Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

JoniLupunen kirjoitti:
On teillä komeita työtiloja ja jopa oikeen huoneita. Kateeksi käy ja karvaasti. Itsellä tilaa ei 5h+k+s asunnossa ei ole erityiselle työilalle johtuen siitä etä perheeni suhteelisen iso 2 aukuista ja 3 lasta ja 2 koiraa. Joten oma ratikaisuni tuli käyttämättömäsä akkuporakoneen saulkusta josta värkkäsin koteloosat pois ja tei siihen vähänpidikkeitä ja kamat sinne nyt voi helposti laittaa mallari vehkeet sivuun ja kaivaa ne esille tarvittavaan paikkaan missä milloin on tilaa, usein istun lattialla ja mallailen ;)

Tällästä se perhe elämä on, mutta varusteitakaan minulla ei sen kummosempia ole pensseleitä erilaisia, muutama mattoveitsi, pihtejä, teippiä, santapaperi ja liimoja mutta maaleja ihan kattava läjä. Tässä tällänen kompakti mallarin laukku, lisää värkkää kiinnikkeitä että tätä vois oikeen kantaa vaikka mukana töihin ;)

Olen kuullut, että on olemassa pöytälaatikkofirmoja, mutta tuohan on "matkalaukkufirma" kirjaimellisesti.
Tuossa pakkiverstaassa on se erinomainen puoli, että varusteet pysyvät väkisin järjestyksessä. Ei kannata olla kateellinen meille, joilla on koko huone käytettävissä. Katselin juuri omaa verstastani, ja pöydällä saattoi juuri ja juuri olla vapaata tilaa 1/48 messerschmitt 109:n verran => sellaista rakentamaan. Tosin jotkut meistä varmaan osaavat siivota pöytänsä, itsellä tahtoo jäädä huonommalle.

Eikös näistä halpistavarataloista löydy kaiken maailman muovipakkeja, joista rakennella mieleinen säilytyslaatikko.
Vaikkapa Hongkongin tarjoamat edulliset kalastuspakit ovat erinomainen ratkaisu.
Tässä Mun nurkkaukseni autotallissa. Täällä tapahtuu maalaus, omassa huoneessa kokoaminen.

Jaaha, Petri on käynyt hurahtamassa lekojenkin ihmeellisessä maailmassa : )

Pensselimaalarin oma pesä. Kätevästi olohuoneen nurkassa, television kuuntelukin onnistuu pöydän ääressä näprätessä. Vasemmalla puolella muutama vetolaatikosto maaleille ja muille tarpeellisille tilpehööreille. Vieressä myös minulle luovutettu vanha vaatekaappi mm. mallien ja työkalujen säilytykseen.
Tässä oma työhuoneeni. Tilaa on ruhtinaalliset 3,5 neliötä. Kyseessä on ikkunallinen vaatekaappi, joka vaimon luvalla on muutettu askarteluhuoneeksi.

Vetokaappi versio 2. Keittiöremontissa ylijäänyt liesituuletin on ruuvattu kehikon yläosaan ja kytketty suoraan hormiin. Vaatekaappi on makuuhuoneen vieressä ja vaikka maalaan alcladeilla niin vaimo ei valita kärystä. Maalatessa pidän aina puolinaamaria, joka roikkuu vetokaapin vieressä. Kaksi maaliruiskua on käyttövalmiina telineessä. Ruiskuissa on pikaliittimet, jotta voin helposti vaihtaa ruiskua maalaustilanteen mukaan. Kuvaan on myös päässyt viimeisin projektini: Eduard Mirage III CJ

Kuva työpöydästä. Pöytälevy, kannatin ja työvalo ovat KiKe:stä. Hintaa tuli varmaan 10 euroa. Työhuoneen kehittäminen on pitkäjänteistä puuhaa. Itse en ainakaan viitsi investoida mitään suuria summia kalusteisiin, ennenkuin olen aivan varma siitä, millaisia kalusteita pitäisi hankkia.

Sekalainen seurakunta eri valmistajien maaleja on nostettu seinälle. Tarkoitus on saada hankittua jostain parempi maalien säilytyspaikka. Seinä on hieman huono ja varsinkin nuo jalkalistoista tehdyt hyllyt tuppaavat hylkimään maalipurkkeja :-)

Sivuseinällä on hyllytilaa kemikaaleille ja referensseille + malleille

Mallien tekemisen ei pitäisi nyt olla puitteista kiinni :-)

/marko
Hyvä nosto Marko!

Tämä aihe on aina kuitenkin ajankohtainen ja olen huomannut, etteivät työtilat ole varmasti ikinä valmiit, ainakin itselläni muuttuu järjestys ja tavaroiden sijoittelu säännöllisen epäsäännöllisesti.

Mukava muutenkin katsella, missä muut mallejaan kyhäävät ja millaisia säilytysratkaisuja muut ovat kehitelleet malleilleen, maaleilleen, työkaluilleen yms.

Pitääkin ottaa itsekin muutamat kuvat taas, on työtila muuttanut muotoaan taas viimekerrasta.
Näyttäs olevan kiitettävän paljon mallareilla mainiota johnssonin lattiavahaa hyllyissään. Niin ne "älynväläykset" leviää
Nyt jokainen käyttäjä voi lisätä suoraan omaan profiiliinsa kuvat myös työtiloistaan. Tämä onnistuu lisäämällä kuvat kuvapankkiinsa ja valitsemalla esikatseluvaiheessa tämä on kuva työtiloistani. Myös jo aiemmin lisättyjen kuvien muokkaussivulla voi tehdä samaisen valinnan. Esimerkki löytyy omasta profiilistani, jonne päivitin nämä uudet kuvat työtiloistani tämän uutuusominaisuuden kunniaksi. :)