Pienoismallit.net

Tamiyan maalit

Kysymys Tamiyan maaleista; onko niitä edes koska Turusta niitä ei löydä mistään? Myydäänkö niitä esim Helsingin erikoisliikkeissä?
Johannes kirjoitti:
onko niitä edes ? Myydäänkö niitä esim Helsingin erikoisliikkeissä?
On niitä, tuolta ainakin pitäisi löytyä: www.mallikauppa.fi
Turussa on ainaki yks mikä myy tamiyan maaleja itsekki olen sieltä tilannu ja tossa on osote www.mci.fi mut ainoostaan postimyynti.
Johannes kirjoitti:
Kysymys Tamiyan maaleista; onko niitä edes koska Turusta niitä ei löydä mistään? Myydäänkö niitä esim Helsingin erikoisliikkeissä?
Heh, jos Turusta ei löydy jotain se ei ole ihme, koska täältä ei juuri löydä muuta kuin muutama Revelli tavarataloista. Muovitukku myy jopa Humbrolia ja Atala RC Myllyssä pienen valikoiman Italerin malleja ja Vallejon maaleja. Muuten täällä ollaan kyllä postimyynin varassa. No onneksi ne sentään toimivat.
Turun tarjonta on tosiaan aikast "kökköä" :)

Sellainen paikka, kuin Rc Sabe (manhattanin vieressä) kannattaa tsekkailla,.. sieltä löytyy muutamia maalimerkkejä, joista voinee olla hyötyä ainankin automallareille,.. mm. Testors.. :) (myös spray-purnukoina) Joita ei nyttemmin enää noin vaan ameriikastakaan tilailla, kun ne kuulemma "poksahtavat" lentokoneessa :)

Tai sitten amerikkalaiset ajattelevat että "myö terrorisoidaan" ;) Eivätkä ota niitä koneeseen :P
Johannes kirjoitti:
Kysypä täältä nyt ensi hätään:
www.pienoismallit.net/keskustelut/2070_petrin-tarvikepuoti-25122008-ei-postikuluja/
Tuli tuolta exposta muutama purkki Tamiyan maaleja mukaan.Hakua olen käyttänyt ja lueskellut, mutta vielä on epeselvää vaikka purkkien selosteet jo kertovatkin jotain.
Noissa akryyli maleissa ilmeisesti akkuvesi on ok ja olen lukenut kanssa että lasinpesunesteet on kanssa ok,
käytetäänkö noita lasinpesu nesteitä sellaisenaan vai jatkettuna?

Polykarponaatti (Lexan) maali, lukee purkissa.Ihan uusi juttu en ollut kuulutkaan näistä ennen.
Ohjeet neuvoo suomeksi vesi ja taas englanniksi vesi/Tamiya x20a tinneri.
Jos jollain jotain tietoa/kokemusta niin mieluusti kuulisin?
(Viestiä muokattu)
Tamiyan PC-sarjan polykarbonaattimaalit ovat tarkoitettu oikeastaan RC-autojen Lexan-korien maalaamiseen. Ohennus menee kuten muut tässä ketjussa kertovat ja maalit toiminevat ihan ok. Sen sijaan PS-sarjan polykarbonaattisprayt eivät sovi muovimalleille.
Viimeksi muokattu 7.4.2009 15:00 +
  • Alkuperäinen viesti: Tamiyan PC-sarjan polykarbonaattimaalit ovat tarkoitettu RC-autojen Lexan-korien maalaamiseen. Tamiya itse varoittaa käyttämästä näitä "tavallisiin" (lue: polystyreeni) pienoismalleihin. Eli nämä eivät ole samaa kamaa m J Pokki
-----
Viimeksi muokattu 2.10.2016 10:25
Tamiyan Polykarbonaatti PC-maalit ovat vesiohenteisia.

Muut X ja XF alkuiset akryylimaalit ohenevat nätisti Tamiyan omalla X-20A ohenteella, joka on lähinnä 70% isopropanolisekoitus. Halvin vaihtoehto on vedellä laimennettu Nesteen Jäänesto.