Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu

Tämä keskustelu on lukittu.

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan. Olin IPMS:n jäsen jostain 70-luvun puolivälistä aina 80-luvun lopulle asti jolloin erosin jäsenyydestä, nimenomaan tuon turhan nipotuksen takia. Jäi myös mallinrakennus vähitelleen kokonaan, pari vuotta sitten innostus palasi ja varsinkin Jari B:n ja kumppaneiden vakuuttelut siitä IPMS ei enää ole sama kuin ennen saivat minut paluumuuttajaksi. Ja olen ollut tyytyväinen, turhanaikanen milli-Ville toiminta unohdettu ja jäsenet jopa tekevät malleja eivätkä hauku toisten tekemiä.

Siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi, myös tällä Pienoismallit foorumilla on sijansa. Molempia tarvitaan, eikä kumpikaan mielestäni ole toisen tiellä. Jos henkilökemioissa on ollut tai on yhä vaikeuksia, ei anneta niiden vaikuttaa tärkempään, eli mallinrakennukseen.

BTW : Tämäkään horina ei tarkkaan ottaen kuulu otsikon alle, mutta ehkä Tomin on helpompi luoda uusi keskustelu aiheesta 'Onko IPMS syvältä vai taivas' ( :-D) kun kaikki ao aiheeseen liittyvä on samassa ketjussa.

t kari, molempien foorumeiden sekakäyttäjä
Edelleen olen sitä mieltä että etusivulla tulisi näkyä viimeisimmät viestit aiheesta riippumatta!Ei ole minun syytä jos vitsiketju tai turha tieto on aiheena suositumpi ja näitä oli hauska lukea kunhan ne löysin.

Jos T.Mynttinen haluaa pitää tämän PM.Net sivuston pelkästään harrastukseen liittyvänä ilman mitään turhia "suoli 24" höpötyksiä niin suosittelen poistamaan etenkin turhien tietojen keskustelun.Ketä oikeasti kiinnostaa että normaalin lyijykynän alusta loppuun käyttämällä saa 7 kilometriä suoraa viivaa aikaan jos tahtoo.
Ekku Tarvainen kirjoitti:
Edelleen olen sitä mieltä että etusivulla tulisi näkyä viimeisimmät viestit aiheesta riippumatta!Ei ole minun syytä jos vitsiketju tai turha tieto on aiheena suositumpi ja näitä oli hauska lukea kunhan ne löysin…
Sivuston seuraavaan versioonhan on tulossa ominaisuus, millä jokainen käyttäjä pystyy valitsemaan ne keskustelualueet näkyville omalle etusivulleen joita haluaa seurata / jotka kiinnostavat. Näin ainakin muistelisin, että on aiemmin ollut maininta asiasta.

Itse en etusivua edes käytä, vaan klikkaan joko "keskustelut" tai "galleria" linkkejä, jolloin näen aina päivittyneet aiheet kun siltä tuntuu. Eikä tuonne Taukohuoneeseen niin kovin "pitkä matka" ole, klikkaa vaan keskustelut auki, niin Taukohuone löytyy alareunasta.

Jos T. Mynttinen haluaisi pitää tämän pelkkänä mallailusivustona, niin koko Taukohuone olisi syytä poistaa, mutta tuskinpa sekään nyt tarkoitusta vastaisi. Onhan sielläkin asiallisia keskusteluketjuja. Vaikka eivät mallailuun liitykään suoranaisesti ("tunnista lentskari / vaunu / rekka"). Itsekin miellän "turhan tiedon -ketjun" turhaksi, mutta siitä syystä sitä harvemmin edes luen. Ei se ole minulta pois (tai keltään muultakaan) jos kanssamallarit haluaa jakaa turhaa tietoaan :)

Koitetaan nyt jaksaa siihen asti kärvistellä kun uusi versio tulee käyttöön.
Marko,Ei se ole minulta pois (tai keltään muultakaan) jos kanssamallarit haluaa jakaa turhaa tietoaan :)

Tämä nimenomaan on sinulta ja monelta muultakin pois,syö palvelintilaa varsinaiselta asiaviesteiltä mikä lienee tämän jutun juoni.
Tämä nimenomaan on sinulta ja monelta muultakin pois,syö palvelintilaa varsinaiselta asiaviesteiltä mikä lienee tämän jutun juoni.
Pelkillä tekstimuotoisilla viesteillä ei kovin paljoa palvelintilaa saada käytettyä. Kuvat ovat se todellinen ongelma.

Mutta minusta tässä nyt ajauduttiin hiukan sivuraiteille. Alkuperäinen pointti ei ilmeisesti kuitenkaan ollut vaatia keskusteluaiheiden rajaamista vaan kaikki keskustelut haluttiin näkyviin etusivulle ja siitä olen kyllä samaa mieltä. Mutta odotellaan nyt vain sitä uutta versiota.
syö palvelintilaa varsinaiselta asiaviesteiltä mikä lienee tämän jutun juoni.
Kuten Kalle jo kertoikin, eivät viestit ole mikään ongelma. Keskivertokuva vie saman verran tilaa palvelimella kuin noin 250 viestiä keskustelualueella. Eli jos vaikka turhan tiedon ketjun poistaisi, ei se vapauttaisi levytilaa edes sen vertaa, että samaan tilaan mahtuisi yksi kuva… Tekstimuotoinen sisältö ei siis ole mikään ongelma levytilan suhteen.

Vaikka Taukohuoneen jutut eivät aina suorasti tai edes epäsuorastikaan mallailuun liittyisi, on silläkin mielestäni tarkoituksensa. Onhan hauska keskustella ei-mallailullisistakin asioista toisten mallareiden kanssa. Sillä voitaneen olettaa, että keskimäärin kahdella mallarilla on samanlaisempi arvo- ja ajatusmaailma kuin kahdella täysin satunnaisesti valitulla henkilöllä. Ihmisluonteeseen nyt vain kuuluu halu kokoontua ja jakaa ajatuksiaan samanhenkisten seurassa.

Ja kuten tosiaan jo aiemminkin on todettu, niin sivuston tulevalla versiolla jokainen käyttäjä voi itse valita mitä aiheita haluaa seurata etusivulla. Halutessaan voi vaikka valita, että etusivulla näytetään pelkästään Taukohuoneen juttuja. :)
Hyvä ominaisuus tuo "oma etusivu". Vielä kun pääsis kokeilemaan ;)
Innolla odottelen myös miten uusi versio toimii mobiililaitteessa, kun kännylläkin tulee kohtuu usein täällä vierailtua.

Ja antaa vaan noiden taukohuoneiden keskustelujen olla, siellä on paljon älykästäkin juttua ja joskus on mukava olla hetki lukemassa niitä. Keventää tunnelmaa! =) Ei jaksa koko aikaa lukea pelkkää "tiukkaa faktaa".
Luulin että kirjoitettu/kirjoitetut viestit vievät suhteessa enemmän tilaa mitä ne todellisuudessa sitten vievät verrattuna kuvaan.

Hienoa Tomi että tulevassa versiossa voi itse säätää tuota etusivulla olevien aiheiden järjestystä,jos nyt taaskaan ymmärsin oikein.
Toivottavasti ei ole kysytty aikaisemmin, tahdonvoima ei ihan riitä selaamaan näitä miltei sataa sivua:
Onko uuteen versioon tulossa sellaista, kun selaat vanhoja viestejäsi profiilisi kautta, ja loikkaat johonkin niistä, niin ketju alkaa ykkössivulta, ja vaikka tästä ketjusta sen oman viestin ja siihen tulleiden vastauksien etsiminen on melkoisen hauskaa, jos ei muista mille sivulle meni. Eli menisi suoraan oman viestin/kommentin kohdalle?
Martti Y. kirjoitti:
Eli menisi suoraan oman viestin/kommentin kohdalle?
Kyllä vain, uudessa versiossa homma toimii juuri noin, että keskustelun otsikkoa klikkaamalla hypätään suoraan ko. viestin kohdalle kyseisessä keskustelussa. Tämän lisäksi mukana on erillinen lista pelkistä käyttäjän itse aloittamista keskusteluista.