Pienoismallit.net

Pienoismallitukku

Tilauksen tekemisestä on tänään viikko ja viime viikolle mahtui yksi arkipyhä ja sen jälkeisenä perjantaina puoli Suomea oli lomalla. En vielä huolestuisi, mutta jos seuraavan täyden viikon aikana ei tule mitään vastausta niin sitten ehkä kannattaisi.
Kauppoja on monenlaisia. Itse ostan askartelutarvikkeet ja mallit Harrasteelta tai Kuivalaiselta. Paketti on yleensä kahden työpäivän sisällä noudettavissa postista/matkahuollosta.
Joissakin muissa yhteyksissä on käynyt ilmi, että näyttävästä nettiluettelosta huolimatta tavaraa ei ole "hyllyssä" yhtään, vaan kaikki tilataan edelleen jostakin isommasta tukusta. Tästä syystä toimitusajat voivat olla aivan mitä sattuu. Itse kukin voi tykönänsä miettiä ostoksen "edullisuutta", jos ennakkomaksun maksamisen jälkeen joutuu odottamaan tuotteita (Siis omia) viikkokaupalla saapuviksi. Kannattaa aina varmistaa saatavuus, mikäli vain mahdollista. Itse olin kerran tilaamassa lahjaa, kun "kellot rupesivat soimaan" ja tarkistin vielä puhelimitse. Luettelon mukaan "hyllyssä oleva" oli "juuri päässyt loppumaan" ja uusia tulisi kolmen-neljän viikon päästä.
Haluan huomauttaa että kyseessä ei ollut Pienoismallitukku, vaan aivan eri alan liike.
Siis, ymmärränkö oikein ko. kaupan tilanteen:
He ottavat rahat ja sitten vasta tilaavat tuotteet Suomeen? Ja sitten ilmoittelevat ruuhkasta, kun kaikki soittelevat/meilailevat tuotteidensa perään?
Ei ihan toimiva konsepti, jos noin toimitaan…
Henri Haapalainen kirjoitti:
He ottavat rahat ja sitten vasta tilaavat tuotteet Suomeen? Ja sitten ilmoittelevat ruuhkasta, kun kaikki soittelevat/meilailevat tuotteidensa perään?
Ei ihan toimiva konsepti, jos noin toimitaan…
Kuten suunnilleen kaikissa muissakin kaupoissa, osa on hyllytavaraa ja osa tulee tilauksesta. Ei siis mitään normaalia poikkeavaa sen suhteen. Sitä en sitten tiedä mistä tuotteista tässä on kyse, tilaajat kertokoon sen.
Joo, mutta jokuhan tuossa mättää, jos kerta puhelimessakin on niin kova ruuhka, että vaihde hajoaa…
Oiskohan syy kuitenkin se, että eivät halua vastailla kiukkuisille asiakkailleen puhelimitse?
Onhan se tehokkaampaa, toki, vastailla vaan s-posteihin, jos kerta on ruuhkaa.
Oiskohan syy kuitenkin se, että eivät halua vastailla kiukkuisille asiakkailleen puhelimitse?
Lue tuo aiempi keskustelu läpi, niin selviää monta asiaa :)

Tässä tapauksessa he nimenomaan haluavat vastailla asiakkaille puhelimitse, se numero kun on maksullinen :D
Numero on myös muussa kuin Pienoismallitukun käytössä, joten mahdollisen ruuhkan syistä on vaikea arvailla mitään. Vähän tosin ihmettelen jos tuon muotoisella liiketoiminnalla saa ylikuormitusta aikaan.
He ottavat rahat ja sitten vasta tilaavat tuotteet Suomeen?
Eikai nyt näin sentään? Ne kaupat missä itse asioin on ollut tällainen politiikka: Tuote tilataan varastoon ja laitetaan heti varaukseen tilaajalle. Vasta kun tuote on postitusvalmiina liikkeessä niin sitten vasta suoritellaan maksua.
Petri Ryhänen kirjoitti:
Eikai nyt näin sentään? Ne kaupat missä itse asioin on ollut tällainen politiikka: Tuote tilataan varastoon ja laitetaan heti varaukseen tilaajalle. Vasta kun tuote on postitusvalmiina liikkeessä niin sitten vasta suoritellaan maksua.
En ole nähnyt tällaista toimintatapaa kuin muutamissa liikkeissä, joissa olen maksanut luottokortilla (mm. Amazon). Luottokorttiahan voi periaatteessa veloittaa näppärästi myös jälkikäteen. Muussa tapauksessa maksun periminen jälkikäteen on hankalaa. Pienoismallitukkukaan ei näytä toimivan näin:
"Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä."
www.pienoismallitukku.fi/PublishedService?file=page&pageID=18&freePage=304

Postiennakko yms tietenkin asia erikseen.
Jostakin kummallisesta syystä laitoin pienen tilauksen (pari lentsikkaa ja muutama Tamiyan maali) Pienoismallitukun tilausjärjestelmään. Tämä tapahtui 05.06.2012
Eipä ole mitään kuulunut. Näin viikonlopun lähestyessä ei varmasti tapahdu mitään, joten paketti voisi olla minulla aikaisintaan ensi viikon tiistaina, jolloinka tilauspäivästä onkin jo tasan kaksi viikkoa vierähtänyt! Pienoismallitukun sivuilla on kuitenkin jotakin toimintaa, koska tilaamani mallien houkutuskuvat ovat sieltä hävinneet, olisivatko ne ainoat jo minulle paketissa?
Toisaalta ei ole mikään ihme että homma kestää: sotilaslentsikoita on "Tukun" sivuilta tilattavissa kaikenkaikkiaan 268 kpl, eli melkomoinen valikoima. Todellisuudessa näistä malleista on heti varastossa VAIN 17!!!! Jäljelle jäävien 251:n sarjan toimitusaika on ties minkä hallussa. Tietysti postimyyntiliikkeen kannalta on hienoa näyttää että on valikoimaa, mutta kannattaa tarkoin harkita tuotteen tilaamista tältä sivustolta, ainakin jos liikennevalo näyttää keltaista, punaisesta puhumattakaan!
En aivan rehellisesti tiedä kuinka voimakkaasti näitä kotimaan kauppiaita pitäisi tukea(?)ja kannustaa, huvittavana yksityiskohtana tilasin samaan aikaan muovisarjan Uudesta Seelannista, maapallon toiselta puolelta! Posti toi sen toissa päivänä!
Pienoismallitukun varastolle on asuinpaikastani matkaa peräti 2,5 km