Pienoismallit.net

Minikysymykset

Tämä keskustelu on lukittu.

Onko kenelläkään ollut ongelmia tuollaisen mattalakkapurkin mataksi kuivumisessa? Minulla kun sattuu olemaan tuollainen puteli jo vuoden verran enkä ole kertaakaan sitä kuivumaan täysin mataksi vaikka sitä ravistelee aivan apinan raivolla ja vaikka kuinka kauan…

Toivottavasti edes joku ymmärsi.
Ymmärsin varsin hyvin. Lakassa tuskin on vikaa, vaan siinä ravistelussa. Saat ravistella sitä maailman tappiin, kunnes käsi tippuu irti jne. ja lakka sen kuin kiiltää. Siinä vaiheessa kun olet kyllästynyt, otat sen vielä kropassa kiinni olevan käden ja avaat sen purkin ja sekoitat kepillä n. 5 minuuttia pohjaa myöten möyrien ja lakkaat. Luultavasti sait mattapinnan. Tarinan opetus on siis se, että useimmiten mattalakkojen mattapasta jämähtää tiukasti pohjaan "kakuksi" jota ei ravistamalla liikkeelle saa, vaan tarvitaan mekaanisempaa vaivausta. Tämä on tullut todettua vuosien saatossa.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Onko kenelläkään ollut ongelmia tuollaisen mattalakkapurkin mataksi kuivumisessa? Minulla kun sattuu olemaan tuollainen puteli jo vuoden verran enkä ole kertaakaan sitä kuivumaan täysin mataksi vaikka sitä ravistelee aivan apinan raivolla ja vaikka kuinka kauan…

Toivottavasti edes joku ymmärsi.
Kohtalotoveri ymmärtää… ei minulla juuri samanlaista mattalakkaa ole, vaan Vallejon tuoteta. Vaikka kuinka vatkaan ja sekoittelen pohjamutia myöten, en ole ikinä saanut täysin mattaa pintaa pensselillä aikaan. Ilmeisesti jotkut mattalakat vaan ovat mattaisempia kuin toiset.
Itse ratkaisin ongelman ostamalla Tamiyan spraymattalakan. Toimii.
^ Nein! Njet! Ei! Nej! No! Non! Nie! Nem!

Ei minulla ole aikaa tai rahaa ostella lakkoja, jotka eivät välttämättä edes toimi. Pitää keksiä jotain…
¿Qué?

No kokeilitko jo sekoittaa kunnolla? Siis niinkuin kunnolla.
^Mun tuurilla se voisi jopa toimia…
Chuck Norris tuijottaa kiiltävän lakan mattapintaiseksi.
J Pokki kirjoitti:
¿Qué?

No kokeilitko jo sekoittaa kunnolla? Siis niinkuin kunnolla.
Jaa niinku kunnolla? Niin kovin kuin pystyin. Ja purkissa on pari painavaa pikkukiveä ja ilmakiväärin ammuksia siellä on kolme.
Niin mutta sillä tikulla kaapia sen töhnän liikkeelle. Voihan se lakka toki olla huonoakin, ei olisi eka kerta maailmassa. Jos siellä pohjalla ei tunnu olevan enää sellaista jämähtänyttä kökköä mitä sekoittaa, niin sitten lakka on mitä on ja ei muuta kuin uusi merkki hakuun tai esim. Tamiyan mattapastaa sekaan.
Ja sen töhnänkin kaavin liikkeelle ennen sekoittamista. Mutta ei se voi olla huonoa, kun kerta OoHoollakin sitä on!!!

Mikäs se Chuck Norrisin numero taas olikaan? =)