Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

Voi,voi!
Onpa Raimo joutunut ahtaalle tässä kesäateljeessaan.Onko 'pääjohtaja' jotenkin kyllästynyt Raimon jaloon harrastukseen,kun ahdistanut mallailun tapahtuvaksi lähes polven päällä!Ovatko virvoittavat juomatkin joutuneet kieltolistalle,kun kuvassa ei näy ainuttakaan ohrapirtelöä?
Kaikesta huolimatta:Hyvää ja tuloksekasta mallailukesää ja kesälomaa sinne Savon sydämmeen Raimo!
^ Sinä näemmä tulkitset kuvan noin - no ihan vapaasti. Olen kyllä ihan itse ilman "pääjohtajaa" tullut siihen tulokseen, että kesälomalla voi tehdä muutakian kuin pienoismalleja. Saahan noita muovisia "leluja" väsätä kaikki talven pimeät illat.
Hyvää kesää myös Pekalle.
Raimo Leino kirjoitti:
kesälomalla voi tehdä muutakian kuin pienoismalleja. Saahan noita muovisia "leluja" väsätä kaikki talven pimeät illat.
Juurikin näin. Oon täysin samaa mieltä Raimon kanssa. Talvella painetaan sit pitempää päivää :)
Paavo Virolainen kirjoitti:
Raimo Leino kirjoitti:
kesälomalla voi tehdä muutakian kuin pienoismalleja. Saahan noita muovisia "leluja" väsätä kaikki talven pimeät illat.
Juurikin näin. Oon täysin samaa mieltä Raimon kanssa. Talvella painetaan sit pitempää päivää :)
Minä pistän mallit naftaliiniin toukokuun alussa. Kesähän on ulkoilun aikaa. Auringosta pitää naattia pitkän talven jälkeen. Suomen kesä on aivan liian lyhyt haaskata osien näpertelyyn.

Ootan Raipelta tuota Meseä :)
No vot Raimo!
Hyvä, kun oikaisit näitä luutuneita käsityksiäni Sinusta 24/7 - mallarina.Kesä ja loma ja etenkn loma omalla kesämökillä suloisen Savonmuan syämmessä tuleekin toki käyttää, kuten totesit, muuhun kuin pienoismallien tekemiseen.No jos nyt sattuisi joku paha monsuunikausi yllättämään, niin ehkä sitten saattaisi pälähtää mieleen hypistellä vähän kesämökin hyllyssä löytyvää rekvisiittaa, mutta onhan sitä siinäkin tapauksessa muitakin tapoja odotella sään poutaantumista.
tämä ei ole ehkä niin monimutkainen sun muuta mutta tämä on tälläinen:
Tällaiselta näyttää nykyinen oma mallailuhuoneeni. Juuri tällähetkellä kylläkin epätodellisen siistissä tilassa kun sain edellisen malliprojektini valmiiksi ja seuraava odottaa vielä aloittamista.

Toisesta suunnasta sitten näkyy ruiskuboksin poistoilmaviritys, toimii ihan hyvin ainakin akryyleillä ja humbrolin vahvuisella tavaralla. Kaapeista löytyy luonnollisesti "pahan päivän varalle" varastoa joksikin aikaa.

Toivotaan että et asu kerros talossa ja jos asut niin ilmastointi on säädetty juuri eikä melkein kohdalleen, muutoin saattaa käydä niin että on käryt naapurissa. Ja se "suuri" leimahtamis ongelmahan on olemassa myös mahdollisen taloyhtiön laitteissa. Tosin itse en tuota huuruhen syttymistä tuulettimen kipinästä kyllä pidä riskinä, mutta teoreettisesti kai mahdollista, siitä kai jossain rakenna oma maalaus boksi ketjussa puhuttiinkin…

Kadehdittavan isot tilat mallailla, varsinkin jos on täysin omassa käytössä ja vieläpä tavara laatikoissa eikä seinällä keräämässä pölyä…
Tosiian oma työhuone ja suuri rauha niitä tehdä,onkos siivoja siis (vaimo) vai omasta takaa vai itse hommat hoituu?erittäin siisti ja mallari-klinikaa muistutava rauhan huone.Eipä häpäise edes vaimon silmissä ja naissukulaisten katseilta,Siisti ,avara,ja mutta missäs on se joka miehen pieni jääkaappi? piilossa vai?Vai kielletty esine tuolla aluella,kovat ovat olleet neuvottelut että tila muuttui mallrin paratiisiksi vai ihan reilusti ota ja tee sinne se huoneesi askartelua varten.Missäs on porat ja muut meteli työkalut?
Toni Redsven kirjoitti:
Toivotaan että et asu kerros talossa ja jos asut niin ilmastointi on säädetty juuri eikä melkein kohdalleen, muutoin saattaa käydä niin että on käryt naapurissa. Ja se "suuri" leimahtamis ongelmahan on olemassa myös mahdollisen taloyhtiön laitteissa. Tosin itse en tuota huuruhen syttymistä tuulettimen kipinästä kyllä pidä riskinä, mutta teoreettisesti kai mahdollista, siitä kai jossain rakenna oma maalaus boksi ketjussa puhuttiinkin…
Juu kyseessä on rivitalo, eli tuo putki menee suoraan katolla olevaan huippuimuriin eikä yhteyttä muihin asuntoihin ole. Leimahtamiseen en osaa juuri muuta kantaa ottaa kuin että tuossa on ensin aktiivihiilisuodin ja aika paljon ilmaa sekoittumassa mukaan ennenkuin ollaan katolla asti. Samalla logiikalla ruiskuboksin tuuletin aiheuttaisi koko huoneen leimahtamisen?