Pienoismallit.net

Auto 40–50-luvulta

Eli muutimme vanhaan 40-luvun lopulla rakennettuun rintamamiestaloon. Ja nyt kaipaisi keittiön oven päällinen pientä katseen vangitsinta. Mielessä kävi joku pieni dioraaman tapainen jossa olisi auto 40-luvulta tai 50-luvulta. Mutta mikä auto? Malleja olen joskus aikoja sitten kasaillut lapsen innolla, nyt kun saan tilat tehtyä aika menee radio-ohjattavia rakentaessa. Eli sormi ei ole aivan suussa, mutta sellainen sulavasti kasaantuva malli olis hakusessa. Tilaa on käytössä noin 20x40 senttiä ja ko laitos tulee viistosti oven päälle niin että näkymä on ali kävellessä suoraan sivusta muuten yläviistosta. Alla seisten ei sit tietty nää enää mitään =D

Jos joku mitä tajus se on hyvä ja vielä parempi jos osaa heittää sopivan näköistä autoa tarjolle. Hakusessa on siis maaseudulle sopiva kapine, ralliraidat unohdettakoon.

Toni Redsven
Helleriltä on ainakin olemassa mallisarjoja Renault 4CV:stä, ja jos valmiitkin autot kelpaavat, Peugeot 203:ia löytyy helposti esim. eBayn kautta.
Mielellään saisi olla itse tekemisen tuntua alusta loppuun, kuten tulee talonkin kanssa olemaan =D
Mittakaava? Eli, kuinka suurta osaa ko. auto esittää?
Avoin, jos malli on pieni saatan tehdä osan talosta ja auton pihaan, vaikka tunkin varaan tms. Jos auto on iso, voi olla että se on vain tiellä menossa jonnekkin… Tai mahdollisesti vaihtamassa vararengasta tms… Kaikki on auki, nyt koitetaan vain hakea tarjontaa suht laadukkaista malleista jotka saisi järkevästi kasaan. Sitten mietitään loppuja.
Nyt alkoi löytymään, sivuilla myös paljon muita hyviä vaihtoehtoja. Tarvii enää koittaa teiltä kysellä että onko tuolla myynnissä olevista valmistajista joku erityisen hyvä tai huono? Silmiin osui ainakin: Lindberg, Revell, AMT ERTL, Minicraft, Trumpeter, Airfix. Eli jos on joku mitä ette missään nimessä suosittele valmistajana aloittelijalle niin kertokaa se ennenkuin päästän hallituksen tekemään lopullista valintaa.
Luulisi että Tamiyan mallit menevät kasaan kivuttomimmin? Ainakin Mini löytyy. Oli tuo Hellerin Renault 4CV mukava ja vaivaton rakennettava, jos sitä vielä löytää.
Tamiyaa suosittelen itsekin. Minin lisäksi Tamiyalta löytyy ainakin Fiat 500 ja Citroën 2CV sekä tietysti VW Kupla.
Minulla on juuri Mini Cooper S työn alla ja se on yksi hirveimpiä malleja, joita olen Tamiyan laatikosta löytänyt. Jokaista osaa saa siivota ja paljon. Ehkä muotit alkavat olla tosi finito tai sitten minulla on maanataikappale :) Sitikka näytti jo laatikossa paljon, paljon siistimmältä.

/marko