Pienoismallit.net

Kitti

Joo mun revellin plasto kitti on loppumaisillaan eikä sitä saa kaupasta enää ku se on loppunu, niin aattelin tilata ehkä milliputtia, mutta soveltuuko se muotoilun lisäksi myös yleiskittaukseen? siis rakojen peittämiseen yms? vaiko sitte joku muu merggi?
Milliput ei toimi samalla tavalla kuin Plasto. Paremmin sopisi ennemmin Tamiyan samantyyppinen kitti, Tamiya Putty, oranssi korkki. Saatavuudesta en ole satavarma mutta kannattaa tsekata Combat Models. Molakilta löytyy Stucco ja Squadronilta esim. White Putty.
Tyhmä kysymys: mikä on "merggi"?
No, Mihin Milliputti sitte soveltuu?
Katsoitko noita Jaakon tarjoamia haun tuloksia? tai esim sanastosta.
petrin tarvike puodissa ompi kittiä.
Milliputti on kaksikomponenttikittiä, eli tarvitset jonkun pahvialustan, minne "tursutat" kitit. Sitten sekoita tulitikulla (tai jollain tikulla, kunhan on tikku) ja levität kitin mallin pintaan samalla tikulla jolla sekoitit aineet. Näin olen itse toiminut Milliputin kanssa.
Otto Suntioinen kirjoitti:
Milliputti on kaksikomponenttikittiä, eli tarvitset jonkun pahvialustan, minne "tursutat" kitit. Sitten sekoita tulitikulla (tai jollain tikulla, kunhan on tikku) ja levität kitin mallin pintaan samalla tikulla jolla sekoitit aineet. Näin olen itse toiminut Milliputin kanssa.
Eh…

En kyllä ymmärrä miksi tarvitaan pahvialustaa tai tikkua? Juurikin kaksikomponenttikitit eivät suttaa ja sotke niin paljoa, kuin yksikomponenttikitit, jolloin välttämättä mitään alustaa ei tarvita. Ja tikulla ei todellakaan pysty sekoittamaan kunnolla kyseistä kittiä (tai ainakaan minä en pysty…). Itse olen huomannut parhaaksi tavaksi vain muovailla se kunnolla sormien avulla, jolloin kovettumisreaktio varmasti alkaa.
Otto Suntioinen kirjoitti:
Milliput on kiinteää kahdessa eri pötkössä joten sitä voi sekoitella ihan sormin. Sekoitit Otto johonkin toiseen merkkiin.