Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

Oma rakennus-paikka on tällä hetkellä oikein kunnon siivouksen keskellä. Viikon päästä on omat rippijuhlat ja se pöytä jolla rakennan sattuu olemaan vanha ruokapöytä, eli aika suuri ja sitä tarvitaan ensi viikolla. Ja toisaalta hyvä kun välillä siivoaa, oon nimittäin löytänyt muutamia kadonneita työkaluja ja ison palan millistä styreeniä.
Juha Pirilä kirjoitti:
Ja toisaalta hyvä kun välillä siivoaa, oon nimittäin löytänyt muutamia kadonneita työkaluja ja ison palan millistä styreeniä.
Totesin tuon itsekin, löytyi badgerin käyttämätön neula. Muitakin työkaluja ilmaantui, sekä styreeniä mitä oli jäänyt piiloon :)
Tuossa pari kuvaa uudelleen järjestetystä rakennus-pöydästä. Kuvaaminen hoituu viereisen pakastimen päällä ja maalaaminen ulkona tai sisällä imurin kanssa.

Laitoin sitten oman työhuoneeni uusiksi. Luovutin vaimolle vanhan mallailutilani takaisin vaatehuonekäyttöön. Vaihdossa sain sitten ihan oman vaatekaapin, jonka koko on ruhtinaalliset 1200x1330x2400mm (L x S x K).

Olen siis nykyään kaappimallari, mutta en silti harrasta suojaamatonta mallailua, siitä pitää huomen uusi Modunilta hommattu vetokaappi sekä puolinaamari. Vetokaapista teen arvostelun, kunhan saan sen testattua- vaikuttaa kyllä ihan pätevältä laitteelta.

Seinät kunnostin maalaamalla, kattomateriaalin vaihdoin pahvisesta Haltex:sta vähemmän pölyävään MDF-kattopaneeliin, lattialle laitoin vaalean laminaatin, josko vaikka tippuneet osat löytyisivät paremmin. Kaikki listojen saumat yms. on tiivistetty, jotta pienet osat eivät katoa ihmeellisiin rakenteiden rakoihin.

Kalusteet pl. työtuoli ovat IKEA:n keittiökalusteita. Perusideana oli se, että kaikki mahdollinen sälä on ovien takana. Ainoa vaakapinta sai olla työtaso. Ideana oli se, että vaakapinnat keräävät pölyä (sekä romua). Huoneeseen tulee vielä ilmanpuhdistin, mallia Tarjoustalo.

Kompressori meni näppärästi laatikoston taakse piiloon. Samoin sinne sai hukattu riittävän määrän pistorasioita, joten enää en tarvitse jatkojohtoja. Mitoitusperuste oli nykyinen tarve x 2. Laajennusvaa on siis jonkin verran.

Tila on todella pieni, joten työtapoja olen jo joutunut muuttamaan tilan mukaisiksi. Muutos on oikeastaan parempaan, sillä nyt rakentaminen pitää tehdä organisoidusti ja hillitysti, joten huolellisuutta pitää lisätä runsaasti. Mitään ihmeelliä tavarakasoja jne. ei tilaan myöskään mahdu, joten sitä kautta myös pitää omia tapoja muuttaa.

Kuvat löytyvät täältä

/marko
Marko Teerioja kirjoitti:
Olen siis nykyään kaappimallari,
Toiset tulevat kaapista ulos, ja toiset sulloutuvat sisään;) Siitähän tuli ihan kiva komero, tai on ainakin siihen asti kunnes huomaat jälkikasvun kurkkivan olan yli ja kinuavan omaa vuoroaan.
Marko Teerioja kirjoitti:
Tila on todella pieni, joten työtapoja olen jo joutunut muuttamaan tilan mukaisiksi. Muutos on oikeastaan parempaan, sillä nyt rakentaminen pitää tehdä organisoidusti ja hillitysti, joten huolellisuutta pitää lisätä runsaasti. Mitään ihmeelliä tavarakasoja jne. ei tilaan myöskään mahdu, joten sitä kautta myös pitää omia tapoja muuttaa.
Pieni, mutta erittäin toimivan näköinen tila. Itsellä on ongelmana se että tilaa on aivan liikaa, joten homma leviää todella pahasti käsistä, ja pöytä on aina kuin suurhyökkäyksen jäljiltä.
Tässä meikäläisen työtila. Kaikkea en kehtaa näyttää kun on hirveä sotku päällä.

Jukka Kauppinen kirjoitti:
Ja joskus on saatu jotain valmiiksikin asti, valmiit tuotokset pääsevät olohuoneen vitriiniin:
Ovatko nuo vitriinissa olevat rauta-ristit aitoja? Mika olikaan sinun osoitteesi… :)
--Pete
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Pete N kirjoitti:
Jukka Kauppinen kirjoitti:
Ja joskus on saatu jotain valmiiksikin asti, valmiit tuotokset pääsevät olohuoneen vitriiniin:
Ovatko nuo vitriinissa olevat rauta-ristit aitoja? Mika olikaan sinun osoitteesi… :)
--Pete
Nyt syytetään väärää miestä, ei minulla mitään rautaristejä kotona ole ;)
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
[/quote]
Nyt syytetään väärää miestä, ei minulla mitään rautaristejä kotona ole ;)
[/quote]
Sorppa meni Kuappiset ja Koskiset sekaisin :)
--Pete