Pienoismallit.net

Tökkiikö sivusto?

Kokeilin juuri itsekin 50 paketilla ja tuli 24-prosenttinen häviö, joten jossain taitaa olla ongelmia. Traceroutekin katkesi kesken. Ongelma on siis verkkoyhteyksissä jossain päin maailmaa, palvelimella ei sinänsä ole mitään ongelmia. Loadit on pienet jne.

Asia on siis täysin minun vaikutusmahdollisuuksieni ulkopuolella, mutta lähetin palveluntarjoajalle viestiä asian suhteen. Toivotaan että jotain olisi tehtävissä.
Itse en saanut äsken siirrettyä kuvia tänne, vaikka yritin kahdella eri koneella. Löytyykö syytä mistään?
Marko Teerioja kirjoitti:
Nyt on ryhtynyt kyllä tökkimään. Oman ISP on Elisa, mites muilla?

/marko
Kotona Welho, nyt töissä en tiedä kuka, traceroutesta päätellen Elisa.
Töks,töks.Tökkiihän tää täälläkin päin.Elisa kanssa, mutta mikäli ymmärrän oikein tuon lähiverkkoyhteyden, niin sen pitäisi olla ok.Tosin en näitä hirveesti ymmärrä.
Menee siis aikaa sivulta toiselle vaihtaessa ja äsken kun tulin sivustolle niin tuo etu sivu oli ihan erinäköinen (valkoinen pohja), nyt kyllä oikean näköine.
Jännää tämä IT. Töissä nyt ei töki, ei niin millään (DNA runkoverkossa). Viikko pari sitten tökki aivan tajuttomasti, kun kukaan ei minua uskonut, no ei vaitiskaan.
Tök tök. Tänään PM.net oli minulla tavallistakin hitaampi.
Joo kyllä se täälläkin netti tilttailee. johtuisko siitä ku on niin pirusti käyttäjiä nykyään.
Kumma kyllä, itsellänikin on alkanut tökkimään sivusto "melkoisesti" verrattuna aikaisempaan käyttöön. 5 sekuntia alkaa olla yleinen odotusaika sivujen siirtymisen välillä. Harmittavaa. :/
Muilla sivustoilla, joilla päivittäin vierailen ei moista hidastumista ole ollut havaittavissa.

Nettinä toimii 2MB ADSL, koneena Mac.
Siis kuten kirjoitin, on Suomen ja Pienoismallit.netin Yhdysvalloissa sijaitsevan palvelimen välillä jotain ongelmia verkkoyhteyksissä ja palveluntarjoaja selvittelee asiaa. Viimeaikainen hidastelu ei siis johdu kenenkään omasta koneesta tai nettiyhteydestä.

Toivotaan, että ongelmat saadaan ratkaistua tai muuten pitänee siirtää palvelu suomalaiselle palvelimelle. Se puolestaan vaatii sen verran paljon rahaa ja aikaa, että ihan heti en ole siirtoa kuitenkaan suorittamassa.
Tatu H kirjoitti:
5 sekuntia alkaa olla yleinen odotusaika
Vähällä pääset. Minulla saattaa latailla puolisen minuttia, tosin ei aina.