Pienoismallit.net

Tiesitkö tämän Paypal-palvelusta

Paypal / Ebay ongelmia ollut myös minulla. Joku "kolmas osapuoli" oli saanut Ebay tilini haltuun ja ostanut jotain noin 100€:n edestä. Sain hommat selvitettyä Ebayn kanssa (mutkien kautta), sain ostot poistettua ja tilini palautettua, jonka suljin sen jälkeen. Sitten kuukausi sen jälkeen tuli ongelmat Paypalin kanssa. Samankaltainen tapaus. Joku oli onnistunut tekemään varojen siirtoa (useita pieniä summia, yht.n. 200 €) jotka veloitettiin luottokortiltani. Soitto pankkiin, luotto-/pankkikortti jäihin, poliisille rikosilmoitus, papereiden kanssa pankkiin tekemään selvityspyyntö/reklamointi-ilmoitus. Viikon päästä oli Paypal hyvittänyt suurimman osan rahoista luottotililleni ja pankki poistanut yhden maksun. Ja viimeiseksi: Paypal tilin sulku. Mulle riitti.
Yhden kerran olen Paypalia käyttäen tilannut tavaraa. Tilasin Hollanista rosterisia silmuruuveja ja aluslevyjä jerkkeihin, mitä lie muutakin tuli tilattua. Silloin ei ollut mitään ongelmia, mutta kun sen jälkeen olen kuullut kaikenlaista, niin en ole siihen systeemiin enempää luottanut. Ei tosin ole tullut jälkeenpäin mitään ongelmia.
N.170 kertaa oon palvelua käyttänyt ja ei ole kuin positiivista sanottavaa.3 kertaa oon saanut Paypalin kautta rahat takaisin.
Täytyy kertoa olevani täysin samoilla linjoilla… Kertakaan ei ole PayPalin kanssa tullut olo, että olisi joutunut "pisutuksen" kohteeksi. Aina maksut ovat välittyneet myyjälle, ja rahapalautukset löytäneet tiensä tililleni.

Kerran olen soittanut Yhdysvaltoihin, ja kerrottuani mitä asia koskee (maksu ei ollut mennyt perille myyjälle riittävän nopsaan) Juteltuani asiakaspalvelun esimiehen kanssa, asia korjattiin 15minuutissa. Ilmeisesti jokaisella asiakaspalvelun puhelimeen ja sähköposteihin vastaavalla ei ole oikeutta mennä Kumoamaan maksumääräyksiä, tai muuntamaan niitä. Ja Hyvä niin.

Kehoittaisin tosiaan epäselvissä tapauksissa soittamaan "pääkallonpaikalle" ja kertomaan asian, ja mikäli ei asia luonnista, kohteliaasti pyytämään "Supervisorin" puhelimeen.
HUOM! Kaikki tiedot (tapahtuman numero) jne. kannattaa pitää käden ulottuvilla.

Ymmärrän toki, että netissä voi joutua väärinkäytösten uhriksi, mutta jos tosiaan pitää salasanansa ja tietonsa tosiaan suojattuna, poistaa evästeet ja on palomuurit yms. kunnossa ei "normaalilla matti meikäläisellä" ole syytä huoleen.

Kaikkein ongelmallisinta oli omassa tapauksessa se, että paikallisessa pankissa ei henkilökunnalla ollut "hajuakaan" mikä PayPal edes on… :D Ja kuulemma olisi parempi jos "joku kielitaitoinen hoitaisi asiaa, mielummin kuin he…" :D Joten pankin vaihto kävi mielessä.. Ei PayPalin hylkäys ;)

Kuten kaikessa, myös maksupalveluiden käytössä kannattaa perehtyä ohjeisiin huolellisesti, eikä niin kuten meillä "kaksilahkeisilla" usein taipumusta on,.. "Lueskellaan niitä ohjeita sitten kun ongelmia ilmenee" ;)

Koska raha kuitenkin on aina rahaa,.. sitä vahtiaksemme kenties uskaltaudumme pyytämään vaikka "tulkkausta" joltakulta kielitaitoisemmalta, emmekä vain "naksuttele" hiirellä "yön hiljasina tunteina", ihan vaan ajatuksella "jotain sellasta se varmaan meinaa, vai miten se nyt oli…"

Itse suosittelen ulkomailta tilaamista asiasta kiinnostuneille, ja kun yrittää välttää "sokko-klikkailua", lukematta esim. postimaksuista jne. On netissä kiva tehdä kauppoja :)

Oikein mukavaa pikkujoulua Kaikille!!!
Antti Järveläinen kirjoitti:
Kaikkein ongelmallisinta oli omassa tapauksessa se, että paikallisessa pankissa ei henkilökunnalla ollut "hajuakaan" mikä PayPal edes on… :D Ja kuulemma olisi parempi jos "joku kielitaitoinen hoitaisi asiaa, mielummin kuin he…" :D Joten pankin vaihto kävi mielessä.. Ei PayPalin hylkäys ;)
Toki minullakin oli positiivisia kokemuksia Ebaysta ja Paypalista, useita ostoja tehneenä. Kunnes nyt.
Mulle riitti yksi kerta luottamuksen menettämiseen ko. palveluihin.

Omassa pankissani kyllä Paypal palvelu tiedetään, mutta se ei ole pankkien hyväksymä maksutapa.

Pankkini (jääköön mainitsematta mikä) toimi tapauksessani niin uskomattoman hienosti ettei ollut epäilystäkään kummasta palvelusta luovun !

Jotain "kivaa" saattaa nyt ehkä jäädä ostamatta maailmalta ilman Ebayta/Paypalia mut, sou not, sanois Nykänen. Tuetaan sitten enemmän KOTIMAISIA yrittäjiä. :-)
Elämä on.

- Marko -
Hmm,
itse käytin Paypalia aikanaan paljonkin eBay- ja ei-eBay-ostosten maksamiseen. Tapahtumia kertyi kymmeniä ellei satojakin. Koskaan ei ollut ongelmia, ehkä sitten on käynyt vain aina tuuri noiden myyjien/ostajien suhteen.
Mullä on käynyt lähestulkoon samalla lailla ostin kyseisestä firmasta www.model-direct.com pienoismallin ja maksoin paypal kautta viime vuoden jouluna en ole vielä tähän päivään mennessä saanut kyseistä pienoismallia tai rahoja takaisin ja tuskin tulen saamaankaan tuntuu olevän tosi vaikeaa
Itse käytän Paypalia melko paljon kun tilaan ulkomailta tavaroita ja Ebaytäkin käytän melko paljon. Mitään ongelmia ei ole ollut. Tietenkin jos käyttäjätunnukset vuotaa ulkopuolisille, niin sitten ei voi syyttää palvelua.
On "yleinen käsitys", että paypal olisi luotettavampi ja turvallisempi tapa asiakkaan kannalta. Verrattuna esim. tilisiirtoon, Ebayn "überweisung":iin. Miten mahtaa olla, kun kaikki vähän riippuu. Taitaa tosin usein Paypal ja Visa olla ainoita maksumenetelmiä.
Esko Ampio kirjoitti:
On "yleinen käsitys", että paypal olisi luotettavampi ja turvallisempi tapa asiakkaan kannalta. Verrattuna esim. tilisiirtoon, Ebayn "überweisung":iin. Miten mahtaa olla, kun kaikki vähän riippuu. Taitaa tosin usein Paypal ja Visa olla ainoita maksumenetelmiä.
Joo, kyllähän toi tilisiirto on tietoturvan kannalta turvallisempi, pahimmillaan menetät vain sen yhden ostoksen rahat!
Nettikaupassa PayPalia ja Visa-maksamista paljonkin harrastaneena (ei noi vanhat moottoripyörät pysy suomalaisten purkaamoiden hinnoilla ajokunnossa) ei ainakaan vielä ole väärinkäytöksiä esiintynyt. Tietysti aina on pidettävä omasta tietoturvasta huoli, eli aika iso osa näistä tilien kaappaamisista on varmaan omasta toiminnasta johtuvia, on klikkailtu näitä feikkisähköposteja joita "payPalin" nimissä kulkee, tai sitten saatu vakoiluohjelmia epämääräisiltä sivuilta. Esim. juuri tuo model-direct -linkki avaa/yrittää avata niin monta pop-up ikkunaa pääsivultaan, että ainakaan minä en moisesta "putiikista" mitään ostaisi.