Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: romuautot

Jari Tykkyläinen kirjoitti:
Terve. Voisin vaikka osallistua Vetten ja Trabantin raadoilla, mutta mites toimitaan että saisin ne sitten takaisin omaan diodraamaani ?
Mitä tarkoitat? Tähän voi ainakin rakentaa myös dioraman.
Kunhan Mustang valmistuu, taidan osallistua vielä ainakin kahdella autolla tähän… Mutta ei niistä vielä sen enempää, koitetaan saada Mustang ensin valmiiksi.
minä tulen kanssa mukaan en tiädä että vielä millä
matiaas koponen kirjoitti:
minä tulen kanssa mukaan en tiädä että vielä millä
Lisätty listaan.
Nostetaan tätäkin ylöspäin vielä. Romuautojen rakentelua olisi siis tarjolla =)
Linkin takaa pojille vähän lisäinspistä, jos siitä on puutetta. 139 sivua pääsiassa volkkareiden, mutta myös muidenkin autojen romuja.

www.thesamba.com…/forum/viewtopic.php?t=235098&postdays=0&postorder=asc&start=0

ps. tuli juuri tilattua 1/48 beetle, voipi olla että olen mukana tässä rakentelussa..
Jaakko Karjalainen kirjoitti:
Linkin takaa pojille vähän lisäinspistä, jos siitä on puutetta. 139 sivua pääsiassa volkkareiden, mutta myös muidenkin autojen romuja.

www.thesamba.com…/forum/viewtopic.php?t=235098&postdays=0&postorder=asc&start=0

ps. tuli juuri tilattua 1/48 beetle, voipi olla että olen mukana tässä rakentelussa..
Tämä on hyvä referenssisivusto kyllä. Ilmoittele, kun päätöksesi varmistuu…
Puolen vuoden mallailu tauon jälkeen voisin osallistua tähän. Kaapista löytyy sopivasti '53 Corvette roadster. Aina on vanhentaminen kiinnostanut, mutta en ole kertaakaan kokeillut.
Esa Matti kirjoitti:
Puolen vuoden mallailu tauon jälkeen voisin osallistua tähän. Kaapista löytyy sopivasti '53 Corvette roadster. Aina on vanhentaminen kiinnostanut, mutta en ole kertaakaan kokeillut.
Tervetuloa, lisäsin sinut listaan.
Kysymys kokeneelle automallarille: Näin aina sanotaan, "sytytysjohdot lisätty", "sytytysjohdot toisivat lisää todentuntua" jne ja asia kuulostaa kovin helpolta, mutta mistä mihin? Pitäisi siis tietää sylintereiden sytytysjärjestys - vai pannaanko tuosta vaan, vai jätetäänkö lisäämättä.
Kyllä niiden laittaminen on aika helppoa ;). Kannattaa veistellä virranjakajasta ne ylimääräiset tötsät pois kannesta, sitten porata siihen kahdeksan reikää (tämähän riippuu sylintereiden määrästä) ja keskelle yksi "ylimääräinen" puolan johdolle. Jos ei ole tarpeeks pientä poranterää, yksi reikä keskellekin riittää.

Sytytysjärjestys… Onhan se realistisempi jos johdot ovat oikeessa järjestyksessä, mutta saa niistä siistit muutenkin. Mihin koneeseen olet johtoja laittamassa, voin koittaa kaivaa sulle sytytysjärjestyksen… Mutta nuo johdot ehdottomasti kannattaa lisätä, parantaa mallin olemusta kummasti.