Pienoismallit.net

Mallix ja Pienoismallit.net?

Mallix lehden numerossa 2/2007 näköjään mainostetaan tätä saittia.
Ihan kiva joo, jos vaan moni lehtiä markettien tissilehtien välissä selaillut mahdollinen tuleva teinimallari huomaisi mistä on kyse. Just joo, in my dreams.

MUTTA, Mallxiin kirjoittava henkilö sanoo siellä näin:

- "Keskustelualueen ehkä suurin ongelma, sudenkuoppa ja allekirjoittanutta syvästi harmittava asia on nimimerkkien taakse piiloutuminen ja ennenkaikkea nimimerkin suojassa tapahtuva epäasiallinen kielenkäyttö sekä suoranainen häiriköinti".

Aika hurjaa tekstiä, enkä edes viitsi kirjoittaa näkyviin tekstin kirjoittajan nimeä - jokainen halutessaan voi sen lukea Mallixin sivuilta. Minähän olen vain yksi pahainen nimimerkin takaa huutava häiriö.
Jopas nyt jotakin. Vai niin. Erikoinen kommentti. En vain itse tiiviisti foorumia seuranneena ole huomannut epäasiallista kielenkäyttöä enkä suoranaista häiriköintiä.

Kummallisia kirjoituksia. Kaikkia se leipä sitten elättää.

Nimimerkki Cutwo, häirikkö?
Juu määki lukasin tuon jutun ja aattelin että nyt tais kirjottajalla lipsahtaa. Ite rekisteröidyin näille sivuille ensimmäisten joukossa, enkä kyllä muista kun sen yhen häirikön, joka tosin tais kirjottaa parilla eri nimimerkillä jos en ihan väärin muista.
Noh noh, turha tehdä kärpäsestä härkästä. Kyseisen artikkelin kirjoittaja ei varmastikaan tarkoittanut sitä, että kaikki nimimerkkiä käyttävät olisivat häirikköjä. Vaan enemmänkin varmaan sitä, että jotkut yksittäiset tapaukset käyttävät nimimerkkiä siksi, että voivat sanoa mitä sylki suuhun tuo.

Itseasiassahan on totta, että täällä on ollut useampia nimimerkkejä, joiden tarkoituksena on ollut vain häiritä keskustelua ja aiheuttaa ristiriitoja muiden keskustelijoiden parissa omilla "mielipiteillään". Eli ns. trolli tai riidankylväjä. Tosin kyseisten nimimerkkien takana on ollut mitä suurimmalla todennäköisyydellä tasan yksi henkilö. Tämä selvisi itselleni yllättäen palvelun lokitiedostoja tutkiessani, kun yhtä hänen nimimerkeistään poistin. Kyseisellä henkilöllä näyttäisi kuitenkin olleen käytössään kiinteä IP-osoite, josta käsin koko palvelun käyttö on tätä nykyä estetty, joten toivottavasti saamme olla häneltä rauhassa.

Jotkut ehkä muistavat myös tapauksen "nousevan auringonmaa" tms., jossa kieltämättä oli tuota mainittua epäasiallista kielenkäyttöä.

Myös joitakin muita yksittäisiä epäasiallisesti käyttäytyviä tapauksia on ollut, mutta näihin olen aina puuttunut niin nopeasti, että monikaan ei ole varmaan ehtinyt asiaa havaita. Ja itseasiassa näiden todellisten häiriköiden havaitsemissessa kyseisen artikkelin kirjoittaja on ollut apuna.

Joten eiköhän voida olla vain hyvillä mielin siitä jos tuo asia on se suurin ongelma. :)
Minunkin silmääni pisti tuo leimaava tyyli nimimerkkiasian esiintuonnissa. Olen sitä mieltä, että käyttäköön kukin nimimerkkiä tai nimeään, kunhan teksti on asiallista. Jos nimimerkin käytöstä jotain harmituksen aihetta etsitään, niin mielestäni sitä nimimerkin valintaa voisi hiukan miettiä, ennenkuin ottaa käyttöön jonkin "ison paskan" tms. Sellainen on mielestäni lapsellista.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Kyseisen artikkelin kirjoittaja ei varmastikaan tarkoittanut sitä, että kaikki nimimerkkiä käyttävät olisivat häirikköjä. Vaan enemmänkin varmaan sitä, että jotkut yksittäiset tapaukset käyttävät nimimerkkiä siksi, että voivat sanoa mitä sylki suuhun tuo.
Juuri siksi olisi tarpeen miettiä pariinkin kertaan mitä kirjoittaa, ettei tarvitse jälkeenpäin arvailla tarkoituksia. Jos artikkelin kirjoittaja tarkoitti, että vain jotkut yksittäiset tapaukset nimimerkkien käyttäjistä ovat olleet ongelma, niin silloin olisi pitänyt kirjoittaa niin. Nythän hän kirjoitti nimimerkkien "taakse piiloutumisen" olevan tämän foorumin sudenkuoppa ja häntä suuresti harmittava asia.
Sergeant Steiner kirjoitti:
- "Keskustelualueen ehkä suurin ongelma, sudenkuoppa ja allekirjoittanutta syvästi harmittava asia on nimimerkkien taakse piiloutuminen ja ennenkaikkea nimimerkin suojassa tapahtuva epäasiallinen kielenkäyttö sekä suoranainen häiriköinti"
Tervehdys kaikille!

Näin kirjoitin ja seison edelleen sanojeni takana. Nimimerkin taakse voi piiloutua ja sieltä voi mellastaa, mutta missään kohtaa kyseistä artikkelia ei lukenut että kaikki nimimerkin käyttäjät näin tekevät.

Teksti jatkui myös "sivuston ylläpitäjä kertoo kuitenkin että häiriköintiin puututaan nopeasti ja tarvittaessa kovin ottein" ja "kontrolli toimii hyvin".

Että näin.

Mallailun iloa kaikille ja aurinkoista kevättä.
Jotkut ehkä muistavat myös tapauksen "nousevan auringonmaa" tms., jossa kieltämättä oli tuota mainittua epäasiallista kielenkäyttöä.

Joo aijaa on kyllä mukava lukea näin sattumalta että tälläinen lausahdus on tullut minun silmiini joo anteeks vaan tarkoitukseni ei ole koskaan ollut ikinä ja ei tule olemaan haukkua ketään nimimerkkini turvin.

Itselläni on vaan ollut sellainen tarkoitus nimimerkin käytössä että voisin niinkun tavallaan suojautua nimimerkin taakse ettei minuun kohtaan esinniinny netti kiusaamista.

Niin olen ollut koko koulu ikäni kiusauksen kohteena ja arvelin että voin nimimerkkini taakse piiloutua ex. koulu kiusaajiltani.

Että anteeksi vaan Tomi Mynttinen mutta olisi mukavaa jos minua lähestyttäisiin sähköpostini kautta jos aihetta on.
Että anteeksi vaan Tomi Mynttinen mutta olisi mukavaa jos minua lähestyttäisiin sähköpostini kautta jos aihetta on.

Niin lähinnä tarkoitan tällä sitä että jos näät Tomi Mynttinen että minulla tai jollain muulla menee kirjoittelu/ toisen "haukkuminen" yli "hilse" rajan.

Niin olis mukava tietää ketä asia koskee itse luin eilen sattumalta artikkelin joka koski minua nimimerkkini kautta.

Että kuten jo sanoin niin minulla ei ole ollut koskaan, ikinä ja eikä tule olemaan sellaista tarkoitusta että nimimerkkini takaa "mollaan" muita malli harrastajia.
Ja Pelottavintahan tassa on se, etta pienoismallit itse aiheena saa omat "keljuilijansa", Weird…

Pitakaa itsenne mallinrakentajina, alkaa ihmisina
ps. laitan mailia Englannista, hence the missing of …well you know what..

-Pete R--> Petri Ryhanen, oikea henkilo.
PeteR. kirjoitti:
Ja Pelottavintahan tassa on se, etta pienoismallit itse aiheena saa omat "keljuilijansa", Weird…

Pitakaa itsenne mallinrakentajina, alkaa ihmisina
ps. laitan mailia Englannista, hence the missing of …well you know what..

-Pete R--> Petri Ryhanen, oikea henkilo.
Jokaiseen omenaan mahtuu se mätä kori ja jokaiseen ihmiseen mahtuu monta junaa…

Herkko"herby"Tarvainen myös oikea ihminen(vaikka yhteiskunta ei niin luokittelekkaan).