Pienoismallit.net

Suomi-Mig-21bis modausketju

[quote="Esa Muikku"]
Meillä oli MiGeissä käytössä ohjusmallit [erilaisine harjoitusohjusversioineen lisättynä]

Siinä tulikin aika paljon tietoa aiheesta. Kiitokset! Tuo metrin heitto J. Laukkasen kirjassa täytyy katsella.
Mielenkiintoinen on myös tiedustelu-BIS. Siinä on erilaisia järjestelmiä aivan kotimaisella suunnittelulla.
Jyrki Laukkasen kirjassa siitä on minulle aivan uutta tietoa.

Veikko Timonen
Nyt on Afterburnerilta tullut heidän Mig-dekaaliarkki, mutta muutoksia on tullut sen verran, että 1-0 rekisterinumerot ovat jääneet pois ja arkista saa vain tehtyä MG-130 yksilön:

www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=ABD-48-084
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Nyt on Afterburnerilta tullut heidän Mig-dekaaliarkki, mutta muutoksia on tullut sen verran, että 1-0 rekisterinumerot ovat jääneet pois ja arkista saa vain tehtyä MG-130 yksilön:

Onhan siinä mg-128 rekisteritunnuskin, jos en hirveen väärin katellu.
Michael von Bell kirjoitti:
Antti Pentikäinen kirjoitti:

Onhan siinä mg-128 rekisteritunnuskin, jos en hirveen väärin katellu.
Perkules, oot oikeassa! Oli liian pienellä präntillä mokoma siihen laitettu.
Tervehdys MiG:ien ystäville!
Meillä on tuossa viereisessä hallissa ehta MGT (tiedusteluversio) ja lisäbonuksena muutama hyllymetri koneen ohjekirjallisuutta. Olen alkanut kuvaamaan konetta ja sen yksityiskohtia systemaattisesti, sekä tekemään värimäärityksiä RAL ja NCS standardeilla. Tavoitteeni on koota tämä aineisto pienoismallinrakennusta hyödyttävästi. Miltäs kuulostaa?
Antti Kotiranta kirjoitti:
Meillä on tuossa viereisessä hallissa ehta MGT (tiedusteluversio) ja lisäbonuksena muutama hyllymetri koneen ohjekirjallisuutta. Olen alkanut kuvaamaan konetta ja sen yksityiskohtia systemaattisesti, sekä tekemään värimäärityksiä RAL ja NCS standardeilla. Tavoitteeni on koota tämä aineisto pienoismallinrakennusta hyödyttävästi. Miltäs kuulostaa?
Kuulostaa erittäin hienolta! Upea juttu, että jotkut jaksavat nähädä vaivaa.
Antti Kotiranta kirjoitti:
Loistavaa :)
Hei

Onko kenelläkään tietoa, paljonko panoa pitää laittaa Eduardin MiG21 BIS:n nokalle, jotta se ei istu pyrstölleen?
Yksi 7.62 mm luoti… Sopii vielä kätevästi sinne nokkakartioon:P
7,62x39mm, 7,62x54mmR vai 7,62x51mm NATO? :D