Pienoismallit.net

Suomalainen Fokker D.VII

Tuomas Hirvilammi kirjoitti:
perttiL kirjoitti:
Lozenge- monivärikankaalla päällystetyt ? pertti
Eikai lozengea maalaa hullukaan, kyllä se siirtokuvalla viisainta on tehdä.
Hullut ja Harri Huopainen :D
perttiL kirjoitti:
Sitäkö, että millä maaleilla Fokkereita voisi maalata ?
Juuri sitä. Se oli mielessä, että jos joku on kyseiseen maalauskuvioon tehnyt koneen, niin voisi minulle kertoa mitä maaleja on käyttänyt
Antti Lappalainen kirjoitti:
Taulukko FS-sävyille:
www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm
Mitään valmiita Revellin sävyjä tuskin löytyy.
Ja nyt sävytkin on tiedossa, kiitoksia. Vielä jos oikeista koneista löytyis kuvaa… sitten en enää mangu mitään. ;)
Toukkanen kirjoitti:
Vielä jos oikeista koneista löytyis kuvaa… sitten en enää mangu mitään. ;)
Oletko katsonut jo tarjotut lähteet?
Karjalan Arska kirjoitti:
Suomen ilmavoimien lentokoneet-kirjoissa on muutama kuva.
perttiL kirjoitti:
SIHL - lehden numerossa 2/1996 on kattava artikkeli Suomen koneista.

Lehden lisäksi hyvä kirja on Suomen Ilmavoimat osa I, vuodet 1918-27. Monta hyvää kuvaa kaikista kolmesta yksilöstä. pertti
Niin, mutta virtuaalisesti… :)
Katson kyllä noista mainituista lähteistä, kunhan saan ne maalihajuisiin käpäliini.
Toukkanen kirjoitti:
Niin, mutta virtuaalisesti… :)
Tilaat kirjat virtuaalisesti netistä tai varaat kirjastosta. Siihen loppuu virtuaalisuus ja totuus paljastuu… :)
Joo, pitää ruveta etsimään. :)
perttiL kirjoitti:
Aerofilen kuvassa on pari selvää virhettä, jota mallissaan ei pidä noudattaa: hakaristeiksi tarjotaan laihoja sakaroita. Niiden pitää olla mittasuhteiltaan normaalit; sakaran leveys ja niiden väli on sama. Samoin koneen kyljessä oleva painotaulukko on väärin ja väärässä paikassa.
Lehden lisäksi hyvä kirja on Suomen Ilmavoimat osa I, vuodet 1918-27. Monta hyvää kuvaa kaikista kolmesta yksilöstä. pertti
Pertti!

Minä luulen, että nuo laihat hakaristit on napattu siitä tärähtäneestä lentokuvasta, jota 1.D.357:sta näkee kaikkein useimmissa julkaisuissa. Siinä hakaristit kieltämättä näyttävät ohuilta, mutta syy taitaa piillä epätarkkuuden ja ristien alla olevien valkoisten ympyröiden aiheuttaman ylivalotuksen yhteisvaikutuksesta?

Suomen ilmavoimat I ei tarjoa kuvia kuin kahdesta D.VII:sta. Ensimmäisenä tuhoutuneesta Fok. DVII 8515/18(OAW) alias 1C351 alias 1C356:sta ei kirjassa ole kuvia, enkä ole siitä muitakaan kuvia nähnyt.

Toukkanen!

Minä luulen, että tuo ruotsalainen netistä löytyvä väripiirros antaa aivan riittävän osviitan tarvittavista väreistä. Mistä rakennussarjasta olet mallia väsäämässä? Onko sinulla kenties Revellin uusi paketointi vanhasta suhteellisen kelvollisesta 1/72 D:VII:staan vai Galdecalin vanha siirtokuva-arkki ja jokin 1/72 Fokker D.VII rakennussarja?

Seuraavassa Ilamailu-lehdessä pitäisi olla juttua suomalaiseksi sopivista D.VII-rakennussarjoista. Ilmailuakin löytyy hyvin varustetuista kirjastoista.

t. Mikko
Laitoin kuvapankkiini kuvan maalauskaaviosta jos tuosta on apua.
vanhaa…pertti
Viimeksi muokattu 21.9.2009 10:01
Mikko Saarela kirjoitti:
…kenties Revellin uusi paketointi vanhasta suhteellisen kelvollisesta 1/72 D:VII:staan…
Revellin sarjastahan minä sen meinasin räpeltää.
perttiL kirjoitti:
Jos joitakin värejä tuohon kokeilukaavioon ehdottaisi, niin: vaalean sininen (35526) ns. DN-sininen käy aika lähdelle, Humbrol 65. Vihreä (24098) on helppo, sillä ehdokkaita on useita: Humbrol 66, 159, myös 155 tai 159 on lähellä. Tumman ruskea (30032) on hankala…valitsee niin tumman ruskean kuin löytää ja tummentaa sitä vielä vähän… Ja tumman sininen (35045) Humbrol 181, 134 tai 77…
Kiitoksia gurulle. ;)