Pienoismallit.net

Johnsonista

Ymmärtääkseni parketti vaha on tarkoitettu puupintaiselle tuotteelle ja muovivaha nimensämukaan muoville. Omaksi Johonnsoniksi valitsin juuri tuon muovi ja kivi pinnoille tarkoitetun puolikiiltävän kestovahan ja tuntuu toimivan ihan hyvin…
Hyvä että joku on kokeillut ensin, ostin nimittäin hetki sitten pullon tuota muovi- ja kivipinnoille tarkoitettua vahaa. Kun ei sitä kiiltovahaa löydy mistään.
Tuo muovikiiltovaha on tosiaan kiven alla. Mulla on jo toinen purkki menossa ja sen löytäminen oli vähintään yhtä työlästä kuin ensimmäisenkin. Viime viikolla tärppäsi: Helsingin stokkalta löytyi.
Itse löysin kiiltovahaa S-marketista (Konala), mutta esim. K-kaupoista en ole onnistunut sitä löytämään.
Jos löytyy läheltä liike Hong Kong, niin niiden valikoimiin kuuluu tuo mainittu tuote.
Tuolta näkee missäon lähin.

www.hongkong.fi
Täytyy nyt vain kokeilla tuota kivi- ja muovilattioille tarkoitettua vahaa, enpä usko että niillä hirveitä eroja on. Taitavat käyttää eri puolilla maailmaa mallarit vahoja jotka ovat jos jonkin merkkisiä ja laatuisia.

Mutta kysynpä nyt vielä varmistukseksi tuosta käytöstä. Eli: Vaha ruiskutetaan ohennettuna maalin päälle (tässä tapauksessa Rewellin emalimaalit), kuivumisen jälkeen siirtokuvat ja siirtokuvien jälkeen mattalakka (Rewell emali)?

Teettekö sääistämisen vasta mattalakkauksen jälkeen?
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Itse löysin kiiltovahaa S-marketista (Konala), mutta esim. K-kaupoista en ole onnistunut sitä löytämään.
Minulla taas oli toisinpäin, Prismasta ja euromarketista kiiltovahaa en löytänyt mutta Citymarketissa sitä oli.

Päivitystä:
Käytiin äsken lähi k-kaupassa ruokaostoksilla ja siellä oli noin 7 pulloa kiiltovahaa hyllyssä.
Viimeksi muokattu 6.3.2007 18:36
Tilasto ei tästä muutu, koska täält mein kylältä sitä ei löytynny kummastakaan. Ei S-marketista eikä K-marketista.
Teemu Siltanen kirjoitti:
Teettekö sääistämisen vasta mattalakkauksen jälkeen?
Itse säistän pääasiassa ennen mattalakkausta, mutta jotain pieniä lisäyksiä voin tehdä vielä lakkauksen jälkeenkin.