löytyisiköhän Kuivalaiselta, Tietonikkarista, tämän sivuston lukijakunnan valikoimista tai pohjattoman ahneen eBayn valiikoimista asevelihintaan moista ….
IT Lahtinen kirjoitti:
Mika Kauranen kirjoitti:
1/72 Ju 86 killuu kyllä mukavasti Italerin 2018 (uudelleen)tulevien julkaisulistalla.
No se on vasta TULEVIEN julkaisulistalla. Nähtäväksi jää, että toteutuuko.
IT Lahtinen kirjoitti:
Itse olenkin viimeaikoina rakennellut vain moderneja rauhan hävittäjiä, joten hyvä aktivointi tämä pommikone-ketju, kiitän. Jos alkaisi hamuamaan itselleen jotakin näyttävää pommaria … vaikka tuo Ju 86 tai brittikaunotar, suosikkini Vickers Wellesley 1/72 …

Löytyisiköhän Kuivalaiselta, Tietonikkarista, tämän sivuston lukijakunnan valikoimista tai pohjattoman ahneen eBayn valiikoimista asevelihintaan moista ….
Mulla on, mutta en myy, koska yritän tässä elämässä toteuttaa sitä kohtuullisen mallin.
Riippuu varmaankin siitä haluaako juuri tuon matchboxin wellesleyn. Valomillahan oli muutama vuosi takaperin malli, jota luulisi olevan saatavilla. Ja jos pitää olla matcbox niin kingkitillähän noita varmaankin on.
Kiitos feedbackistä Pernax. Valomia kyllä vähän välttelen sen maineesta ja taitojeni puutteesta johtuen. Kingkit oli hyvä muistustusvinkki, sehän on hyväksihavaittu vanhan/eksoottisen mallitavaran kauppa.

Mika Kauranen kirjoitti:

Mulla on, mutta en myy…
Kiitos tiedosta. Mikäli mieli muuttuu, niin ilmoittele. Saatan tehdä tarjouksen, josta on vaikea kieltäytyä.
( Tähän ehkä täysin liittymättä, olen kyllä kohtuu hämmästyksellä seurannut sivusta joidenkin mallareiden eriskummallista - lähes pakko-oireista sarjojen hamstraamista - tuotepakettien pitkäaikaista omavarastointia. Kyseinen metodi kun sitoo likvidiä käyttöpääomaa ja/tai jarruttaa tuottavia sijoituksia. On ehkä jopa kansantaloutta murentavaa toimintaa? Kanssamallaritkin saattavat jäädä ilman haluamaansa rakennettavaa, kun mallipaketit keräävät pölyä saavuttamattomissa arkistoissaan siirtokuvien kellastuessa ja muovin muuttuessa hauraaksi ja käyttökelvottomaksi kemikaalien jyllätessä ajan mittaan valurangoissa…)

Mika Kauranen kirjoitti:
Italeri Ju 86E: No se on vasta TULEVIEN julkaisulistalla. Nähtäväksi jää, että toteutuuko.
Ju 86 uudelleenjulkaisun tilanne vaikuttaa hyvältä. Monissa nettikaupoissa näkyy jo merkintä ”Coming soon” sarjan no:1391 kohdalla. Ei ole syytä epäillä, etteikö moinen pommaripuute poistuisi pian. Huoli pois.

Ja omallakin kohdalla Ju 86 -kaupassa esisopimukset on jo tehty ja kompensaatioista sovittu! Varastonkierrostaan huolehtiva mallari ilmottautui alta aikayksikön ja kaupoista sovittiin pikaisesti. Kiitos ripeästä aktiviteetistä.