Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

Esko Koskinen kirjoitti:
-Sami- kirjoitti:
Esko, kerrassaan valtava määrä sinulla malleja! :D Itse en ole koskaan nähnytkään noin paljoa. Saako udella, että kuinka paljon noin rahaa on malleihin mennyt? :)
Aivan liikaa. Kaikki mikä nettopalkasta asumisen, syömisen ja muun olemisen jälkeen jää voidaan käyttää harrastamiseen.
Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja niin se on turha :)
Tässä nykyinen askartelupaikkani :

Siinä se on. Omasta mielestäni itselläni on ihan keskivertohyvä mallailupaikka.
[img][/img]
Siinä se. kuva hieman vanha, nykyään liesituuletin toimii+ muita pieniä parannuksia. Ulkorakennukseen tein 10 neliötä lämmintä tilaa, toimii samalla työkalu/maalivarastona ja muidenkin perheenjäsenten askarteluhuoneena.

Yleiskuva.

Revellin maalikokoelma.

Tuossa hiukan päivitystä, lähinnä tuo takaseinän hylly ja valokuvausnurkkaus. Ihan toimivaksi osoittautunut koppero.
Ohhoh! - Ompas sinulla siisti pienoismalli nurkkaus ! Omaani ei varmaan edes pyödäksi tunnista, kun se on niin maalitahrojen ja ohjekirjojen seassa ;).
Eräillä vaa on taito pitää työpöytä siistinä, mut se ei päde minuun: pöytä on aina sekasin ja ohjeet hujan hajan ja avaamattomat paketit pöydän alla. Ainoo mikä on hyvin mulla on suhkot suuri lasikaappi siel on kaikki valmiit mallit. Että sillä laillla. :D
minun pöydällä on vaikka mitä ei se mikään yksinään malli pöytä ole. siinä kuitenkin mallini rakentuvat.
Päivitetään hiukan, nyt kun on siivottu ja järjestelty paikkoja. Meillä on pojan kanssa vajaa 9m2 huone johon on tungettu tietokone kaappeineen, kaksi pöytää, kolme laatikostoa, vitriini ja 3m2 hylly tilaa. Varsinainen työtila on tämän näköinen, kaksi paikkaa rinnakkain ja tilpehöörit ympärillä.

Yläpuolella sijaitsee aktiivimallien väliaikavarasto, josta kierrätetään malleja pöydälle ja takaisin, sen mukaan kun työvaiheet edellyttävät.

Työpöydästä vasemmalle sijaitsee apupöytä missa hoidetaan kuvaaminen ja esim ison Corvetten rakentaminen. Vielä lisää vasemmalle löytyy referenssikirjasto ja varaosahylly. Ja vielä lisää vasemmalle päästään tietokonekaapille joka on kulmakaappi tyylinen.

Työpöydästä oikealle käännyttäessä tullaan vitriinille, minne kaikki aarteet piilotetaan rankan näyttely rumban jälkeen. Vitriinin rakensin ihan itse, mutta siitä tuli vain ihan liian pieni, kesti vain vuoden täyttää se. Nyt harkitsen uuden rakentamista/ostamista, mitoiksi olen miettinyt tuollaista 2m korkea 1,2m leveä ja 0,2m syvä. Vitriinin päältä lähtee pitkä hylly joka kääntyy kulmasta oikealle ja loppuu apupöydän yläpuolelle. Tänne jemmataan kaikki mallit,(mitä muija ei ole nähnyt), mitkä odottavat työn alle pääsyä. Voipi olla että sinne jemmataan myös sellaiset, joissa on ideavirta katkennut.

Että tällaisissa tiloissa sitä pojan Juhan kanssa mallaillaan. Tilat ovat hyvät, varsinkin kun vertaa että välillä meni 10vuotta että ei ollut tiloja ollenkaan. Kokoajan tulee tehtyä pientä päivitystä että tilasta tulee toimivampi.