Pienoismallit.net

Yleinen kehityskeskustelu

EEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
www.pienoismallit.net/keskustelut/5948_paivan-kysymys-sivustolle/

Samoilla linjoilla olen edelleen. Pitäisiköhän tehdä kysely, jossa kysellään mielipidettä kyselyistä? :)
Käsitin Antin tarkoittavan keskustelua johon voi lisätä kyselyn. Tomin tekeminähän näitä on muistaakseni näkynytkin.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Käsitin Antin tarkoittavan keskustelua johon voi lisätä kyselyn. Tomin tekeminähän näitä on muistaakseni näkynytkin.
Niin, sitä ei tosiaan mainittu, missä nuo kyselyt olisivat. Oletin, että kyse on edelleen tuosta samasta asiasta kun tämä on yleisessä kehityskeskustelussa eikä keskustelualueen kehityskeskustelussa.

Mutta sillä ei oikeastaan ole juuri merkitystäkään, koska teknikka on tosiaan aika pitkälle valmiina, mutta siltikin riippuu ihan täysin niistä kysymyksistä, että mitä hyötyä tuota on kehittää pidemmälle.
Ns hyötykäyttönä tulee mieleen lähinnä, että esimerkiksi ryhmärakentelujen yhteydessä voisi ehkä tiedustella ihmisten näkemyksiä muutenkin kuin huutoäänestyksenä. Muut käyttökohteet olisivat varmaan sitten sitä perinteistä "montako mallia olet rakentanut"-tyyppiä.
Itse kysymyksistä tai tuloksista sinällään ei tarvitse saada varsinaista hyötyä, minun mielestäni jo sekin on hyötyä, että kyselyt koetaan hyviksi ja viihdyttäviksi. Mutta mikäli sellaisia kyselyitä ei saada keksityksi, niin en viitisi turhan päiten nähdä vaivaa järjestelmän tekemiseksi. Tällä hetkellähän kun ei ole mitään systeemiä, jolla käyttäjät voisivat kyseitä luoda, joten sen joutuisi joka tapauksessa tekemään tyhjästä.

Jos keksitään vaikkapa noin 10–20 hyvää kyselyä, voin niiden pohjalta tehdä sitten käyttäjille kyselyn, jossa tiedustellaan, koetaanko sellaiset kyselyt hyödyllisiksi, viihteellisiksi tai muutoin tarpeellisiksi sivustolle.

Joten kyselyideoita vastausvaihtoehtoineen vain tulemaan! :) Niitä voi kirjoittaa tämän keskustelun jatkeeksi sekä lähettää minulle yksityisviestillä, palautelomakkeella tai sähköpostilla.
Löysin seuraavanlaisen bugin, en tiedä onko siitä jo raportoitu: Kun menee hakusivulle ja etsii hakusanalla jossa on "/"-merkki (slash) -- esimerkiksi "T-34/76" -- niin haku kyllä toimii, mutta jos sitten haluaa siirtyä johonkin osioon (välilehdelle) -- esimerkiksi "Galleriasta" -- niin tuo slash-merkki sotkee asioita (edelläolevasta esimerkistä tulee polku "/haku/galleriasta/t-34/76/") ja seurauksena "404 Not Found".
Hyvin huomattu. Fiksasin tuon nyt.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Hyvin huomattu. Fiksasin tuon nyt.
Joo, hyvin näyttää nyt toimivan. Kiitos.
Löytyykö tarvetta tilata RSS-syöte saamistasi uusista kommenteista, yksityisviesteistä yms?

Eräs käyttäjä tällaista mahdollisuutta toivoi, ja mikäli laajempaa tarvetta sille löytyy, niin toki sen toteutan.