Pienoismallit.net

Viimeisin mallailuhankinta

Tuli taas pyhätössä eli Kuivalaisella käytyä. Matkasta saisi vaikka kunnon artikkelin tehtyä… Mutta mukaan tarttui Maskit Academyn 1/72 B17Ghen ja Academyn Hummeri TOWilla skaalaan 1/35. Hummerissa ei kauhesti kestä tehdä!
Prätkämessuilta "Realistic armor finishing techniques" dvd vitosella.. Heh, sielä alfamerin dvd poistolaarissa muutama muukin "milataria" aiheinen dvd.
nii elikkä tilasin 5 matkustaja laivaa 1:1200 mittakaavassa ja ne on pieniä. ajattelin tehdä ne malli kerrallaan tai sitten vuorotellen, kumpi ois parempi? ja maalauksesta sen verran että kannattaako siitä maalata jokainen yksityis kohta tarkkaan? mitähä nistä tulee ku näillä nakkisormilla niitä rupean väsäämään kunhan ne tulee eka:D
ja laivat oli: color fantasy, titanic, queen mary 2, queen elizabeth ja aida
Focke-Wulf Fw 187 Falke (Karo-As, 1/72)
Rakentelujärjestys on puhtaasti makuasia: minä itse rakennan (tai ainakin pyrin rakentamaan) malleja yksi kerrallaan, mutta monet rakentavat samanaikaisesti "maalinkuivumismalleja". Jos olet aloittelija, suosittelisin kuitenkin keskittymään yhteen malliin kerrallaan ja tekemään sen huolellisesti ja maltilla.

Maalauksen osalta mittakaava asettaa tietysti omat rajoituksensa, mutta yleisenä ohjeena voin sanoa, että mallit kannattaa maalata mahdollisimman tarkkaan, koska silloin niistä tulee näyttävämmän näköisiä. Toki tuossa skaalassa ei kannata alkaa maalata jokaista ovenkahvaa ja pultinkantaa, mutta kuitenkin.
Suurennuslasivalaisin. Jospa ne virheet paljastuu ennen kuin laittaa tänne näytille :-)
Ismo Sillanpää kirjoitti:
Rakentelujärjestys on puhtaasti makuasia: minä itse rakennan (tai ainakin pyrin rakentamaan) malleja yksi kerrallaan, mutta monet rakentavat samanaikaisesti "maalinkuivumismalleja". Jos olet aloittelija, suosittelisin kuitenkin keskittymään yhteen malliin kerrallaan ja tekemään sen huolellisesti ja maltilla.

Maalauksen osalta mittakaava asettaa tietysti omat rajoituksensa, mutta yleisenä ohjeena voin sanoa, että mallit kannattaa maalata mahdollisimman tarkkaan, koska silloin niistä tulee näyttävämmän näköisiä. Toki tuossa skaalassa ei kannata alkaa maalata jokaista ovenkahvaa ja pultinkantaa, mutta kuitenkin.
oorait
Italerin Sd.Kfz. 232 6 rad, ja kyseessä painos jossa tulee resiiniosaa mukana. Oli ensimmäinen tilaukseni Sprue Brothersilta, tuskin viimeinen.
Ja noin pienten alusten ollessa kyseessä kannattaa maalisävyt olla aika vaimeita. Liian kirkkaat värit tuossa skaalassa hyppivät silmille. Kun 1/1200 mittakaavaista katsoo metrin päästä niin se on sama jos katsot oikeaa alusta kilometrin päästä, vai…