Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Keskustelut

^klikkaa vasemmasta yläkulmasta pienoismallit.net-tekstiä, niin pääset etusivulle.
Kasvavassa tekstikentässä on bugi Fx3:lla. Eli kun boksi on saavuttanut maksimikokonsa ja kirjoittaa muulle kuin viimeiselle riville niin kohdistin hyppää välillä viestin loppuun. Luulin ensin, että tämä tapahtuu vain rivin täyttyessä mutta näköjään ilmiö esiintyy muutenkin ja liittyy kentän koon muuttumiseen. Samoin kävi kun rivin lopusta pyyhki tekstiä. Koska tätä on hankala selittää niin hyödynnän kuvia.

Olen kirjoittamassa kolmannelle riville. Huomaa, että alin rivi ei näy kokonaan.

Olen kirjoittanut s-kirjaimen. Tässä kohtaa laatikon koko muuttui niin, että alin rivi on kokonaan näkyvissä. Samalla kohdistin katosi kokonaan näkyvistä.

Olen painanut ä-kirjainta ja se on ilmestynyt rivin loppuun. Kohdistinkin löytyy sieltä.

Bugi ei onneksi tule kovin usein esiin mutta on silloin kyllä kohtalaisen ärsyttävä.
Tämä on minuakin välillä ihmetyttänyt! Toinen Firefoxin bugi on tuossa Gallerian (blogin) kuvan lisäämisessä, jossa kuvatiedoston nimikenttä venähtää ylipitkäksi, ja "Selaa" -näppäin häviää selaimen reunan oiealle puolelle.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Etusivulla on "näistä keskustellaan"-osio. Siitä on kätevä pikaisesti katsoa onko kiinnostaviin keskusteluihin tullut viestejä. Valitettavasti lista on lyhyt ja siinä saattaa näkyä tiedot vain muutaman tunnin ajalta. Olisi hyvä jos listan olla olisi "näytä lisää" -nappi tms jolla saisi pidemmän (30-50?) listan jolle mahtuisi hiukan enemmän tavaraa.
Nyt etusivulla on listan otsikon oikealla puolella pieni plusmerkki, jota klikkaamalla näkee 50 otsikkoa. Vastaava tullee jossain vaiheessa kuvakansioihinkin.

Noita lomakekenttäbugeja en ole itse onnistunut havaitsemaan, mutta pitää tutkia asiaa.
Viesti on poistettu moderaattorien toimesta.
Tuo plussa painike on näppärä, jos ei joka päivä ehdi käymään sivuilla mutta haluaa kuitenkin katsella missä mennään.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Nyt etusivulla on listan otsikon oikealla puolella pieni plusmerkki, jota klikkaamalla näkee 50 otsikkoa. Vastaava tullee jossain vaiheessa kuvakansioihinkin.
Suuret kiitokset.
Eki Vaari kirjoitti:
Tuo plussa painike on näppärä, jos ei joka päivä ehdi käymään sivuilla mutta haluaa kuitenkin katsella missä mennään.
Kyllä. Tämä oli jälleen yksi hieno parannus tänne sivustolle. Ei tarvitse koluta joka aluetta läpi nähdäkseen onko missannut jotain lähipäivinä.
Haku mättää (tai sitten en vaan osaa). Kirjoitan etusivun Haku-lootaan "minikysymykset" => tulee 1 osuma, klikkaan linkkiä => joudun sivulle jossa lukee etusivu>keskustelut ja alapuolella samoin etusivu > keskustelut. Toivottavasti tästä saa jotain selvää, en löydä tästä uudehkosta läppäristäni print screen nappia jolla olen tottunut ruudunkaappaukset tekemään.
Petri Manninen kirjoitti:
Haku mättää (tai sitten en vaan osaa). Kirjoitan etusivun Haku-lootaan "minikysymykset" => tulee 1 osuma, klikkaan linkkiä => joudun sivulle jossa lukee etusivu>keskustelut ja alapuolella samoin etusivu > keskustelut.
Mulla sama. Käytössä uusin versio Operasta