Pienoismallit.net

Humbrolin maalin ohennus?

Käykö Humbrolin maalin ohennukseen Revellin ohenne, onko se parempi ohenne kuin tärpätti? Ite oon ohentanu maalit tähän asti tärpätillä.
Niko Heikura kirjoitti:
Käykö Humbrolin maalin ohennukseen Revellin ohenne, onko se parempi ohenne kuin tärpätti? Ite oon ohentanu maalit tähän asti tärpätillä.
Käy - se "paremmuus" lienee makuasia.
Tikkurilan Dicco-tinneri ja itse ruiskuohenteet on hyviä ohenteita. Ja nuo valmistajien ohenteet myös.

Ps. Tästä aiheesta on keskusteltu aikaisemminkin kattavasti. Selaa haulla jos haluat lisäinfoa.
Humbrolin ohenne on parempaa kuin Revellin, myös Revellin maaleille. Molemmat on parempia kuin tärpätti.
Generic Random kirjoitti:
Humbrolin ohenne on parempaa kuin Revellin, myös Revellin maaleille. Molemmat on parempia kuin tärpätti.
Humbrolin on kyllä parempaa mutta sitä joutuu hakemaan varmaan vähän kauempaa kuin Revellin, jota on melkein joka kaupassa joka myy pienoismalleja.
onko humbrollin ohenteen kyljessä "Enamel Thinners" ?
ipi kirjoitti:
onko humbrollin ohenteen kyljessä "Enamel Thinners" ?
On
Ainakin huomattavan paljon halvemmaksi tulee ostaa litra tinneriä kuin noita merkki ohenteita. Samalla aineella saa pensselit ja ruiskun hyvin puhtaaksi. Humbrolin ohenteessa on litrahinta aika kova:)
Paavo Virolainen kirjoitti:
Ainakin huomattavan paljon halvemmaksi tulee ostaa litra tinneriä kuin noita merkki ohenteita. Samalla aineella saa pensselit ja ruiskun hyvin puhtaaksi. Humbrolin ohenteessa on litrahinta aika kova:)
Eikö myös tärpätti käy? Ainaskin itse ohennan Revelin maalit tärpätillä. Mutta Revelihän on ihan eri asi mitä Humbrolli: )
Kai se käy samalla viisiin. Ite ohentelin noita molempia maaleja automaalin ohenteella pitkän aikaa mutta nyt se on loppu. Nyt ohennan Lidlistä ostetulla yleisohenteella. Oli edullista, alle 4e litra. Tosin tulee käytettyä noita ko.maaleja muutenkin enää harvemmin.