Pienoismallit.net

Kuulentojen pienoismalleja

[/quote]
Oletko itse rakentanut kyseisen mallin - siis niin, että se lopputulos todella on Finnjetin näköinen? Minä olen - ja voin kyllä sanoa oman kokemukseni perusteella, että siitä on helppous kaukana.
[/quote]

Niin, no sitä juuri tuossa ihmettelinkin, että miksi tuollainen malli sitten on LELULEHDESSÄ, koska omat taitoni tuntien en todellakaan ostaisi ammattilaisille suunniteltua mallia (harva kait meistä sitä on).
En, en ole laivoihin koskenut.
Olen n. 20 vuotta mallailua harjoitellut, silti en mikään pro, joten en moisiin malleihin koskekaan…
Hei,
herätän tämän viestiketjun henkiin kymmenen vuoden jälkeen :-) Tuli hankittua Apollo 1:115 Airfixin paketoima rakettimalli sekä Apollo Eagle moon lander 1:48… Etsin epätoivoisesti referenssejä netistä, mutta yllättävän vähän löytyy kuvamateriaalia, josta olisi mallarille hyötyä. Onko kellään suositella kirjoja/linkkejä, joista näkisi esim. raketin moottoriosiot sekä Eaglen värikaaviot. Löysin Nasan julkaiseman kuvan, jossa kullanvärinen kangas onkin enimmäkseen pronssinväristä… Myös Eaglen lisävarusteet kiinnostavat, antennit ja lautaset ovat mallissa aika simppelit…
Tuolta löytyy vaikka vallan mitä: www.apollosaturn.com
Pari päivää sitten paikallisessa Prismassa käteen osui Airfixin julkaisema lehdykkä, joka liittyy aiheeseen. Silmäilin hetken mutta en painanut sisältöä mieleen sen tarkemmin. Nimessä mainittiin "50 vuotta ensimmäisestä kuulennosta" tai jotakin sinne päin. Sivuja on likimain saman verran kuin Airfix Modelling Magazinessa.

E-P