Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

Tervo Salminen kirjoitti:
Tässä Alex maalaa hyvin samanlaista kuviota Revellin Lord Nelsonin Victoryyn jossain 5:00 eteenpäin.
Haeskelin videoita asiasta, mutta eipähän löytynyt ilman vinkkiä. Kiitokset!
Tässä Alex maalaa hyvin samanlaista kuviota Revellin Lord Nelsonin Victoryyn jossain 5:00 eteenpäin.
Tuo filmi on äärimmäisen opettava muillekkin kuin laivamallareille. Kiitos linkistä.

Musta leski etenee hyvin. Ilmoitin tuon ensi lauantain mallitapahtumaan, mutta saa nähdä, valmistuuko ajoissa.
Taas mahdollisimman kaukana omalta mukavuusalueelta. Apua, mulla ei oo hajuukaan, miten tällainen tehdään!

Viimeksi muokattu 27.2.2020 17:34
Taas mahdollisimman kaukana omalta mukavuusalueelta. Apua, mulla ei oo hajuukaan, miten tällainen tehdään!
Perusmallailutaidot auttavat, ja ne näyttävät olevan sinulla hallussa ;)
Sehän on jo puoliksi valmis:). Tsemppiä uudelle aluevaltaukselle! Vaativinta näissä on tietysti mieleisen maalauskaavion valinta, joko päätit minkä firman väreihin A300sen teet?
Heikki Väyrynen kirjoitti:
Sehän on jo puoliksi valmis:). Tsemppiä uudelle aluevaltaukselle! Vaativinta näissä on tietysti mieleisen maalauskaavion valinta, joko päätit minkä firman väreihin A300sen teet?
Käy kuin muillekin vanhuksille, kun elämässä ei enää tapahdu mitään, aletaan muistella vanhoja ;-)

Malli ostettu joskus 80-luvulla, ekan ulkomaille suuntautuneen työmatkan (ja itse asiassa ekan liikennekoneella lentelyn) jälkeen. Matka kulki Air Francen lentämällä bussilla, joten sehän tästä tullee.
Pari kolme kittaus-/hiontakierrosta ja eka pohjamaali. Varmaan joutuu vielä hieromaan.

Maalailin korkeusvakaajia. Näissä yläpinnan keskiosa on tummemmalla (coroguard?) harmaalla, alapuolen keskiosa Airbussin harmaalla. Arvuuttelin värejä, MRP:llä on tuo vaaleampi Boeing grey, joka juttujen mukaan on sama kuin tämä Busseissa käytetty. Gravity colorsin vaaleanharmaa pohjaväri on liki yksi yhteen tämän kanssa, maalasin sillä. Yläpuoli taas on Vallejon Dark Gull Gray, oikeellisuudesta en sano mitään. Nyt teippaamaan, ja laidat jollain alumiinivärillä.

Tampereen Mallinäyttelystä inspiroituneena P-40 Kittyhawk -projekti polkaistu käyntiin:
- Ohjaamo syöksyvöineen kuosissa.
- Osien koesovittelua ja 1. pohjamaalaus vetäisty.
- Aseistus porattu auki kutenmyös pitot-putki (!).
- Referenssejä haikailtu ja alkuperäisten camo-/etc. -värien arvonta menossa parhaimmillaan.
Seuraavaksi rakentelussa jarruletkujen pätkintää ja sovittelua.
Yksllö vielä valitsematta … KH-51 vai KH-52 ?

Mallinäyttelyn jälkeisen dopamiinihöyryisen Flow-tilan kruunaavat paketeissa vielä häämöttävät A-10- ja Hanssin Jukka -projektit. Kehtaisiko yrittää sovittaa näiden valmisteluaikataulua huhtikuun (2020) SuuriSnadi -spektaakkeliin…