Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

Rakenteluhuoneeseen tulee hieman päivitystä kun kävin ostamassa Sovella säätölistoja ja hyllynkannattimia, kellarikomerosta löytyi 3 ylimääräistä hyllylevyä.
Pikapäivitys:
Ajattelin tehdä pidemmät hyllyt joten kävin ostamassa vielä 1 säätölistan, hyllykiinnikkeitä ja 3 30*200cm liimapuulevyä.
Viimeksi muokattu 2.2.2008 16:45
Pienessä tilassa tärkeää on myös luopumisen taito; pitää uskaltaa luopua sellaisista tavaroista, joita ei todellisuudessa tarvitse. Mitä vähemmän tavaraa on, sitä paremmassa järjestyksessä ne saa pysymään.

Itse heitin juuri viime viikolla mm. useita työkalupakkeja ja monta muovipussillista styreeniroinaa (valurunkoja, purettuja ja kesken jääneitä malleja) ja sekä muuta sekalaista tavaraa menemään, jotta sain oikeasti tärkeät tavarat parempaan järjestykseen. Ei ollut helppoa, mutta kun sen kerran sai tehtyä, niin hyvä mieli tuli. Olivat kuitenkin oikeasti sellaista rojua, että niistä ei olisi ollut enää mitään hyötyä kenellekään. Varastokoppiin jäi vielä pari muovipussillista hieman paremmassa kunnossa olevia mallien romuja. Niistä en ollut vielä valmis luopumaan… :)
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Pienessä tilassa tärkeää on myös luopumisen taito; pitää uskaltaa luopua sellaisista tavaroista, joita ei todellisuudessa tarvitse.
Mutta tässä pätee aina se laki että, kun heität jotain muka turhaa pois niin heti tulet tarvitsemaan sitä kun se on jo kaatopaikalla. Montakohan kertaa sitä itsekkin on heittänyt "turhaa" tavaraa pois ja sen jälkeen tarvinnut sitä. :D

-Herby
on aika paljon erin näkösiä työ pisteitä ite oon vasta alottelemassa joten kuvia tulee varmaan myöhemmin
Mulla on yksi hieman vanhempi kaveri, joka aina toimi periaatteen mukaan: jos tavaraa ei ole kolmeen vuoteen käytetty, sitä ei tarvita.
Itse olen pitänyt periaatteena, että jos tavaran saa mitenkään säilytettyä siten, ettei se pilaannu huonoista säilytysolosuhteista, niin sitten sen säilytän.
Voitte arvata, että askarteluhuoneessani ei pääse kunnolla edes liikkumaan, töiden tekemisestä ei tule oikein mitään.
Me vaan ollaan erilaisia, jotkut on järjestelmällisempiä kuin toiset jne.
Olen samanlainen jopa työpaikallani. Yrityksen omistaja huomautteli aina käydessään, että voisin hieman siivota työpöytääni, mutta jos sen siivosin, en enää löytänyt mitään mistään.
Minulla on melko hyvä näkömuisti, ja kun toimin kuin toimin, niin rojunkin alta löydän etsimäni koska tiedän missä se on, no ainakin useimmiten.
Marate kirjoitti:
Minulla on melko hyvä näkömuisti, ja kun toimin kuin toimin, niin rojunkin alta löydän etsimäni koska tiedän missä se on, no ainakin useimmiten.
Itselläni on sama juttu. Homma toimii niinkauan kun kukaan muu ei ole sotkottamassa seassa. Meillä vaimo ajattelee, krhm, hieman eri tavalla kuin minä ja tavarat vaihtaa paikkaa kun silmä välttää. Kummassako sitten se vika on, riippuu siitä keneltä kysyy ;) Töissä taas kun useammalla työkalulla eli autolla tekee töitä, ei niistäkään tahdo löytää kuin ne jokapäiväiseen työntekoon tarkoitetut välineet. Mutta esim sammuttimet pitää aina tarkistaa autoa vaihtaessa. Jostain ihmeen syystä ne liikkuvat "itsekseen". Kyseessä on kuitenkin kuuden kilon pullot, bruttopainoakin kymmenisen kiloa. Ja kevyttä huoltoa varten ruuvarit, pihdit ovat aina jossain muualla kuin missä pitäisi.
tässä on kuvia mun työpisteestä

pöydällä vallitsee hallittu sekasotku

tuolta löytyy kaikki tarpeellinen

ja vielä vähän yleis katsausta
Viimeksi muokattu 9.2.2008 19:41
Pari kuvaa askarteluhuoneesta, joka on kyllä itse asiassa mulle sama, kuin joillekin olohuone… ;)

Varsinainen askartelunurkkaus.

Nörttihommat hoidetaan toisessa nurkassa.
Viimeksi muokattu 17.3.2009 23:38
On teillä komeita työtiloja ja jopa oikeen huoneita. Kateeksi käy ja karvaasti. Itsellä tilaa ei 5h+k+s asunnossa ei ole erityiselle työilalle johtuen siitä etä perheeni suhteelisen iso 2 aukuista ja 3 lasta ja 2 koiraa. Joten oma ratikaisuni tuli käyttämättömäsä akkuporakoneen saulkusta josta värkkäsin koteloosat pois ja tei siihen vähänpidikkeitä ja kamat sinne nyt voi helposti laittaa mallari vehkeet sivuun ja kaivaa ne esille tarvittavaan paikkaan missä milloin on tilaa, usein istun lattialla ja mallailen ;)

Tällästä se perhe elämä on, mutta varusteitakaan minulla ei sen kummosempia ole pensseleitä erilaisia, muutama mattoveitsi, pihtejä, teippiä, santapaperi ja liimoja mutta maaleja ihan kattava läjä. Tässä tällänen kompakti mallarin laukku, lisää värkkää kiinnikkeitä että tätä vois oikeen kantaa vaikka mukana töihin ;)

Itsekin olen miettinyt jonkinlaista salkkua / työkalupakkia olennaisimmille tarvikkeille ja maaleille, mutta sen tarve oikeastaan kutistui olemattomiin kun selvisin kahden asunnon loukusta. Mutta oishan se kätevä jos/kun tarvii lähtee johonnii "keikkahommiin", eli lämmittämään porukoiden torppaa niiden ollessa pois pidemmän aikaa, tai jos tarvii heittää joku maalauskeikka jossain. Pakilla pitää siinä vaiheessa olla sen verran kokoa ja näköä, että saa Sparmaxin kompuran kyytiin, sekä tarvittaessa straippimaalit. Mutta ehkä joskus saa aikasiks…