Pienoismallit.net

Maasto sotadioraamaan

Juha K kirjoitti:
Olli-Pekka Manninen kirjoitti:
Käytätkö itse kyseistä lausetta kun keskustelet ihmisten kanssa? Eli jos kaveri kysyy, että mistä voisi ostaa hyviä talvirenkaita autoon, niin huudatko heti, että "käytä hakua" tai "vanha". Kuinka "käytä hakua" huutaminen on osanottamista keskusteluun? Samoin jonkun "RTFM":n huutelu.
Et kertonut perusteluita lauseellesi? Huutomerkkikö nyt närästää?

Kysymyksen esitttäminen nettifoorumilla on täysin eri asia kuin IRL-keskustelu. Lähtökohtaisesti aluksi kannattaa kokeilla hakua, ja sitten kysyä. Ja jos näin on tehnyt se kannattaa myös kertoa kysymyksen ohessa. Ja tämä keskustelu ei ole ensimmäinen kerta tällä foorumilla kun kysyjää on kehoitettu käyttämään hakua.
No, jos tahtoo erottaa keskustelun IRL ja netissä toisistaan, niin aletaan mun mielestä olla jo melko pahasti hukassa. Mun kanta on, että RTFL ja käytä hakua jampat pitäisi potkia netistä ulos. Ite oon ollut eräällä jo nyt kuopatulla ohjelmointifoorumilla ja sieltä kyllä tuli lähtö jos huuteli jotain RTFM läppää koska se ei loppupeleissä auta ketään kuin viestin lähettäjää saamaan hihi-hihi sosiaalisia pisteitä ja lisäpostauksia.
poistettu
Viimeksi muokattu 12.1.2013 18:49
Hauskaa on myös osallistua "keskusteluun" :D.

Minusta on korrektia ennen kysymistä tarkastaa haulla mitä löytyy. On myös täysin korrektia kehoittaa kysyjää käyttämään hakua. Näin yksinkertaista se on, ilman mitään laajaa pohdintaa netin irl-elämän eroavaisuuksista, tai filosofointia nettketin syvimmästä olemuksesta.
Juha K kirjoitti:
Hauskaa on myös osallistua "keskusteluun" :D.
On myös täysin korrektia kehoittaa kysyjää käyttämään hakua.
Varsinkin kun sitten sen haunkäyttökehotuksen jälkeen mahdollisesti tulevan "Kokeilin kyllä hakua, mutten löytänyt"- viestin kirjoitukseen menee arviolta 6 sekuntia. Mutta jos sillä jonkun elämä pilalle menee niin…:)