Pienoismallit.net

Etsin saab sonett II tai III pienoismallia

Niin kuten otsikosta selviää etsin saab sonettia. Kyseinen auto on tietääkseni aika tosi super hyper extra harvinainen näin pienoismalleissa, ellei jopa olematon unelma. kaikki mahdollinen tieto kelpaisi mutta pelkäämpä että sitä ei tule…

jään odottamaan että pitäisikö auto tehdä sitten alusta asti itse. Onneksi on aika paljon referenssikuvia Linkki olemassa jo näin etukäteen.
Tuosta ei taida olla kyllä mitään mallia, valitettavasti. On kyllä senverran ruma autokin, että mallin puuttumista en ihmettele. Mutta jos tuosta mallin teet, niin hattua nostan, ja korkeelle! (Paitsi että ei ole hattua…)
"Rumuus on katsojan silmässä…" :)

Itse olisin iloinen kuin pieni possu, jos tallissa olisi Sonett… :P

Itseasiassa autosta löytyy kyllä rakennussarja… Molemmista Soneteista… Mittakaava vain on 1:43 ja materiaalina Tina/valkometalli… Valmistajana Tin Wizard niminen yritys…

Ohessa linkki sivuille: www.tinwizard.de/index.php

Ja esimerkki sarjan sisällöstä…

Moro

Meikäläinen väsäili joskus 1:24 Saab 96 V4:n, oisko tuosta jotain aihiota? V4 kone Sonetissa oli, mutta oliko alusta kuupan kanssa samaa tavaraa?

www.fcma.fi/FCMABBS/viewtopic.php?f=4&t=4670

Vanteet löytynee kans joku päivä, kun 96:sta tarttis saada aikaiseksi rallimalli. Niissähän oli käytössä Sonetin (muokatut) alukiekot.

Omalla tavallaan tuo Sonett III on oikeastaan ihan kivan näköinen, vaikkei ihan esim. klassisimpiin Ferrareihin ole sentään verrattavissa.

Ja nimenomaan niillä pienemmillä puskureilla, ne kaameat isot kumipuskimet osaavat onnistuneesti pilata kokonaisuuden. Aiemmat I ja II Sonetit ovat taasen aika kotikutoisen näköisiä mun mielestäni, älkää nyt Saabistit kumminkaan vetäkö hernettä nenään tuosta :-)

Tommosen Lesneyn pikku lelu Sonetin omistan, ei häävi, mutta parempi kun ei mitään! Tuolla muuten hyvä lista Saab pienoismalleista, valitettavasti näyttää Sonetit olevan harvinaisia

peacetek.net/saab-models-toys/
Viimeksi muokattu 7.3.2012 18:01
Petteri Nyholm kirjoitti:
Tuolla muuten hyvä lista Saab pienoismalleista, valitettavasti näyttää Sonetit olevan harvinaisia

peacetek.net/saab-models-toys/
kyllähän siellä niitä on varsinkin kiinostaisi tuollainen muovinen (näyttää siltä) kori, mutta mistähän niitä sitten saisi tilattua?
Antti Järveläinen kirjoitti:
"Rumuus on katsojan silmässä…" :)

Itse olisin iloinen kuin pieni possu, jos tallissa olisi Sonett… :P
samaa mieltä!!!!! kaunishan se on :D
Kaivetaanpa nyt vanhaa keskustelua nyt esiin, mutta jos Turun suunnilla liikuskelee ja vanhat Saabit kiinnostavat niin Raision Biltemassa, heti ulko-ovesta oikealla on todella nätti Sonett III näytillä. Enpä ollut tuollaista ennen päässyt livenä näkemään. On se kai ollut esillä jo koko kevään mutta aiemmin en ollut Biltemassa käynyt tänä vuonna.
On se kyllä pieni näihin nykyautoihin nähden. Eikä ne kumipuskuritkaan loppujen lopuksi kovin paljoa silmään pistäneet livenä vaikka ne vanhemman mallin (euromallin?) pienet puskimet olis kyllä somemmat.

kiitos petteri, pitänee käydä vilkaisemassa. tosi on että kumipuskurit näyttää vähän oudoilta..