Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu

Tämä keskustelu on lukittu.

Haussa vaikuttaisi olevan kehittämisen varaa, se kun tuntuu löytävän runsaasti jo poistettua tavaraa. Äsken tein esim galleriahaun sanalla "hinaaja" ja sain kolme tulosta malleista, joista yhtäkään ei löytynyt.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Antti Lappalainen kirjoitti:
Onko muilla ollut sellaisia ongelmia kun galleriassa vie kursorin kuvan päälle ja ilmestyy kuvateksti kursorin oikealle puolelle, se ei katoakaan kun kursorin vie kuvasta pois, vaan jää siihen kunnes kursorin vie takaisin kuvien päälle, jolloin se teksti päivittyy.
Itse en ole tuohon törmännyt, mutta tuo fiksaantunee uuden version myötä – siinä kun noiden "tooltippien" näyttämiseen käytetään aivan toista teknologiaa.
Mullakin tekee samaa, selaimena Firefox. Ei ole aina tehnyt tuota, vaan oisko aloittanut jonkun katkoksen jälkeen, kun foorumi/galleria nous takas tolpilleen. Siitä on kyllä jo aikaa, että ei ihan viimeisimpiin alhaallaoloihin liity. Jos liittyy niihin laisinkaan. Mutta ei ole vakavaa, ihan pienesti vaan ärsyttää :) Toisinaan.
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Höh, tässähän menee hukkaan oma kuvien editointini. ;)
Eihän se hukkaan mene, ainoastaan laatu aivan vähän kärsii, mutta ei tosin juurikaan ihmissilmällä havaittavasti.
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Tsekkasin tuossa yhtä kuvaa, minun muokkausten jäljiltä koko 80kt:n luokkaa, täällä vähän yli 50kt. Eikä niissä laadullisesti juurikaan eroa huomaa.
Jep. Olen valinnut pakkaussuhteen melko optimaaliseksi kompromissiksi laadun ja tiedostokoon välillä. Ennenhän se oli vielä parempikin, mutta joskus viime syksyllä pudotin laatua hieman, jotta kaistan ja levytilan kulutus vähenisi.
Martti Y. kirjoitti:
Jotain ihme bugia on, että kun selailen omia vanhoja kommentteja, niin vaikkapa tuohon vielä etusivulla olevaan "emalimaalit"- liukoisuusartikkeliin laittamani kommentti näkyy omissa kommenteissa otsikon perusteella menneen johonkin Subarun WRC malliin…
Yksi puuttuva s-kirjain saa joskus ihmeitä aikaan. :) Nyt tuo on fiksattu ja kommenttien pitäisi näkyä menneen sinne minne ovatkin menneet.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Haussa vaikuttaisi olevan kehittämisen varaa, se kun tuntuu löytävän runsaasti jo poistettua tavaraa.
Tämä on tiedossa, ks. www.pienoismallit.net/v3/#uudistettuhaku :)
Eli pitäisi vielä erikseen kysyä profiilissa, saako syntymäpäivä näkyä julkisesti. Tämäkään ei tietysti ole vaikea lisäys, joten miksei senkin voisi toteuttaa, jos tuollainen onnitteluominaisuus halutaan. :)
Ihan vain tiedoksenne, että olen tuon ominaisuuden sinne profiilinmuokkaussivulle lisännyt, joten kipin kapin halukkaat merkitsemään syntymäpäivänsä julkisiksi.

Toistaiseksi en ole tehnyt systeemiä, joka noita päivänsankareita näyttäisi, mutta teen sen pian. Kunhan nyt ensin ruksitte niitä tietoja julkisiksi. :)
Kristian Koskela kirjoitti:
Mitenkäs sitten se, kun tuolla haulla etsii jotain joillain sanoilla, niin se vaihtelee sitä itsekseen "kaikille sanoille".
Fiksasin tämän.
Toistaiseksi en ole tehnyt systeemiä, joka noita päivänsankareita näyttäisi, mutta teen sen pian. Kunhan nyt ensin ruksitte niitä tietoja julkisiksi. :)
Tekisit nyt äkkiä, synttärit on sunnuntaina :D No ei vaineskaan, tee kun jaksat. :)
Olisiko mahdollista antaa käyttäjälle mahdollisuus valita minkä alueiden uudet viestit näkyvät etusivulla? Minua esimerkiksi taukohuoneen keskustelut kiinnostaisivat suurestikin mutta kun on tottunut katsomaan uudet viestit vain etusivulta niin ikinä ei muista käydä keskustelujen puolella tarkistamassa muita. Sitä paitsi etusivulta näkee heti suoraan mihin keskusteluun viesti on tullut niin säästyy ylimääräisiltä klikkailuilta.

Sitten huomasin kalenterissa sattumalta pienen bugin:

Varsin mielenkiintoisesti bugi tuntuu olevan satunnainen. Se katosi lataamalla sivu uudestaan. Kun latasin sivun vielä muutaman kerran uudestaan niin se toistui taas. Selain on uusin Firefox.
Koska muuten V.3 julkaistaan? Odottelen kovasti sitä…
Olisiko mahdollista antaa käyttäjälle mahdollisuus valita minkä alueiden uudet viestit näkyvät etusivulla?
Olisi, sillä itseasiassa tämäkin ominaisuus löytyy jo v3:sta. :)
huomasin kalenterissa sattumalta pienen bugin
Itsekin olen tuon saman renderöintibugin muutaman kerran huomannut, mutta en ole tullut vilkaisseeksi mistä lie johtuu. Joka tapauksessa siitäkin pääsee pian eroon kun tapahtumakalenteri tulee näkymään fiksummin.
Antti kirjoitti:
Koska muuten V.3 julkaistaan? Odottelen kovasti sitä…
Niin minäkin. :D

Noo, Ei siinä enää kauaa mene (ainakaan verrattuna siihen, kauan on jo mennyt). Pientä hiomista vielä siellä sun täällä ja paljon testaamista. Sitten alkaa olemaan julkaisuvalmista. Ehkäpä juhannuksena pääsee hukkumaan uudenkiiltävän Pm.netin syövereihin.
Nyt ei jostain toimi (ainakaan minulla) kuvien lisääminen. Kuva(t) on kokorajoissa.
Mitään ei tapahdu jatka-napin painalluksella. Nappiin tulee se "kuvaa siirretään"-teksti, mutta sama sivu latautuu uudestaan. Virheilmoitustakaan ei tule.
Liittynee kuvien lisäämissääntöjen hyväksymisraksikäytännön poistamiseen?

Edit:
Sivuston uudelle versiolle ehdotusta.
Toivottavasti ei ole jo ehdotettu.
Olisi kätevää jos yksityisviestejä lähettäessä saisi valittua, tallennetaanko ko. viestistä kopio lähetetyt-kansioon. (vaikka checkbox "älä tallenna lähetyt-kansioon") Parin sanan vastaukset ym. lyhyet viestit menevät aika turhaan aina talteen siinä missä tärkeämmätkin.
Sama juttu noiden kuvien kanssa tulee myös kuvapankissa…