Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Galleria

Olis sellainen idea että tehdään tästä sivustosta vaan sellaset foorumit eikä mitään erikoisia galleriahömpötyksiä. Meinaan siis että olisi täällä foorumeilla vaan sellainen osasto mihin laitetaan keskeneräiset ja valmiit rakennusprojektit tällaisina viestiketjuina ja niihin viesteihin laitettaisiin kuvat IMG-koodina. Sillä tavalla kenenkään ei tarvitsisi ladata pienoismallit.nettiin niitä kuvia vaan esimerkiksi Photobuckettiin (http://photobucket.com/) ja sieltä saa IMG-koodin jokaiselle kuvalle joka vaan kopioidaan viestiin ja kuva näkyy siinä tavallisena. Esimerkiksi täällä www.swannysmodels.com/yabb/YaBB.pl
käytetään sellaista järjestelmää ja se toimii kerrassaan mainiosti! Itse en ainakaan laita PM.nettiin yhtään kuvaa, koska lataan kuvat pienoismalleistani Photobuckettiin ja poistan kuvat koneeltani. Siksi käytänkin tuota toista sivustoa…
Mielestäni nykyinen systeemi on erinomaisen hyvä ja moni vääräkielinen foorumi voisi ottaa mallia tästä eikä toisinpäin..:)
Pekka Muikku kirjoitti:
Mielestäni nykyinen systeemi on erinomaisen hyvä ja moni vääräkielinen foorumi voisi ottaa mallia tästä eikä toisinpäin..:)
Tjaa-a. Olisihan tällainen systeemi muuten mainio helppoudellaan mutta ne ongelmat on vain niin isot: serveri täyttyy kuvista->joudutaan karsimaan niitä ja sitten sekin että jotkut (kuten minä) haluaa kuviaan useampaan paikkaan esim. toisille foorumeille tai omalle kotisivulle. Onhan se paljon helpompaa ladat kuvat yhteen paikkaan ja sieltä laittaa niitä useampaan paikkaan kuin toisinpäin…
Sampo Santala kirjoitti:
ne ongelmat on vain niin isot: serveri täyttyy kuvista->joudutaan karsimaan niitä
Nykyiset galleriakuvien rajoitukset ja säännöt ovat ihan paikallaan, vaikka levytilaa olisi rajattomasti. Ihan laadun vuoksi. Tämä siis on vain minun mielipiteeni asiasta.
Sampo Santala kirjoitti:
ja sitten sekin että jotkut (kuten minä) haluaa kuviaan useampaan paikkaan esim. toisille foorumeille tai omalle kotisivulle. Onhan se paljon helpompaa ladat kuvat yhteen paikkaan ja sieltä laittaa niitä useampaan paikkaan kuin toisinpäin…
Kukas estää laittamasta sinne toisille foorumeille linkkiä pm.netin galleria osioon, jossa mallisi ovat? Sama kai se, millä palvelimella kuvat ovat, kyllä ne pitää sinne Photobucketiinkin uploadata…
Mixa Aho kirjoitti:
Sampo Santala kirjoitti:
ja sitten sekin että jotkut (kuten minä) haluaa kuviaan useampaan paikkaan esim. toisille foorumeille tai omalle kotisivulle. Onhan se paljon helpompaa ladat kuvat yhteen paikkaan ja sieltä laittaa niitä useampaan paikkaan kuin toisinpäin…
Kukas estää laittamasta sinne toisille foorumeille linkkiä pm.netin galleria osioon, jossa mallisi ovat? Sama kai se, millä palvelimella kuvat ovat, kyllä ne pitää sinne Photobucketiinkin uploadata…
Niin, samaa mieltä. Vai onko Tomi jotenkin "hengen" vastaista linkittää?

Niko
Ei luulisi. Henkilökohtaisesti olen törmännyt Sergeant Steinerin linkkeihin tänne Hyperscalen foorumilla, enkä ainakaan ole tietoinen, että olisi sanomista tullut.
Kun lisää kuvia malleista, niin tulee vastaan yksi ärsyttävä pikkujuttu. Nimittäin, kuvien luonahan on aina se "mallin oletuskuva" -juttu, nyt uuden version ilmestyttyä siinä on ruvennut lukemaan "Tämä on mallinsa oletuskuva"… Ihan vain tällainen pikkujuttu:-)
Mixa Aho kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen törmännyt Sergeant Steinerin linkkeihin tänne Hyperscalen foorumilla, enkä ainakaan ole tietoinen, että olisi sanomista tullut.
Kas vaan, eipä ole tullut mieleenikään, että tuosta linkittämisestä näille sivuille voisi "tulla sanomista".
Sehän on vaan hyvää mainosta Pienoismallit.netille kun tänne tulee porukkaa pitkin poikin maapalloa katsomaan kuvia - vaikka eivät suomenkielisistä teksteistä mitään ymmärräkkään.

Terv. RL - ent. Sergeant Steiner
Lauri Kekkonen kirjoitti:
Kun lisää kuvia malleista, niin tulee vastaan yksi ärsyttävä pikkujuttu. Nimittäin, kuvien luonahan on aina se "mallin oletuskuva" -juttu, nyt uuden version ilmestyttyä siinä on ruvennut lukemaan "Tämä on mallinsa oletuskuva"… Ihan vain tällainen pikkujuttu:-)
Valitettavasti minulle ei kyllä ihan avautunut, että mikä tuossa on ärsyttävää ja miksi?
Nikoaspo kirjoitti:
Vai onko Tomi jotenkin "hengen" vastaista linkittää?
Hankala kysymys. Se on vähän niin ja näin. Olen tehnyt erillisen sivun sivuston mainostamisesta, jossa hieman juttua aiheesta. Kuten tuollakin mainitaan, on linkittäminen ok silloin kun se tehdään asiayhteydessä, eli linkittämällä tavoitetaan sivuston kohderyhmää (suomen kieltä puhuvia mallailusta kiinnostuneita).
Mixa Aho kirjoitti:
Ei luulisi. Henkilökohtaisesti olen törmännyt Sergeant Steinerin linkkeihin tänne Hyperscalen foorumilla, enkä ainakaan ole tietoinen, että olisi sanomista tullut.
Aikoinaanhan annoin Raimolle ihan luvan ulkomaisilla sivustoilla linkittämiseen, enkä käy sanojani syömään, vaikka linjaus onkin tämän suhteen hieman selkeytynyt.

Ulkomaiset kävijät kun ovat kuitenkin ns. hukkakontakteja, joiden palvelemiseksi en palvelua alunperin tehnyt. Ulkomaaneläville kun on netti pullollaan omiakin mallailusaittejaan. Mutta he kuitenkin kuluttavat palvelun kaistaa siinä missä muutkin. Tällä hetkellä kaistankulutus ei kuitenkaan ole vakava ongelma.

Yksi tärkeimpiä henkilökohtaisia syitänihän sivuston perustamiseen oli aikoinaan se, että halusin eloa Suomen mallailuskenessä liian pitkään valliinneeseen pysähtyneisyyden ilmapiiriin, jotta saisimme tulevaisuudessa nähdä entistä enemmän suomalaisia huipputason mallareita mukana kansainvälisissä mallailupiireissä, missä länsinaapurit tuntuvat olevan meihin nähden ihan yliedustettuja. Hieman maaotteluhengessä siis. :) Pienoismallit.netin olisi siis tarkoitus olla ehkä enemmänkin suomalaisten oma kasvualusta ja ponnahduslauta maailmanmaineeseen, eikä niinkään suomalaisen mallailun näyteikkuna maailmalle. Siihen on siis selkeä syy, miksi sivustosta ei ole olemassa englanninkielistä versiota.

Mielessä on kyllä pyörinyt ajatus ihan erillisestä englanninkielisestä sivustosta, jossa esiteltäisiin suomalaista mallailua maailmalle ja jossa laatuvaatimukset mallien suhteen olisivat huomattavasti korkeammat. En kuitenkaan osaa sanoa, että missä määrin tällaiselle sivustolle olisi todellisuudessa kysyntää, mutta eipä se tämän keskustelun aihepiiriin enää kuulukaan. :)