Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Kirjoitukset

niin.. kun niksiin tulee parannusehdotuksia enemmän muilta sivun käyttäjiltä kuin itse niksin "keksijä" on kirjoittanut omia ajatuksia, tulee mieleen, että onko onko ideaa mietitty ihan loppuun asti, vai onko se lähetetty vain lähettämisen hauskuudesta…
Itse olen kyllä poistanut tarpeettomaksi katsomiani kuvia pois galleriasta tilaa viemästä.Olen poistanut myös joitakin malleja jos ne ei kiinnosta ketään.
Ei liity "Kirjoitukset" -aiheeseen, mutta levytilasta kun on puhe; useammalla on varmasti kuvapankissaan tarpeettomasti kuvia, joita on käyttänyt tehdessään kysymyksen Kysymysketju Lentokoneista tai Kysymysketju Panssareista -ketjuihin. Kun on jotain siellä arvuuteltu, niin homman ratkettuahan mielestäni se kuva joutaisi poistaa.
^Samallahan voi katsoa mallikansiot läpi ja miettiä joka kuvan kohdalla, että tarjoaako tämä mitään oleellista informaatiota. Kaikkia kuvia ei tietenkään tarvitse poistaa, mutta malleista, jotka olivat galleriassa jo ennen uuden version käyttöönottoa, saattaa olla likimain 20 kuvaa, varmasti vähemmälläkin pärjäisi.
Välillä täällä kyllä on niin sanottuja"turhia kuvia"eli mallin samasta kyljestä useampi kuva ja toisesta puolesta ei ollenkaan.Panee arveluttamaan että onko toinen puoli jotenkin ryssitty.Mutta taas muuten noi kuva rajoitukset ovat omasta mielestäni arveluttavia koska "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa",toki kirjallinenkin selostus on välillä tarpeen ja hyväksi auttaessaan ymmärtämään kuvaa paremmin.
Hyvää keskustelua tärkeistä asioista, siitä kiitos osallistujille. Tähän väliin muutama oma näkemykseni.

Tähän asti kirjoitusten moderointi on ollut melko vähäistä. Kirjoituksissa on pätenyt se, mikä päti alunperin koko palvelussa, eli luottamus käyttäjien itsekritiikkiin. Tämähän siis juontaa juurensa palvelun perustamisen ajoilta, jolloin en osannut arvata muun muassa sitä, kuinka nuoria käyttäjiä joukkoomme liittyisi.

Koska sisällön laadun heikkeminen koetaan teidänkin suunnaltanne huolena, lupaan jatkossa paneutua tarkemmin laadunvalvontaan myös kirjoitusten osalta. Tähän mennessä olen poistanut pääasiassa vain sellaisia kirjoituksia, joissa annetaan paitsi hyödytöntä niin ns. vaarallista tietoa, jota hyödyntämällä on suuri riski pilata mallinsa.

Hyödyllisyys ja heikkolaatuisuus ovat toki subjektiivisia käsityksiä, eivätkä kaikki ole varmasti samaa mieltä niistä. Pyrin kuitenkin kirjoitustenkin moderoinnissa olemaan mahdollisimman objektiivinen ja luottamuksenne arvoinen, vaikka varmasti senkin johdosta postilaatikkooni alkaa kolahdella haistattelumeilejä… :)
Mixa Aho kirjoitti:
Samallahan voi katsoa mallikansiot läpi ja miettiä joka kuvan kohdalla, että tarjoaako tämä mitään oleellista informaatiota. Kaikkia kuvia ei tietenkään tarvitse poistaa, mutta malleista, jotka olivat galleriassa jo ennen uuden version käyttöönottoa, saattaa olla likimain 20 kuvaa, varmasti vähemmälläkin pärjäisi.
Juuri näin. Tämähän lukee jo säännöissäkin otsikolla "Vältä tarpeettomia kuvia".

Galleriaa selatessa tuntuu, että joskus se käytössä oleva kansiokohtainen kilotavurajoitus on pitänyt väkisin saada täytettyä, jos ei muuten niin lisäämällä turhia lähes identtisiä kuvia tai ns. tunnelmakuvia. Tämähän ei suinkaan ole rajoituksen tarkoitus. Monista malleista pari kolmekin kuvaa on riittävästi.
Pekka Muikku kirjoitti:
En sitten tiedä häviääkö saavutettu levytila kuvien poiston myötä
Kyllä häviää. Eli vain sivustolla olevat mallit vaikuttavat keskiarvoon. Mikäli poistaa mallin, jonka keskiarvo on parempi kuin kaikkien omien mallien kokonaiskeskiarvo, laskee se luonnollisesti tuota kokonaiskeskiarvoa ja siten mahdollisesti myös vähentää käytettävissä olevaa levytilaa.

Toisaalta homma toimii myös päinvastoin, eli jos poistaa keskimääräistä huonomman mallin, kokonaiskeskiarvo nousee ja silloin voi olla oikeutettu saamaan lisää levytilaa.
Pekka Muikku kirjoitti:
useammalla on varmasti kuvapankissaan tarpeettomasti kuvia, joita on käyttänyt tehdessään kysymyksen Kysymysketju Lentokoneista tai Kysymysketju Panssareista -ketjuihin. Kun on jotain siellä arvuuteltu, niin homman ratkettuahan mielestäni se kuva joutaisi poistaa.
Kyllä vain, näin on suositeltavaa menetellä.
Antti kirjoitti:
Olisko mahdollista kirjoituksiin ja arvosteluihin laittaa arvosteluasteikko
Ainakin tuo on teknisesti helppoa. Enkä itse näkisi tuota mitenkään pahana asiana, ja mielelläni tietäisin mitä mieltä käyttäjät todellisuudessa ovat omista kirjoituksistanikin. Toinen vaihtoehtohan olisi monessa palvelussa käytössä oleva systeemi, jossa käyttäjät voivat antaa plus- tai miinusäänen kirjoitukselle. Tähditys olisi kuitenkin mielestäni parempi, ja siihen on tosiaan tuo tekniikkakin jo valmiina.

Vaan mikä on yleinen mielipide? Tulisiko kirjoituksia pystyä arvioimaan? Ja tässähän olisi mielestäni tarkoitus arvioida pääosin kirjoituksen hyödyllisyyttä, ei niinkään esim. kirjoitusasua.

Voisihan olla, että alle tietyn tähtimäärän jäänyt kirjoitus voitaisiin hyödyttömäksi tuomittuna moderoida pois. Olisi ainakin reilumpi moderointiperuste kuin pelkästään minun oma mielipiteeni?
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Antti kirjoitti:
Olisko mahdollista kirjoituksiin ja arvosteluihin laittaa arvosteluasteikko
Ainakin tuo on teknisesti helppoa. Enkä itse näkisi tuota mitenkään pahana asiana, ja mielelläni tietäisin mitä mieltä käyttäjät todellisuudessa ovat omista kirjoituksistanikin. Toinen vaihtoehtohan olisi monessa palvelussa käytössä oleva systeemi, jossa käyttäjät voivat antaa plus- tai miinusäänen kirjoitukselle. Tähditys olisi kuitenkin mielestäni parempi, ja siihen on tosiaan tuo tekniikkakin jo valmiina.

Vaan mikä on yleinen mielipide? Tulisiko kirjoituksia pystyä arvioimaan? Ja tässähän olisi mielestäni tarkoitus arvioida pääosin kirjoituksen hyödyllisyyttä, ei niinkään esim. kirjoitusasua.

Voisihan olla, että alle tietyn tähtimäärän jäänyt kirjoitus voitaisiin hyödyttömäksi tuomittuna moderoida pois. Olisi ainakin reilumpi moderointiperuste kuin pelkästään minun oma mielipiteeni?
Varmaan herättää enemmän mielenkiintoa paneutua kirjoitukseen, jota lukijat ovat arvostelleet mielenkiintoiseksi ja hyödylliseksi.

Eli peukku pystyyn täältä
Vihreää valoa myös täältä.
vaikuttaa hyvältä. Äkkiseltään ei tule negatiivisia puolia mieleen. Kaikille mukavampaa olisi, jos esim. juuri niksit olisivat kaikki oikeasti hyödyllisiä, eivätkä ne helmet hukkuisi "heikkojen suoritusten" sekaan. Tulevaisuudessa näin voi käydä, jos niitä ei yhtään rajoiteta.