Pienoismallit.net

Suomi-Mig-21bis modausketju

Vilkaiskaa Eduardin linkkiä Migin etseistä

www.eduard.com/store/out/pictures/z1/648050_1.png

ja kertokaa minulle, miten lasiosista saa noin kirkkaat? Kuvankäsittelyä, taikuutta tai jotain muuta?
What? Siis tuohan on 3D grafiikkaa mallinnusohjelmasta, ei oikean mallin osa, mutta kirkas kyllä on, heh.
No niin, pidin itseäni (ennen tätä) jonkinlaisena ATk-harrastajana, mutta halpaan menin. Hävettää ;-(
Olen nyt (paitsi piehtaroinut iltapäivän tuhkassa) katsellut uudestaan Eduardin kuvia sanoisinko vähän uusin silmin. Nyt tietysti on selvää kuvien 3D-mallinnus, kun osa osista riippuu välillä ilmassa.

Pakko kuitenkin kysyä muilta mallareilta, olenko ainut yksinkertainen, vai oliko teille muille asia selvää jo alusta asti? (eihän tämä Migeihin liity, pakko vaan on oman mielenrauhan takia kysyä ;-)
Terveisin
Huomaan, että olen itse sekoittanut infrapuna- ja tutkaohjatut ohjukset viesteissäni. Infrapunaohjus R-13M pitäisi olla kiskossa APU13. Se on paksumpi ja pyöreänokkaisempi kuin MIG-21Bis -koneen tavallinen ohjuksen "lisäkisko".
Pekka Honkasen arvosteluun R.V.Aircraft -neuvosto-ohjusten 1/72 sarjoista viitaten PM-netin arvostelut-osiossa.
Veikko Timonen
Viimeksi muokattu 15.4.2012 19:05
Eduardin sarjassa näkyy ainakin rakennusohjeiden perusteella olevan kaikille R-3-tyypeille omat kiskonsa.
Tiedoksi: Ketjussa mainitut Afterburner Decalsin Mig-21bis siirtokuvat eivät ole vieläkään tulleet markkinoille. Saa nähdä koska tulevat. Niitä odotellessa…
Lisäsin tänään muutaman kuvan suomalaisen MiG-21BIS:n ohjusten lisäkiskoista referensseihin.

Terv. Veikko Timonen
Pasi Rantala kirjoitti:
Vilkaiskaa Eduardin linkkiä Migin etseistä

www.eduard.com/store/out/pictures/z1/648050_1.png

ja kertokaa minulle, miten lasiosista saa noin kirkkaat? Kuvankäsittelyä, taikuutta tai jotain muuta?
Vaikka onkin 3d kuva, näin takavuosina finescale modeller lehdessä artikkelin kuomujen kiillotuksesta. Kaveri teki sisä ja ulkomuotit kuomun hiontaa varten ja hioi sen lähes kiiltäväksi. Päälle muutama kerta dippaamista johnssoniin ja vot . lopputulos oli kuvan kaltainen…Toki raamit ym menee uusintaan mutta oli kertakaikkisen hieno lopputulos.

Tämänhän te leko immeiset tietty tiesitte ennestään joten telamies vaikenee…hetkeksi..:-)
Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.