Pienoismallit.net

Fotoetsien liimaaminen

Ei pikaisella haulla ihan löytynyt, niin yritetään kysyä neuvoja.

Miten ja millä te olette liimailleet noita "kerrostamalla" tehtäviä etsiosia? Kyseessä tällä kertaa noi Rytkösen jarrulevyt, joihin tulee kolme suunnilleen samanlaista levyä päällekkäin, että saadaan levyyn uskottava paksuus. Takalevyn nyt niputin siveltävällä pikaliimalla, mutta tuossa yhteen prässäämisessä saa olla todella tarkka, että osat ovat varmasti päällekkäin.

Onko jotain hitaampaa ja kuitenkin yhtä pitävää tapaa liimata noita?
Itse olen liimaillut joitain kerrostettavia etsejä geelimäisellä pikaliimalla. Geelimäisyys antaa hieman asetteluvaraa.
Sama taktiikka täällä.Geelipikaliima paikoilleenlaitto-ajan vuoksi ja tarvittaessa sitten vielä saumoihin juoksevaa,litkumaista pikaliimaa.
Gators Grip on myöskin aika anteeksiantava aine. Pitokyky aika samoissa.
Täytyy tota Gator'sia tilata jossain vaiheessa kokeeksi. Aika hyvin onnistui toi takalevy, valutin tosiaan reunoilta vielä tota ohutta Zappiä. Kehutaan tässä nyt samaan hengenvetoon tuota Tamiyan timanttiviilaa, jota pääsin nyt ensimmäistä kertaa testaamaan. On ainakin näillä isommilla osilla todella kähee peli!
Tamiyan timanttiviila on kyllä hyvä, Biltemassa on myynnissä myös kelvollinen timanttiviilasetti josta ei aivan yhtä litteää kyllä löydy.
Petyin tuohon Gators Grippiin joten palasin geelipikaliimaan ja olen ollut tyytyväinen sen parissa. Vielä "kikkeriä", kun suihkauttaa johonkin kriittiseen liimaukseen niin se on siinä.
Poistettu huono ohje… :)
Viimeksi muokattu 8.6.2009 11:27