Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Itärintama 1941-1945

Olen todellakin mukana! Alanin Marder IID. Pitää vain toivoa että kerkee valmistua määräaikaan mennessä.
Hmmm… Löytyis nurkista MIG:in tuhottu T-34, pääsisi samalla kokeilemaan ruoste-efektien tekoa ;) Mukana ollaan.
Kelpaako jo kesken oleva Stug III Aufs G? Olisi tarkotus tehdä siitä itärintamalle tuleva… Ja pitäisihän se joskus saada valmiiksi…
Tämä kuullostaa niin mielenkiintoiselta että tulen mukaan KV-9 tankilla…
Mahtavaa huomata, että homma sai heti paljon kiinnostusta :)

Tomin (Mynttisen) ideat kuulostavat oikein mainoilta. Tuolla Armoramassa homma on tosiaan hoidettu niin että keskustelualueella on kohta campaigns, jossa on aina yhdelle ryhmärakentelulle yksi viestiketju, jossa seurataan kaikkien mallien kehittymistä yhtäaikaa. Tosiaan hieman sekava systeemi, joten tuo Tomin mainitsema järjestely olisi paljon parempi.

Joku kysyi että miksi rajoittaa rakentelu vain itärintamaan. Tämä ihan siitä yksinkertaisesta syystä että saamme jonkun sopivan kattavan teeman, joka ei kuitenkaan ole "kaikki releet kaikkialta". Voidaan sitten myöhemmin järjestää vaikka Allied group build tms?

Aikataulusta oli myös puhetta. Mitä jos siirrettäisiin deadline tämän vuoden loppuun? Eli viimmeinen päivä 31.12.2010? Vai onko tuo 1.9. hyvä? Sovitaan, että myös hieman aloitellut mallit voivat osallistua, pääasia että saadaan malleja valmiiksi!

Yksi hieno idis mikä tuolla Armoramassa on keksitty tähän group buildiin on ryhmärakentelusta saatava ribboni. Eli jokaiselle group buildille on olemassa oma "kunniamerkkinauha", minkä saa profiiliinsa kun on suorittanut ryhmärakentelun (saanut mallin valmiiksi). Ribbonin koko ei ollut kovin iso, luokkaa ihan 50 pikseliä tms. Olisiko tällaistä mahdollista toteuttaa, voisin vaikka suunnitella ribbonin, mikäli innostuitte ja juttu on teknisesti mahdollista toteuttaa. Voin tehdä myös jonkinlaisen bannerin, mikäli Tomi haluat elävöittää tulevaa groub build sivua?

Itse olen mukana Tamiyan 1/48 steyr mallilla, jonka ympärille muodostuu pieni dioraama/vinjetti.
Viimeksi muokattu 5.5.2010 16:41
Mukana ollaan. Mitään tietoa mallista tai edes siitä teenkö lekon vai panssarin ei ole mutta haitanneeko mitään? Laivaa tuskin alan väsäämään.
Tulempa itse tähän mukaan. Mallinani on Eduardin 1:72 La-7. Kyseessähän on Itärintaman kone koska näillä lenneltiin Puolan ja varsinkin Saksan yllä.
Viimeksi muokattu 5.5.2010 17:40
Mukana myös.

Mallina Tamiyan Churchill venäläisväreissä mittakaavaan 1:35.
Mukana. FW 190 A6
Mahtava idea! Dragonin puolitela-dioraamalla.
Edit: Marder vaihdettu puoliteladioraamaan.
Viimeksi muokattu 16.6.2010 12:22