Pienoismallit.net

XtraColor

Muistelen nähneeni keskustelua Xtracolor purkkien "paisumisesta" ja "räjähtämisestä", kuitenkaan en sitä löydä (käsi). No asiaan, eilen illalla nostin pöydän kulmalla pölyttyneitä purkkeja hyllyyn ja ihmettelin "Duralumin" - purkkia, kun se heilui pohjansa varassa. Varovainen tunnustelu -> purkki pullistelee -> vielä varovaisempi avaus (rätti suojana) -> paukahti kuin piekkarilla olisi ammuttu auetessaan ja maalia tuli melkoisella paineella ulos. Aiemmin en ole vastaavaan törmännyt itse ja mietinkin josko joku kanssamallaajista voisi kertoa mistä tuo johtuu?
Itsekkin muistan tuon keskustelin ja siinä taidettiin mainita etta xtracolorin metallisävyillä on tapana kerätä painetta purkkiinsa.

Edit. Tässä on yksi keskustelu aiheesta.
Viimeksi muokattu 22.5.2010 11:41
Juha Stenberg kirjoitti:
Täytyy sanoa että ihan hirvittää tuo kuussatasen käyttö viimeistelyhiontaan =)

Jos haluaa kiiltävälle maalille hyvän pinnan, 1200-hiomapaperi on ehdoton alaraja -sekin pienellä varauksella. Käytän itse 2000-karkeuksista vesihiomapaperia pohjamaalin viimeistelyhiontaan pintaväriä varten. Alcladin ns. normisävyjä varten lisäksi kiillotus 4000:lla tai 6000:lla MicroMesh-hiomakankaalla.
Hmm, itse ruiskutan paksulla kiiltävällä lakalla karhean pinnan kauttaaltaan ja se riittää. Ei tarvitse turhaan hioskella detaljeja pois.