Pienoismallit.net

Uutuuksia maailmalta

Meng tuomassa huhujen mukaan markkinoille 1:32 Fokker Dr.I mallin. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että spekulointia löytyy siitä, että perustuisi Wingnut Wingsin valmistelemaan malliin.. Tuota mallia enemmän kyllä kiinnostaa se, että alkaako Mengiltä tippumaan muitakin Wingnutin suunnitelmiin tai tuotannossa aiemmin olleisiin malleihin perustuvia pienoismalleja.
www.scalemates.com/kits/meng-qs-002-fokker-dri-triplane--1291609
Marko Hoo kirjoitti:
Tuota mallia enemmän kyllä kiinnostaa se, että alkaako Mengiltä tippumaan muitakin Wingnutin suunnitelmiin tai tuotannossa aiemmin olleisiin malleihin perustuvia pienoismalleja.
www.scalemates.com/kits/meng-qs-002-fokker-dri-triplane--1291609
WNW:tä tuskin mikään korvaa.
Mielestäni aivan käsittämätöntä, että menivät noin vain lopettamaan tuotannon.

Hieno olisi tietysti, että Meng tai joku muu korvaisi WNW:ltä jäävän aukon, mutta haastava tehtävä se taatusti on.
Marko Hoo kirjoitti:
Meng tuomassa huhujen mukaan markkinoille 1:32 Fokker Dr.I mallin. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että spekulointia löytyy siitä, että perustuisi Wingnut Wingsin valmistelemaan malliin.. Tuota mallia enemmän kyllä kiinnostaa se, että alkaako Mengiltä tippumaan muitakin Wingnutin suunnitelmiin tai tuotannossa aiemmin olleisiin malleihin perustuvia pienoismalleja.
Isot pojat tietävät kertoa (esim. www.ww1aircraftmodels.com -sivuston foorumilla), että itse asiassa Wingnut Wings oli ulkoistanut Dr.I-sarjan muottien teon Mengille. WNW:hän ei itse tehnyt muotteja (eikä valutyötä), vaan tilasi valtaosan kiinalaisilta alihankkijoilta ja pariin mallisarjaan korealaisilta - näistä tämä Dr.I juuri yksi.

Ja WNW:n kohtalosta on Dave Wilson tehnyt hyvän yhteenvedon, joka löytyy: forum.ww1aircraftmodels.com/index.php?topic=11118.0
Jaakko Pihlaja kirjoitti:
Mä en edelleenkään ymmärrä, että miksi ei voisi edes kysyä Suomalaiselta kauppiaalta ensin ennen kuin vinguttaa visaansa muualle? Eihän se kysyminen maksa edes mitään! Eikä näissä pienoismallihommissa 99% ihmisistä ole kuitenkaan edes mikään hengenhätä saada se uusin malli välittömästi käteensä.
Palatakseni tähän niin tilaamani 1:18 Harrier tuli Dersockelshopista Saksasta alle viidessä (5) päivässä. Oli neljäntenä päivänä postista noudettavissa. Iso kiitos jälleen DHL:lle nopeasta ja luotettavasta toiminnasta! Kyllä mä juurikin tämän takia tuen sitä ulkomaan kauppaa myös, koska siellä on suoraan "poimi hyllystä" - tyylillä ollut aina se mitä olen halunnut ja postitus puolet nopeampaa, kuin kotimaassa. Myöskään sen ei pitäs olla kenenkään muun palkkapussista pois, tilasi ulkomailta tai ei. Tottakai pyrin saamaan myös kotimaasta, mutta aina se ei vaan ole mahdollista.