Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Keskustelut

Tähän keskusteluun toivon kehitysideoita, bugi-ilmoituksia ja muuta palautetta koskien sivuston keskustelualuetta.
Olisiko ajatusta että keskustelun aloittaja voisi poistaa aloittamansa ketjun. Eli jos ketjun keskustelut lähtee vetään esim. väärille raitelle tms. tai muuten vaan aloittaja kokee aloittamansa jutun tarpeettomaksi säilyttää sivustolla.
Esa Heikonen kirjoitti:
Olisiko ajatusta että keskustelun aloittaja voisi poistaa aloittamansa ketjun.
Ymmärrän kyllä tarpeen tuohon joissakin tapauksissa, mutta mielestäni se olisi ongelmallista, koska ominaisuutta olisi liian helppo käyttää väärin ja palvelun idean vastaisesti. Kun joku käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja saa hyviä vastauksia, voisi hän tämän jälkeen poistaa keskustelun, koska on itse saanut jo tarvitsemansa hyödyn. Tämän jälkeen vastauksista ei olisi enää mitään iloa muille, jotka myöhemmin painiskelevat saman kysymyksen parissa. Silloin voisi samoista aiheista nousta tasaisin väliajoin uusia keskusteluja ja moniko jaksaisi enää useaan kertaan kirjoittaa niitä samoja vastauksia — ainakaan yhtä huolellisesti.

Joskushan taisinkin jo lupailla, että Kauppatori-alueelle tuon voisi kuitenkin tehdä, koska siellä keskustelut eivät yleensä sisällä mitään sellaista tärkeää asiaa, jonka säilyvyydellä olisi juuri merkitystä. Joten eiköhän tuo sinne ole jossain välissä sitten tulossakin, mutta muilla alueilla näkisin nykyisen systeemin olevan riittävä. Eli käyttäjä voi ilmoittaa minulle, jos haluaa keskustelun poistettavan.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
…Eli käyttäjä voi ilmoittaa minulle, jos haluaa keskustelun poistettavan.
Tietenkin perustelut on esitettävä…
Kannatan tässä(kin) Tomin ja miksei Jaakonkin mielipidettä.
Jos aloittaa keskustelun, kantakoon vastuun sitä, että sen aloitti - skarppaahan sitä kynnystä, eikös vaan? Lyhyessäkin keskustelussä voi olla ainesta hakuhommille, joten jättäisin poistamisen Tomille.
Kauppatorille erikseen alueet Ostetaan, myydään, vaihdetaan? Helpottais kummasti, jos haluat ostaa, ettei siellä olisi ostetaan ilmoituksia seassa.
Samaa mieltä kuin edellinen.. Onko tämän mahdollista toteutua?
Ei ole mahdollista nykysysteemissä. En tosin ymmärrä, mikä nykytyylisessä otsikoinnissa on ongelmana?
Ei siinä periaatteessa mitään ongelmana ole, mutta olisihan se selkeämpi jos ne palstat olisivat erikseen. ;)