Pienoismallit.net

Pasi

Onko valmista pienoismallia siitä? Onko kukaan modlannut semmosen saksalaisesta fuchista? Onko kellään sattumoisin pasin piirustuksia?
Heh pailjon kysymyksiä mutta ois tarkotus rakentaa pienoismalli pasista. :)
Kyselin Pasin piirustuksia Patrialta mutta eipä ole kuulunut mitään :I Itse olen löytänyt vain yhden piirustuksen kyljestä, tein vartioasema 9-36 dioraamaan 1:200 mittakaavan Pasin sen ja valokuvien perusteella.
Fuchs:sta ei saa tehtyä kun on aivan erilainen vempele, rakennussarjasta voi hyödyntää ainoastaan pyörät ja niitäkin pitänee hieman muutella.
No höh kattosin et aika lähellä toisaan on. Mutta mautta silleen silmä puijaa :) Jepp mullakin menossa 1:35 pasin piirustuksien teko kuvista.
Alihankintamessuilla viime vuonna oli Patrian osastolla puusta tehty n. vajaa metrin mittainen Pasi, mutta tietenkään en muista kuka sen mallin oli tehnyt…
noh pitää tiedustella patriallta.
Törmäsin sattumailta Erkki Kauniston sivuille, ja hän on nähtävästi rakentanut Pasin. Mittakaavasta en tiedä. Häneltä voisi kuitenkin varmaankin kysellä mahdollisia piirustuksia.
Tomi kiitos vinkistä :))
Jonkinlaisen pohjan voisi saada myös hellerin Vab 6x6.
Olen rakentanut kaksikin Pasia, toinen XA-180 ja sitten uudempi malli XA-203. Ne on tehty 1:20 ja kokonaan itse.
Materiaalina pääasiassa pahvi. Valitettavasti tuosta 203:sta ei ole kuvaa;tein sen eräälle kaverille.
Patman lienee ottanut meikäläiseen yhteyttä!?
Sotilaskalustoa olen tehnyt jonkinverran, kaikki em. mittakaavassa. Nettisivullani ek-pienoismallit.com joitakin näkyy!
Puolustusvoimien nettisivuilla oli juttu minkä yhteydessä oli kuva myös Pasin pienoismallista.
Olen nähnyt myös AMV:stä tehdyn vastaavanlaisen metallimallin.
www.mil.fi/laitokset/tiedotteet/3682.dsp
tietokannat.mil.fi/data/2243/3