Pienoismallit.net

Mustien vaatteiden maalaus

Terve,

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten te maalaatte mustat asusteet, itse nyt puhun toisen rähinän sakujen mustista panssarimiesten puvuista.

Itse olen vain maalannut mustalla, ja hieman vaalennetulla mustalla kuivasivellyt. Efekti näyttää helposti hölmöltä, jos väri on liian vaaleaa. Mutta mites varjoalueet, kun mustaa on paha mennä tummentamaan? Onko siis niin, että perusväri pitää olla vaaleampaa kuin musta? Kertokaas omia mielipiteitänne.

Sekavaa, mutta menköön…

Tuomas
Terve,

Nixmannien panssarimiehen asepuvun kohokohdat voi kevyelti kuivasivellä vaalean harmaalla ja kuluvat kohdat, kuten polven ja kyynärpäitten seudut valkoisella värillä.
Siis niihin mustiin vormuihin? Valkoista?

Saa olla aika sankari jos mustia vaatteita saa kulumaan valkoiseksi asti. Ellei nyt kalkissa ryve.
Itse olisin harmaan kuivasivelyn kanssa todella varovainen, että puvun kokonaisvaikutelma säilyy mustana. Helposti kääntyy harmaan suuntaan.
Itse en ole mustia vaatteita figuille maalannut (vielä), mutta olisin todella tumman harmaan kannalla. Vaikka niin että tekee vähän mustaa vaaleampaa sävyä perussävyksi, ja varjoihin vetäisi joko mustaa raakana, tai hiukan sinertäväksi sävytettynä. Ja kohokohtiin sekoittaisi perusväristä hiukan vaaleampaa sävyä.
Eetu Tahvonen kirjoitti:

"Saa olla aika sankari jos mustia vaatteita saa kulumaan valkoiseksi asti. "

:D

Niin tota noin…en nyt missään nimessä tarkoittanut sitä että mustia vaatteita suditaan valkoisella, vaan niitä drybussataan hienovaraisesti vaaleanharmaalla ja enemmän kuluvia paikkoja, kuten polven ja kyynärpäitten seutuja valkoisella.

imagehost.epier.com/51473/4319c.jpg
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Vaikka niin että tekee vähän mustaa vaaleampaa sävyä perussävyksi, ja varjoihin vetäisi joko mustaa raakana, tai hiukan sinertäväksi sävytettynä. Ja kohokohtiin sekoittaisi perusväristä hiukan vaaleampaa sävyä.
Näin taitaa olla hyvä tapa. Kiitos vastauksista.
Itse käytän mustien vaatteiden maalaukseen korkeintaan 3 higlight-kerrosta ja jos efekti menee "överiksi", niin ruiskutan Citadelin Black Inkiä tummimpiin varjokohtiin pehmentämään vaikutusta. Itselläni on vielä 1:6 herra Vader odottamassa nikkarointia ja sanomattakin selvää että pitää pähkäillä parisen minuuttia maalauksen suunnittelun kanssa.

Pete Ryhänen