Pienoismallit.net

maalaus

voisittekos kertoa minulle miten saisisin maalipinnasta hyvän ja mahdollisimman aidon näköisen. Olen aika uusi pienoismallin rakentaja joten kaipaisin vähän apua. rakennan juuru Audi R8 ja pitäisi nyt maalatua ulkokori ja tahtoisin että tulisi hyvää jälkeä
Käyttäkää sitä hakua! Laitat sanan "maalaus" hakuun keskusteluista ja saat 1694 osumaa. Ei se ole niin vaikeaa. Kokeileppa huviksesi.
Mitä spray-maalia suosittelette auton muovisarjan korin maalaukseen, kun ruiskuja ei ole? Motip? Maston? Siveltimillä en raaskisi lähteä pilaamaan mallin pintaa. Motippia ainakin muoviosille näytti netti tarjoavan, mutta ajattelin kysäistä täällä vielä. Kori on jo pohjattu vallejon primer-spraylla.
Ei se motipin spray mitään hyvää ole. Ite maalasin sillä polkupyörän niin kuivuminen kesti päivän? Mastoni on ihan hyvä ja sitten jos haluaa oikein hyvän niin autotarvikeliikkeistä saa halutun sävyn automaaleja spraypulloon ja sävyjä on paljon. Hintakaan ei ole älyttömän kova, 20-30e spraypullo. Ja maalitelineissä on valmiita sävyjä spraypullossa, jos metallihohtoväri niin vaatii lisäksi kirkaslakan.
Minulla on päinvastaiset kokemukset, Motipilla saa paremman pinnan kuin Mastonin kuralla ja kestää myös paremmin ohentimia ja kulutusta. Kuivui myös nopeasti. Motipissa on tujumpi ohenne kuin Mastoneissa yms, joten pohjamaalina pitää olla joko Motip tai vastaavaa.
Olikohan se minun motippi maanantai pullo? Joka tapauksessa mastonin kuralla on tullut hyvää jälkeä.
Muovi kuitenkin kestää kummankin valmistajan tököttejä? Siinä & siinä, että luotan vallejon akryyliin ja lähden sutimaan. :) Penkit ja pohjan jo vedin siveltimen kanssa ja ihan ookoo pintaa tuli. Kuitenkin harkitsen tuota spray-maalausta koriin, siveltimellä tuppaa siisti maalipinta tulemaan aika paksuksi. (Minulla ainakin. )
Kyllä kestää ku laitat pohjamaalin alle. Ei pitäisi tulla ongelmia, spraylla kannattaa suihkia varovasti ettei valu muutama hento kerros parempi ku kerralla märäksi. Mutta tapoja on monia kuin tekijöitäki, tässä yksi.
Jees. Pohja siinä jo onkin. Tuota Vallejon primeriä spray-putelista suihkasin. Taidan hakea molempien valmistajien purkit ja testipaloja rääkkään niillä. Kiitoksia herroille. :)