Pienoismallit.net

Miksi maali ei kuivu?

Maalailin tuossa viikko sitten Spitfireä ohennetulla Revellin emalimaalilla. No, odottelin sitten sellaiset 7 h, ja kappas kappas, maali ei ollut kuivunut. Odottelin lisää sellaiset 6h, eikä maali ollut vieläkään kuiva. Eikä oo kuivaa vieläkään. Maalipinta ei ole sellaista '' aivan maalia '' eikä kuivaa vaan siitä välistä, sellaista tahmasta.

Mikä on vikana?
Onko kyseessä matta vai kiiltävä maali? Olitko sekoittanut kunnolla? (Siis oikeasti kunnolla, ei vain pientä ravistusta ennen korkin aukaisua) Käytitkö ohennetta? Jos niin mitä? Näihin kun saa vastaukset niin voi pähkäillä lisää.
Kyseessä on matta maali, sekoitin sitä ihan kunnolla ja ohenninko sitä vai en sen voi lukee ekasta viestistäkin.
Henrik kirjoitti:
Kyseessä on matta maali, sekoitin sitä ihan kunnolla ja ohenninko sitä vai en sen voi lukee ekasta viestistäkin.
Sorry, meni ohi tuo ohennus. Mitä käytit ohenteena?
Henrik kirjoitti:
Mikä on vikana?
Revellin maali.. tai väärä ohenne.
Ohenteena käytin lakkabensiiniä.
Esko Koskinen kirjoitti:
Henrik kirjoitti:
Mikä on vikana?
Revellin maali.. tai väärä ohenne.
Kyllä Revellin mattamaalit ovat minulla ainakin kuivuneet tähän päivään mennessä aivan hyvin, yleensä pinta on jo alle tunnissa kosketuskuiva. Eiväthän nuo Revellit varmasti parasta mahdollista tavaraa ole, mutta kyllä ne ihan maaleina paremman puutteessa toimivat.
Olisiko vika maalissa? Itse olen myös ohentanut lakkabensalla noita Revellin maaleja ja ei ole ollut ongelmaa kuin yhden mustan värin kanssa.
Itekki oon ohentanu noita revelin maaleja revelin ohenteella ja on kyl todella hitaita kuivumaan. Ku taas tamiyan vastaavat maalit kuivuu ihan hetkessä.
Saattaa olla että kyseessä on viallinen / vanhentunut maali. Lakkabensa ei välttämättä myöskään ole se paras ohenne. Myös ohennussuhteella on merkitystä.