Pienoismallit.net

model color

sellaista kyseleisin että onko model color maaleissa valmiiksi ruosteen väri jos on niin olis muka tietää numero. jos taas ei ole niin kaipaan vinkkejä miten saadaan sekoitettua ruosteen väri
Ruostettahan on hyvin eri väristä, mutta värihän on helppo sekoittaa. Ihan hatusta heitettynä sopiva sekoitussuhde "perusruosteelle" voisi olla jotakuinkin 4 osaa keltaista, 5 punaista, 1 osaa sinistä ja 2 osaa mustaa.

Vallejolla löytyy kyllä valmiskin ruosteen sävy, yllättäen nimellä rust.
osaasko se TOMI MYNTTINEN sanoa että mikä se Vallejon rustin numero on (maali purkin kyljessä)
etköhän saa nopeammin vastauksen netistä..?

itse lähtisin sekoittamaan ruostetta punaisesta ja ruskeasta. sopivan tumma ruskea sävy kun on, niin saa tummempaa ruostetta, jota voi vaalentaa lisäämällä hiukan keltaista joukkoon. lisäksi tähän voi sotkea hiukan esim gun metal-sävyä, jos haluaa metallisemman ilmeen, eli ns. burnt metal-sävyn.
eli eli kun soitn tänään vanhan kaartin purontakasen reijolle niin hän sanoi että valmista ruosteen väriä on ja myös tomi mynttinen sanoo samaa että kiitos voisitteko antaa vain maalipurkin numeron sitä minä kaipaan.
Vallejolta löytyy Panzer Ace (model color) set 1:stä kolmea eri ruosteen sävyä:

1. 301 light rust
2. 302 dark rust
3. 303 yellowish rust

Muutenkin nuo Panzer Ace setit ovat tutustumisen arvoisia.
nousevan auringonmaa kirjoitti:
voisitteko antaa vain maalipurkin numeron sitä minä kaipaan.
Ken etsii, hän löytää, eli kurkkaapa täältä:
www.ttfxmedia.com/vallejo/cgi-bin/_modelis_carta.asp?p1=ing&p2=modelcolor&p3=1&p4=0

<sarkasmi alkaa> Samassa ajassa kun ihmettelet asiaa täällä suureen ääneen olisit löytänyt Vallejon värikartat netistä sataan kertaan <sarkasmi loppuu>
Aikani vallejon värikarttoja tutkiessani. Tulin siihen tulokseen, että model coloreissa ei ole sävyä RUST. Model Air tuntee sävyn RUST ja numeroltaan 80.

Olen Eskon kanssa samaa mieltä siittä että etsivä löytää. Pistän perään vielä osoitteen mistä löytyy värikartat. Osoite on www.acrylicosvallejo.com
Eihän siinä putelin päällä ole pakko lukea, että 'rust'. Jos kartasta löytyy väri, joka näyttää sopivalta, niin käyttää sitten sitä. Ruosteen väri nyt taitaa muutenkin olla sellainen, attä vaatii vähän sekoittelua.