Pienoismallit.net

Zimmeritin teko

mistä massasta (mistä ikinä teettekään) teette zimmerit ? jos osaa niitä materiaaleja joita tuohon tarttee niin saisko niitä normi kaupoista Prismoista,sittareista,tiimareista sun muista niin tieto helpottaisi hemmetin paljon!
Viimeksi muokattu 4.6.2010 23:12
Itte oon tehnyt ihan autoihin tarkoitetusta kitistä, mutta kannattaa tehdä vain pieni alue kerrallaan. Toki muitaki ja paljon helpoimpia kittejä ja valmiita zimmerittejäki löytyy (ainakin joihinkin) Ja tietysti oikeanlainen työkalu helpottaa hommaa. pienoismallirakentajan käsikirjassa on zimmerit pintojen kuvioita ja niksejä.
Suosittelen kokeilemaan Milliput nimistä kaksikomponenttikittiä. En tiedä saako suomesta tuota tavaraa, mutta se ainakin toimii hyvin. Ohut levitys, pinnan siloitus vedellä ja kuvion tekeminen vaikka sopivan kokoisella ruuvimeisselillä. Ei sotke ja viskositeetti aika mukava. Aine kovettuu suht nopeasti joten homma täytyy hoitaa sopiva alue kerrallaan.

www.milliput.com/home.htm
Marketeista ei oikeastaan löydy kunnollista tavaraa zimmeritin tekoon. Myös Tiimarien yms. askartelumassat kannattaa ihan suosiolla unohtaa. Käytännössä tarvitset ns. kaksikomponenttikittiä, joita löytyy erikoisliikkeistä useita erilaisia. Eri tuotemerkkien välillä on eroja, mutta suurin osa soveltuu zimmeritin tekoon.
Heikki Hyttinen kirjoitti:
Suosittelen kokeilemaan Milliput nimistä kaksikomponenttikittiä. En tiedä saako suomesta tuota tavaraa
Milliputtia saa ainakin Hobby Pointista sekä muistaakseni myös Combat Modelsista, josta saa ainakin Magic Sculptia, joka on vielä Milliputtiakin parempaa. Itse suosittelen nimenomaan Magic Sculptia, jossa mielestäni yhdistyy oikeastaan kaikkien muiden kokeilemieni tuotemerkkien parhaat puolet.

Ja massan nimi on tosiaan zimmerit, eikä zimmer. Korjasin tämän otsikkoon
Kiitos kommenteista hyvä tietää nämä asiat.
Mul on tuossa blogi jossa olen käsitellyt zimmeritin tekoa ja nimenomaan Macig sculptilla tehtynä.

www.pienoismallit.net/galleria/malli_7317/