Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

^Vai että sekamelska. Kateellisena katselen sinun työskentelytilaasi verrattuna meitsin mallailutilan tämänhetkiseen kuosiin. Talon remonttien ym. rojektien johdosta olen joutunut tinkimään pienoismallinurkkaukseni siisteydestä ja työpöydälle on kertynyt jos jonkinmoista roinaa.

Eemil Jäntti kirjoitti:
^Vai että sekamelska. Kateellisena katselen sinun työskentelytilaasi verrattuna meitsin mallailutilan tämänhetkiseen kuosiin. Talon remonttien ym. rojektien johdosta olen joutunut tinkimään pienoismallinurkkaukseni siisteydestä ja työpöydälle on kertynyt jos jonkinmoista roinaa.

Tuohan on vielä siisti. Vaimo kielsi minua ottamasta kuvaa työtilastani ja laittamasta sitä tänne, eron uhalla, ainakin siinä kunnossa kun se on nyt, joten kyllä niitä malleja voi työstää vaikka missä;)
[img][/img]Tässä oma nurkkani…
[img]työ 002[/img]
Viimeksi muokattu 1.12.2014 12:48
Asun omakotitalossa, yläkerran huone on ihan sopiva kokoinen minulle, huoneella on 4 pöytää, tarkoitus on 2 pienoismallia varten ja yksi korkokuvien tekoa varten ja neljäs piirtämistä… Harrastukseni on aika monta. Mutta tällä hetkellä on ihan sekaisin. 1:350 Varyag, Korietz ja Vihuri samalla pöydällä. Toisella pöydällä täynnä fotoetsitpaketit… kolmannella lojuu 1:350 Titanic osineen… neljännellä 1:150 laatikot pinottain ja useat 1:350 laivarungot (rakentamattomat) esillä… Täytyy siivota vielä=) Yritän laittaa kuvat myöhemmin…
Aina ei jokaiselle harrastukselle erillisiä työtiloja löydy.

Oishan se tietysti kiva olla kaikki tarvittava käsien ulottuvilla.
Teetkö viuluja kans? Siinäpä vasta harrastus. Nostan hattua korkealle!
Komppaan Mattia, siinä joutuu kuuntelemaan mitä tekee… ja katti!

terveisin: Heikki R
Onpa tosiaan kaunis karvaturri. Omaa kissaa en uskalla työtilaan päästää sillä vaikka onkin tarkkajalkainen eikä siksi kaikkea tuhoaisi tassuillaan, niin puskuvietti on sen verran voimakas että joka purkki ja purnukka olisi kyllä nurin.
Matti Piilola kirjoitti:
Teetkö viuluja kans? Siinäpä vasta harrastus. Nostan hattua korkealle!
Tulee niitä tehtyä hiljalleen, mutta opetteluvaiheessa vasta. Jos aremmalle persoonalle viulunrakennus olisi mahdollista ammattina niin en mitään muuta tekisikään.
Vaan kun ei ole riittävästi päätä lähteä ulkomaille papereita hakemaan.

Heikki;
Se on totta. Ei ole olemassa ääneltään kahta samanlaista puupalikkaa vaikka tiheydet olisi samat.
Kansien paksuudella ei sinänsä merkitystä. Ratkaisevampi asia on puun värähtelykyky ja muut ominaisuudet. Valmiissa soittimessa on ne paksuudet millä ääni kuulostaa hyvälle.

Mallien kasaus tapahtuu siis höyläpenkin päällä. Maalailut tietysti pölyttömämmässä paikassa.
Muistuu mieleen eräs yläasteen puutöiden opettaja joka myös rakensi viuluja. Kertoi vain että kyllä jokainen osaa viulun näköisen palikan rakentaa, mutta että saa sen vielä soimaan…