Pienoismallit.net

Ei tilaa malleille!

Lauri Brandt kirjoitti:
Eli voisitko niinku suomentaa?
(Rumat, epäonnistuneet) mallit takapihalle joko papattien tai ilmakiväärin puruleluiksi. Ennen viimeistä taivalta roskapönttöön voi ihastella vihollislentokoneiden tai -panssarivaunujen aikaansaamaa tuhoa.
Jorma Kim kirjoitti:
Lauri Brandt kirjoitti:
(Rumat, epäonnistuneet) mallit takapihalle joko papattien tai ilmakiväärin puruleluiksi. Ennen viimeistä taivalta roskapönttöön voi ihastella vihollislentokoneiden tai -panssarivaunujen aikaansaamaa tuhoa.
Ai sitä sä tarkoitit!
Viimeksi muokattu 12.10.2008 18:39
Jorma Kim kirjoitti:
Lauri Brandt kirjoitti:
Voisi sanoa, että jollain on "halvat huvit", kun rupeaa räjäyttelemään/rei'ittelemään vaivalla tehtyjä malleja. .. Vai ovatko ne vaivalla tehtyjä? Sitä en voi tietää. Tämä ei ole mitään kettuilua, ihan vaan sanoin! ;)
Juu, silloin hieman nuorempana, joskus sata vuotta sitten, tuli räjäyteltyä malleja taivaan tuuliin. Samoin moni malli kohtasi loppunsa ilmakiväärin maalitauluna. Nykyään ei moinen enää kiinnosta, mutta eipä ne valmistuttuaan oikeastaan kiinnosta muutenkaan. Tarkoitan siis, että rakentaminen on kiinnostavaa alusta loppuun, mutta sen jälkeen yleensä vain ulkoilutan niitä kilpailuissa ja sitten ne voi vaikka lahjoittaa pois.
Ehkä sitten joskus, jos saisi aikaiseksi sellaisen mallin, johon voisi olla itse täysin tyytyväinen ja ajatella, että tätä en pystyisi enää paremmin rakentamaan, niin sellaisen voisi säilyttää itsellään ihan näkyvilläkin..;)
Eikö sinulla ole sitten tekemäsi mallit näytillä missään kotona? Itselläni on hyllyllä, vaikka rumia ovatkin. Ehkä joskus ne ovat sitten sen näköisiä, että voin olla itsekkin tyytyväinen niihin. ;)
Ei ole yhtään mallia näytillä. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa saatan jonkun jättääkin työpöydän kulmalle pieneen vitriiniin valmistuttuaan, mutta nyt ei tosiaan ole yhtään valmista näkyvissä. Kaikki ovat paikassa, jonne ei aurinko paista, enkä tällä kertaa tarkoita sitä, mitä sanonnalla yleensä tarkoitetaan..;)
Heh! ;) Onko tähän jotain syytä, etteivät mallisi ole näytillä? Anteeksi utelu, ei tarvi vastata ellei huvita. :)
-Sami- kirjoitti:
Heh! ;) Onko tähän jotain syytä, etteivät mallisi ole näytillä?
No kun niissä vaan ei ole mitään, minkä vuoksi pitää esillä. Eivät ole mitään kiinnostavaa katseltavaa, sillä joka ikinen tekemäni malli on sellainen, että tiedän(=luulen ainakin) pystyväni tekemään ko. mallin paremmin, jos teen sen uudelleen. Siksi katselen mieluummin työpöydällä olevaa keskeneräistä mallia(oli se mikä tahansa), josta tulee sitten valmistuttuaan parempi, kuin mikään niistä aikaisemmin rakennetuista…;D
Jaajaa. ;) Oletko koskaan harkinnut tekeväsi täysin samaa mallia uudelleen? Sitten voisi onnistua niinkin hyvin, että omastakin mielestäsi voisit laittaa sen esille. Itse olen Revelin Brewster 393:men tehnyt kaksi kertaa. Toisella kerralla tulos oli parempi, vaan ei täydellinen! ;)
Mallien pitäminen jossain kirjahyllyssä tai vastaavassa paikassa on vähän se huono puoli, että ne keräävät aivan sikana pölyä, ne ovat tiellä kun siivoaa eli rikkoutuvat siinä ja kissa tiputtaa ne joka tapauksessa alas. Mun kaikki valmiit mallit on keittiön kaapissa "siistissä" läjäsä. Vitriinin tietenkin voisi tehdä parille jotka on muka onnistunutta mutta liikaa vaivaa. Tai ostaisi valmiina