Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

eerik oksanen kirjoitti:
Siisti ,avara,ja mutta missäs on se joka miehen pieni jääkaappi? piilossa vai?Vai kielletty esine tuolla aluella,kovat ovat olleet neuvottelut että tila muuttui mallrin paratiisiksi vai ihan reilusti ota ja tee sinne se huoneesi askartelua varten.
Eiköhän tässä elämässä asiat aina ole jossain määrin neuvottelukysymyksiä, sopivalla tavalla kun suunnittelee ja esittää asiansa niin voi jopa tahtonsa saada läpi. Ja mitä jääkaappiin tulee, niin kyllä sitä mallailun ohessa pieni liikunta tekee aina hyvää, kyllä sitä aina välillä jaksaa kipaista kartanonsa länsisiivessä oikealla jääkaapilla. ;)
Jouni Korte kirjoitti:
Juu kyseessä on rivitalo, eli tuo putki menee suoraan katolla olevaan huippuimuriin eikä yhteyttä muihin asuntoihin ole. Leimahtamiseen en osaa juuri muuta kantaa ottaa kuin että tuossa on ensin aktiivihiilisuodin ja aika paljon ilmaa sekoittumassa mukaan ennenkuin ollaan katolla asti. Samalla logiikalla ruiskuboksin tuuletin aiheuttaisi koko huoneen leimahtamisen?
Juu tarkoitus oli tuolla leimahtamisella ollakkin hieman sarkastinen, en itse moiseen ilmiöön usko näissä mittakaavoissa. Teollisuus maalaamossa jossa ohennetta ruutattaisiin saman imurin alla useammasta isosta ruutasta voisi olla mahdollista päästä leimahtaviin pitoisuuksiin, mutta en jaksa uskoa että se on edes siellä varsinainen riski. Mutta tästäkin ilmiöstä jossain ketjussa oltiin varsin huolissaan, itse väitän että voi ruiskuttaa bensaa suoraan tuulettimeen kynäruutalla ja tuskin silloinkaan leimahtaa…
Toni Redsven kirjoitti:
Juu tarkoitus oli tuolla leimahtamisella ollakkin hieman sarkastinen, en itse moiseen ilmiöön usko näissä mittakaavoissa. Teollisuus maalaamossa jossa ohennetta ruutattaisiin saman imurin alla useammasta isosta ruutasta voisi olla mahdollista päästä leimahtaviin pitoisuuksiin, mutta en jaksa uskoa että se on edes siellä varsinainen riski. Mutta tästäkin ilmiöstä jossain ketjussa oltiin varsin huolissaan, itse väitän että voi ruiskuttaa bensaa suoraan tuulettimeen kynäruutalla ja tuskin silloinkaan leimahtaa…
Kyllä se alcladkin syttyy, ihan kokemuksesta siiryin kipinättömään puhaltimeen.

Työpöytänä on pieni atk pöytä ulos vedettävällä tasolla. Noin 67cm leveä ja 50cm syvä. Siitä jatkuu pahvi alustana ja sen päällä vaikka voi pidellä rakennusohjeita.
Iso kaappi vasemmalla jossa on työn alla erilaisia malleja.
Sitten teräshylly valkoinen joka on ylhäältä lyhennetty. Sopiakseen viistoon menevään katto kohtaan.
Tilassa on Lämpömittari seinällä. Josta voi lämpötilaa seurata. 20-23+ astetta välillä näin kesällä.
Talvella sitten kylmempää.
Työ-tila sijaitseekin eteisessä jossa on hyvä tuulettaa.

täs olis meikäläisen työtila, okey sekasin on kun kaikki aika mennyt WoT:in pelaamisella

Tässä meikäläisen "Man Cave" - siivouksen jälkeen. Toivottavasti sen edes huomaa, että siivottu on?

Onhan tämä kovin askeettinen työtila verrattuna esim. amerikkalaisten harrastajien virityksiin - mutta tuo sana "cave" pätee ainakin sikäli, että tämä tila on maan alla ja siis ilman ikkunoita. Juuri tästä syystä seinällä näkyy killumassa kaksi taskulamppua - nimittäin kerran tuli koettua miten totaalisen "liemessä" ihminen on tällaisessa mestassa, kun sähkökatko iskee - seurauksena oli iso kuhmu otsassa, verta vuotava haava polvessa ja pöydältä betoniselle lattialle pudonnut digikamera - which was not nice.
Viimeksi muokattu 23.11.2013 14:14

Nykyinen tilanne. Siivottu jouluksi hallituksen käskystä.
Eka viestini ja heti tulee lievää off-topiccia mutta pyydän anteeksi.

Työtilaa ei vielä ole esiteltäväksi, koska olen nyt vasta palaamassa nuoruuden harrastukseni pariin - tai toistaiseksi se on vielä mietinnässä. Jos päätän jatkaa harrastusta, todennäköisesti teen työtilan autotallin perälle jossa minulla on jo puusepän verstas. En tarvitse sinne kuin oman kaapin mallausvälineille, kaikki muu on jo kunnossa. Jos tekisin työtilan talon puolelle, joutuisin hankkimaan myös työpöydän ja käymään tiukan keskustelun rouvan kanssa siitä, mihin huoneeseen voisin asettautua. Siksi autotalli on luonteva paikka.

Mutta sitten se mikä vielä mietityttää harrastuksen aloittamista ja samalla kysymykseni teille eli miten järjestää valmiiden mallien säilytys? Kuvista huomaan, että aika monella malleja säilytetään tuossa samaisessa työtilassa hyllyillä tms, mutta itse en ajatellut niitä autotalliin jättää pölyttymään. Alkuun tämä ei ole suurempi ongelma kun malleja kertyy hitaaseen tahtiin mutta entäs sitten kun niitä on vähän enemmän? Ongelmasta tekee hankalamman myös se, että meillä on kissa.
Kissan kanssa sinulla lienee kaksi vaihtoehtoa, kaappi jossa on a) lasiovet tai b) muut ovet :) Osa mallareista säilyttää valmiita töitä pahvilaatikoissa varastossa, osa vitriineissä ja osa varmaan ihan avohyllyillä (paitsi jos on kissa)

Itse olen miettinyt siirtymistä varastointiin, sillä ei niitä vitriinejäkään loputtomasti kotiin mahdu
Kahden kissan taloudessa asuvana voin kertoa, että erillinen työhuone/varastointitila on hyvä. Jos muistaa pitää ovet kiinni. Kissankarvat löytävät aina tiensä mallin pinnalle, joko ihan ilmavirtojen mukana, tai kollin rysähtäessä mallin päälle :)