Pienoismallit.net

Junkers 88 C-6 yöhävittäjä

Olisko Revellin Ju-88A-1:n ohjeista apua stencielin laittoihin?: www.revell.de/manual/04728.PDF
Kiitos vinkistä, en muistanutkaan, että Revelliltä löytyy jonkin verran ohjeita netistä. Kyllä tuostakin jotakin osviittaa saa, mutta ainakaan tuo nettiversio ei näytä, millaisesta dekaamista milloinkin on kyse, joten homma on kyllä edelleen enemmän tai vähemmän arvailun varassa.
Techmodin 72-skaalan A-4 -arkin pikkutekstien ohjesivulla näkyy minkälaisesta dekaalista kyse. Pistänkö kuvia tulemaan?
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Techmodin 72-skaalan A-4 -arkin pikkutekstien ohjesivulla näkyy minkälaisesta dekaalista kyse. Pistänkö kuvia tulemaan?
Hyvältä kuulostaa, laita ihmeessä tulemaan. Kiitos jo etukäteen.
Sähköpostia lähetetty.
No niin, projekti alkaa olla viimeistä silausta vaille valmis ja edessä on enää se kaikkein hermoja raastavin homma, eli FuG 212:n antennien virittely keulaan. Osaako joku sanoa, mikä mahtaisi olla antenneille oikea väritys? Löysin kirjoistani kuvan pienoismallista, jossa 110:iin asennetut antennit oli maalattu samalla värillä kuin muukin kone. Meneekö ihan metsään?
Omissa kuvissa, jotka on 88:sta, on harmaalla kutun lähes koko kone, siis siinä on niitä mustia? täpliä.
Joissakin kuvissa (Me 110 tosin) alemmista tukivarsista lähtevät alaspäin osoittavat antennit on maalattu huomoinnin takia valko-puna-valko-alueisiin. Keskellä noin puolet antennin pituudesta punaista ja ylä- sekä alaosat neljäsosa valkoista. (William Green: Warplanes of the third Reich)
Asko Karjalainen kirjoitti:
Joissakin kuvissa (Me 110 tosin) alemmista tukivarsista lähtevät alaspäin osoittavat antennit on maalattu huomoinnin takia valko-puna-valko-alueisiin. Keskellä noin puolet antennin pituudesta punaista ja ylä- sekä alaosat neljäsosa valkoista. (William Green: Warplanes of the third Reich)
Epälempä, että vain Bf-110:ssä on maalattu(ja muissa koneissa) missä antennit osuvat kenttähenkilöstön päähän mikäli ne ylettyvät niin matalalle. Katsottuani Ju-88C:n FuG212 antenneja niin niihin ei pää yllä joten niiden alaosia ei ole maalattu valko-punaisin huomioraidoituksin. Kuten tässä kuvassa näkee: www.deutschesatlantikwallarchiv.de/images/radar/technik/funk/053727.jpg
Totta, tuon seikan olin itse unohtanut kokonaan. Tosin olen nähnyt tätä tekniikkaa käytetyn vain SN-2 -sarjan tutkissa (ns. Elchhorn, eli hirvensarvi). FuG 212:n antennit ovat pienempiä ja ne on kytketty keulasta suoraan eteenpäin osoittavien tukivarsien päähän, SN-2:n alemmat antennithan "roikkuvat" reilusti rungon alapuolella. Näistä syistä en itse olettaisi, että on olemassa kovin suurta riskiä siitä, että joku löisi päänsä antenneihin.

Kiitos huomautuksesta joka tapauksessa.

Edit: Antti ehtikin jo todeta saman asian.