Pienoismallit.net

Alusta aloitus !

Kiitos kommenteista. Seuraava leko - projekti on Fw 190, johon olisi tarkoitus kokeilla vanhentamista, kittausta jne. , joten mallista voi tulla aika sotkuinen "yritys - kappale".
Lauri kirjoitti:
Itselläni pienoismalli numero 27. eli tuo Sherman Firefly on ensimmäinen onnistunut malli :D
Härregud. Mä oon mallaillu jo yli 20 vuotta enkä viel ole edes noin montaa saanu valmiiksi.;)
Rakentamalla oppii. Virheistä oppii. Ja parhaiten kantapään kautta je pers edellä puuhun menemällä ja sielt pää edellä putoamalla.:) Muulla tavalla ei voi oppia kuin tekemällä ja tekemällä ja välil tulee epäonnistumisia. Pidä mallit esillä vaan niin näet itse mis mennään ja miten kehityt. Älä tee niinkuin minä vaan niinku minä sanon.;)
Jotenkin tuntuu, että voisi helpottaa jos veisi ne pois silmistä. Ne vaan "masentaa" mua, koska aivan oikeasti ovat rumia. Nyt on kesken Thunderbolt - projekti. Kohta pitäis valmistua. Ei siitäkään mikään hieno tulossa ole, mutta ehkä jo vähän parempi ! ;-P
-Sami- kirjoitti:
Olen ajatellut nyt laittaa nämä huonoimmat / vanhemmit mallit varastoon, tai jonnekkin piilottaa,
Juuri näin… Useampikin mallari on valitellut ensimmäisten mallien hävittämistä. "Vanhana" on mukava katsoa mistä on lähtenyt liikkeelle… :) Älä vain hävitä mallejasi.
Jokaisen on jostakin aloitettava ja keskittyminen omaan projektiin on varmasti avainkysymys. Itse olen huomannut täällä selaillessani mahtavasti tehtyjä malleja, niin tokkopa sitä omia tekeleitä kehtaa laittaa. Mutta eihän kukaan ole mestari syntyessään ja positiivisesti annettu kritiikki opettaa. Ennen tänne reskiteröitymistäni en ollut kuullutkaan kiteistä kavereineen, joten omat mallit on suoraan rakennettu laatikosta maalauskaavioinen sen kummemmin niitä vanhentamatta ja paikkailematta. Mutta nämä asiat muuttuu ja tässä joku päivä pitää pukata kuvia tänee sivuille : )
Joo, laitan mallit säilöön jonnekkin. Mutta pois silmistäni! ;-) Nyt olen Thunderbolt - projektin maalaus vaiheessa, ja olen täältä saamani ohjeiden mukaan ohentanut maalin Revelin ohjenteella. Miten saa maalattuja tarkkoja kohtia, kun itselläni ohennettu maali on sen verran litkua (varmaan kuuluukin olla.) , että rupeaa valumaan, ja se taas haittaa siistien, ja tarkkojen kuvioiden tekemistä. Apua kaivataan! ;-)
Siinä tapauksessa maali on liian ohutta, tai sitä on liikaa. Enemmän maalia sekaan, vähemmän pensseliin.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
"Olen jo 11, mutta parta ei vieläkään kasva… mikä vikana..?" ;]
Viimeksi muokattu 27.10.2008 21:26
Se, että maali valuu, tarkoittaa että sinulla on liian ohutta maalia tai maalia on pensselissä liikaa.
Liikaa maalia. Jos maali on hyvin ohutta, se peittää huonommin ja vaatii useita kerroksia, mutta ei se valu kun sitä ei laita liikaa.